Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hardi-ruiskun ainesäiliön toiminta?  (Luettu 4314 kertaa)

nakkisormi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Eli en oo hoksannu oikein että missä asennossa täytyy nupit olla, jotta ruisku imaisisi aineet sisäänsä sivusäiliöstä? Nyt laitetaan vaaan aineet veden kanssa samaan säiliöön. Yritin sitä tuossa vähän tutkia ja kokeilla, mutta ainesäiliö vain täyttyi vedellä :S eli taisi jokin huuhtelu mennä päälle.
Kysymys siis on, että missä asennossa mitkäkin nupit täytyy olla? Ei jaksa tutkia ohjekirjoja eikä oikeastaan ole hajuakaan missä ne olisi. Linkki ohjekirjaan (esim pdf:nä) olis kiva kanssa. Ja ruiskun mallia en muista, mutta joskus 2000 luvun alussa ostettu reppuruisku kyseessä 1200l säiliöllä.

metvil

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 183
Vs: Hardi-ruiskun ainesäiliön toiminta?
Ensin kierroksia se 540 ulosottoon ja sitten paineen säätö (oletan että controller 2500)ylöspäin, jos on ollut nollassa.Taas jos on ollut maximit niin kuuluu kiva moksahdus,
kun ylipaineventtiilili aukeaa.Eli noin puoleen väliin.Puomisto ventiilit kiinni ja pääventtiili auki, niin näkee paineen.Painetta kun on nin 3-5bar niin pitäisi imaista.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Hardi-ruiskun ainesäiliön toiminta?
Jos siin on se vihreätaustainen hana, jossa vasemmalle on ruiskutusasento, niin se siihen oikealle päin, niin pitäsis olla kemikaalintäyttöasento. Ja sitten varovasti sieltä täyttölaitteen alta hana auki...
 
Taistelin pitkään asian kanssa tuossa eilen, kun ei ime vaan valuu purkki täyteen, niin oli justiinsa vetässy levää imusihtin täyteen. Sen kun putsas, ni alko oivasti imemään kemikaalipurkistakin!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5920
Vs: Hardi-ruiskun ainesäiliön toiminta?
Onko sulla niitä vihreä pohjaisia painepuolen hanoja kaksi päällekkäin?
Jos on niin todennäköisesti ylemmässä on ruiskutusasento sekä säiliön huuhtelu ja alemmassa kemikaalin täyttölaite ("filleri") sekä sokea tulppa mistä voi ottaa vaikka käsiruiskutustangolle paineen.? Noin ainakin mulla on.
Eli käännetään se alempi hana osoittamaan filleriin ja ylempi puoliväliin eli kokonaan kiinni tai puoliksi ruiskutusventtiilistölle.
Jos tuon ylemmän jättää ruiskutusventtiili asentoon niin täytyy traktorista nostaa kierrokset ihan tappiin tai tekee juuri kuvailemasi kaltaisesti eli ei lähde imemään filleristä vaan täyttyy pikkuhiljaa vedestä. Eli virtaus fillerillä ei riitä, sehän siis tyhjenee ejektoriperiaatteella.
Noin kun tekee että kääntää sen virtauksen ylemmästä hanasta pois venttiilistöltä niin imee varmaan vaikka tyhjäkäynnillä..
Mullakaan ei ollut mitään ohjetta tuon fillerin käytöstä, jonkun aikaa sen kanssa ihmettelin ja huudatin traktoria täytössä kunnes ihan sattumalta hokasin että tuostahan kiikasti.
Siis enhän mä tiedä miten virallinen ohje on, enkä kyllä sitäkään ymmärsikö tuosta mun sepustuksesta mitään mutta noin se ainakin toimii..  :-X

Viimeksi muokattu: 20.05.12 - klo:10:12 kirjoittanut bouli

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Hardi-ruiskun ainesäiliön toiminta?
Onko sulla niitä vihreä pohjaisia painepuolen hanoja kaksi päällekkäin?
Jos on niin todennäköisesti ylemmässä on ruiskutusasento sekä säiliön huuhtelu ja alemmassa kemikaalin täyttölaite ("filleri") sekä sokea tulppa mistä voi ottaa vaikka käsiruiskutustangolle paineen.? Noin ainakin mulla on.
Eli käännetään se alempi hana osoittamaan filleriin ja ylempi puoliväliin eli kokonaan kiinni tai puoliksi ruiskutusventtiilistölle.
Jos tuon ylemmän jättää ruiskutusventtiili asentoon niin täytyy traktorista nostaa kierrokset ihan tappiin tai tekee juuri kuvailemasi kaltaisesti eli ei lähde imemään filleristä vaan täyttyy pikkuhiljaa vedestä. Eli virtaus fillerillä ei riitä, sehän siis tyhjenee ejektoriperiaatteella.
Noin kun tekee että kääntää sen virtauksen ylemmästä hanasta pois venttiilistöltä niin imee varmaan vaikka tyhjäkäynnillä..
Mullakaan ei ollut mitään ohjetta tuon fillerin käytöstä, jonkun aikaa sen kanssa ihmettelin ja huudatin traktoria täytössä kunnes ihan sattumalta hokasin että tuostahan kiikasti.
Siis enhän mä tiedä miten virallinen ohje on, enkä kyllä sitäkään ymmärsikö tuosta mun sepustuksesta mitään mutta noin se ainakin toimii..  :-X

Mulla täytyy traktorista nostaa kierrokset 1000 et imee kun venttiilistölle päin ylempi vipu(eli vasemmalle)
Toki 540E(750)
Alempi vipu oikealla ja hana auki fillerin pohjasta ja pikkuhana kiinni ettei tule huuhtelu vettä koska taso pysyy muuten samana.
Nii se on...

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449