Mikä näissä vehkeissä oikein maksaa, rauta/hinta näyttää kestävän kovan käsittelyn, sää ja ruosteen, inflaation jne. Ei pankistakaan saa näin kovaa tuottoa omaisuudelle kuin mitä vanhasta raudasta.
Esim. Joharakin voisi kertoa millä hintaa luopuu Esastaan vai onko tunne/museoarvo jo ylittänyt myyntihalut. 
http://www.nettikone.com/esa/2000/1063162
Tuollainen 4000-5000 € on noille aika yleinen hinta. Ilman tuppia
Ei niissä vanhoissakaan oikein mitään vikoja ole.
Se mein Esa olisi kyllä kalliimpi.. Isompi pumppu ja lisähydrauliikkaa. Tukkikouraa yms.. Sillä on syötetty joskus puita kenttäsirkelille ihan isojakin määriä. Mut ei ole tietysti myynnissä.
Tuppien kanssa tommonen ESA on kalliimpi kun nämä vanhat Vammakset yms. No, tietysti vanhat kaivurit on nähnyt paljo elämää. Mutta on niitä sitten paljon olemassa aikaa myöte harraste-kunnostettuinakin, on läpikäydyt sylinterit, venttiilipöydät, puomi tapitettu ja tehty koneremppaa. yms. Lampimäki myy näihin Vammalalaisiin osaa, että kyllä ne hengissä saa pysymään.
http://www.nettikone.com/myydaan?q=kersantti&search=Hae&ad_type=F&machine_type_list=A&whole_finland=on&ffs=Y
Itsellä on kokemusta parista vanhast tr-kaivurista ja Masista, joka on sama kuin Esa. Varmaan uusi tr-kaivuri olisi ihan ok, mutta ne halvat käytetyt pakkaa olemaan loppuun ajettuja luuskia jotka ei ehjää päivää näe, näin ainakin ne mitä meikäläisen kohdalle osui. Toisekseen niiden liikkuvuus maastossa (tarve on ollut lähinnä perata umpeen painuneita ojia) oli toivotonta, kun kaivuulaitteen paino suhteessa peruskoneeseen oli suuri. Eli vaikka voimaa oli niin värkkiä oli vaikea/mahdoton liikutella työmaalla siten kuin halusi. Nyt on tuo Masi, se on näiden vastakohta, kaivuutehoa ei ole kovin paljon mutta riittää ojien perkaukseen, ja kaivuulaite kulkee kevyesti ison peruskoneen perässä, pääsee mihin haluaa. Soveltuu hyvin tuohon tarkoitukseen, mutta ei sillä mitään kantoja tai isoja kiviä maasta kiskota.