Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paripyöräkeskustelu  (Luettu 45036 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Paripyöräkeskustelu
Renkaan kosketuspinnanalan tiivistävä vaikutus levenee 60 asteen kulmassa syvyyssuunnassa, eli paino per neliösenttimetri ei ole sama maan pinnalla kuin esim. metrin syvyydessä. Parirenkaiden käyttö vähentää aina tiivistymistä myös syvemmissä maakeroksissa. Levikkeiden käyttö myös vähentää polttoaineen kulutusta yllättävän paljon. Koitin äestää ilman levikkeitä kun otettiin ne pois siirtoajan ajaksi, 8t painavan koneen luisto oli 20-25% eli ei mitään järkeä.

Onhan nuo perustelut oikeat mutta sulla onkin ihan erilaiset liikenneolosuhteet siellä. Ei sun tarvii mennä kuin tien yli.

Toista se on täällä "katuolosuhteissa". Atomimiilun tie on miinoitettu kaikenlaisilla liikenteenjakajilla ym reunuksilla. Paripyörillä ei enää nykyisin mitään asiaa liikenteeseen.
Kui mää ain olen paras?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Paripyöräkeskustelu
Mikään ei oo niin tyhmän näkööstä kun kylvää pyöränvälijyrällä varustetulla kylvinkoneella ilman paripyöriä  ;D
Viimeiset viisi vuotta on näytetty todella tyhmiltä. Ei ongelmaa ;D
No en nyt tiiä näyttikö se tänä keväänäkään kovin tyhmältä vaikka onhan se hassua kuin melkein 200hv traktorissa on 3m kylvökone perässä..... Kun ei ollut paripyöriä niin oli helpompi käydä maata ajamassa päivisin  ;)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Paripyöräkeskustelu
Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??

Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin.



zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Paripyöräkeskustelu
Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??

Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin.
Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä  ;D

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Paripyöräkeskustelu
En keksi oikeastaan yhtään hyvää argumenttia levikkeitten puolesta.

Siellä vauraassa etelässä ei tietysti haittaa että yhden seitensatasen hinnalla muutaman 20.8 ja traktorin saa vaikka taskuparkkeerattua kun levikkeet pudotetaan kylvöjen jälkeen pois

Et sää nyt ymmärrä että jos DynaVtssä on levikkeet niin se on yli neljä metriä leviä.

Ja vilkkaassa liikenteessä sellainen on hengenvaarallista.

Kaurajoen logiikkaa.

Yli neljä metriä leveä traktori on liikenteessä hengenvaarallinen.

Yli neljä ja puoli metriä leveä leikkupuimurin pöytä kulkee vielä mukavasti liikenteen seassa lohkolta toiselle ilman pöytävaunua.

 ;D ;D ;D ;D ;D


Kyllä ainaki Pohohohohohojammaalla jos vain isännällä on tarpeheksi suuri eko..  ;D ;D Siinä mitää virkavallalta kysellä jos mun tarttoo päästä puimahan kymmenen kilometrin päähän nurmoojjoen tois pual.  ;D ;D
Poliittinen *****.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Paripyöräkeskustelu
En keksi oikeastaan yhtään hyvää argumenttia levikkeitten puolesta.

Siellä vauraassa etelässä ei tietysti haittaa että yhden seitensatasen hinnalla muutaman 20.8 ja traktorin saa vaikka taskuparkkeerattua kun levikkeet pudotetaan kylvöjen jälkeen pois

Et sää nyt ymmärrä että jos DynaVtssä on levikkeet niin se on yli neljä metriä leviä.

Ja vilkkaassa liikenteessä sellainen on hengenvaarallista.

Lohkoillehan mennään joko hallin nurkalta tai kauimmaisille ylittämällä kantatie  ;) ::)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Paripyöräkeskustelu
 :o

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Paripyöräkeskustelu
Renkaan kosketuspinnanalan tiivistävä vaikutus levenee 60 asteen kulmassa syvyyssuunnassa, eli paino per neliösenttimetri ei ole sama maan pinnalla kuin esim. metrin syvyydessä. Parirenkaiden käyttö vähentää aina tiivistymistä myös syvemmissä maakeroksissa. Levikkeiden käyttö myös vähentää polttoaineen kulutusta yllättävän paljon. Koitin äestää ilman levikkeitä kun otettiin ne pois siirtoajan ajaksi, 8t painavan koneen luisto oli 20-25% eli ei mitään järkeä.

Onhan nuo perustelut oikeat mutta sulla onkin ihan erilaiset liikenneolosuhteet siellä. Ei sun tarvii mennä kuin tien yli.

Toista se on täällä "katuolosuhteissa". Atomimiilun tie on miinoitettu kaikenlaisilla liikenteenjakajilla ym reunuksilla. Paripyörillä ei enää nykyisin mitään asiaa liikenteeseen.

En mä ihan tien ylitystä varten levikkeitä irroita ja tuo niitä kuorma-autolla perästä.

Sun täytyy varmaan ostaa sellaset telat massikkaan, ne olis katu-uskottavat.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12246
  • Virolaista kiitos!
Vs: Paripyöräkeskustelu
Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??

Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin.
Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä  ;D
Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Paripyöräkeskustelu
Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??

Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin.
Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä  ;D
Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata ;D

Oliko kylmiksellä hevosessa parikaviot takana  ???  ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12246
  • Virolaista kiitos!
Vs: Paripyöräkeskustelu
Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??

Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin.
Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä  ;D
Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata ;D

Oliko kylmiksellä hevosessa parikaviot takana  ???  ;D
Tsernobylin vaikutuksesta ei silloin vielä tiedetty mitään.

Meillä oli 6 hevosta + jälkikasvu. Homman nimi oli jokseenkin niin, että 2 hevosta aina miestä kohden. Kaksi äesti ja yksi kylvi. Sitten tuli eka piikkipyörä traktori taloon ja se laitettiin äkeen eteen ja hevosmiehet hoiti kylvämisen.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8713
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Paripyöräkeskustelu
Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??

Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin.
Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä  ;D
Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata ;D

Oliko kylmiksellä hevosessa parikaviot takana  ???  ;D

Kylmis sitoi laudan pätkät hevosen kavioihin.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Paripyöräkeskustelu
Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??

Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin.
Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä  ;D
Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata ;D

Oliko kylmiksellä hevosessa parikaviot takana  ???  ;D

Kylmis sitoi laudan pätkät hevosen kavioihin.  ;D

Hevosen paripyörät

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8713
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Paripyöräkeskustelu
Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??

Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin.
Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä  ;D
Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata ;D

Oliko kylmiksellä hevosessa parikaviot takana  ???  ;D

Kylmis sitoi laudan pätkät hevosen kavioihin.  ;D

Hevosen paripyörät



Juuri tommosista olen kuullut vanhojen ihmisten kertomana, mutta en tiennytkään, että Joharan tilalla on sellaiset vielä käytössä.  :P
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Paripyöräkeskustelu
Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??

Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin.
Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä  ;D
Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata ;D

Oliko kylmiksellä hevosessa parikaviot takana  ???  ;D

Kylmis sitoi laudan pätkät hevosen kavioihin.  ;D

Hevosen paripyörät



Juuri tommosista olen kuullut vanhojen ihmisten kertomana, mutta en tiennytkään, että Joharan tilalla on sellaiset vielä käytössä.  :P

--kaikki nämä ratkaisut ovat tilakohtaisia ja kaikki tekevät oikein 8)