Renkaan kosketuspinnanalan tiivistävä vaikutus levenee 60 asteen kulmassa syvyyssuunnassa, eli paino per neliösenttimetri ei ole sama maan pinnalla kuin esim. metrin syvyydessä. Parirenkaiden käyttö vähentää aina tiivistymistä myös syvemmissä maakeroksissa. Levikkeiden käyttö myös vähentää polttoaineen kulutusta yllättävän paljon. Koitin äestää ilman levikkeitä kun otettiin ne pois siirtoajan ajaksi, 8t painavan koneen luisto oli 20-25% eli ei mitään järkeä.
Lainaus käyttäjältä: Mä - 17.05.12 - klo:09:27Mikään ei oo niin tyhmän näkööstä kun kylvää pyöränvälijyrällä varustetulla kylvinkoneella ilman paripyöriä Viimeiset viisi vuotta on näytetty todella tyhmiltä. Ei ongelmaa
Mikään ei oo niin tyhmän näkööstä kun kylvää pyöränvälijyrällä varustetulla kylvinkoneella ilman paripyöriä
Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??
Lainaus käyttäjältä: kylmis - 17.05.12 - klo:08:14Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin.
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 16.05.12 - klo:20:50Lainaus käyttäjältä: Jompero - 16.05.12 - klo:14:42Lainaus käyttäjältä: Timppa - 16.05.12 - klo:10:53En keksi oikeastaan yhtään hyvää argumenttia levikkeitten puolesta.Siellä vauraassa etelässä ei tietysti haittaa että yhden seitensatasen hinnalla muutaman 20.8 ja traktorin saa vaikka taskuparkkeerattua kun levikkeet pudotetaan kylvöjen jälkeen poisEt sää nyt ymmärrä että jos DynaVtssä on levikkeet niin se on yli neljä metriä leviä.Ja vilkkaassa liikenteessä sellainen on hengenvaarallista.Kaurajoen logiikkaa.Yli neljä metriä leveä traktori on liikenteessä hengenvaarallinen.Yli neljä ja puoli metriä leveä leikkupuimurin pöytä kulkee vielä mukavasti liikenteen seassa lohkolta toiselle ilman pöytävaunua.
Lainaus käyttäjältä: Jompero - 16.05.12 - klo:14:42Lainaus käyttäjältä: Timppa - 16.05.12 - klo:10:53En keksi oikeastaan yhtään hyvää argumenttia levikkeitten puolesta.Siellä vauraassa etelässä ei tietysti haittaa että yhden seitensatasen hinnalla muutaman 20.8 ja traktorin saa vaikka taskuparkkeerattua kun levikkeet pudotetaan kylvöjen jälkeen poisEt sää nyt ymmärrä että jos DynaVtssä on levikkeet niin se on yli neljä metriä leviä.Ja vilkkaassa liikenteessä sellainen on hengenvaarallista.
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 16.05.12 - klo:10:53En keksi oikeastaan yhtään hyvää argumenttia levikkeitten puolesta.Siellä vauraassa etelässä ei tietysti haittaa että yhden seitensatasen hinnalla muutaman 20.8 ja traktorin saa vaikka taskuparkkeerattua kun levikkeet pudotetaan kylvöjen jälkeen pois
En keksi oikeastaan yhtään hyvää argumenttia levikkeitten puolesta.
Lainaus käyttäjältä: Masinisti - 17.05.12 - klo:11:10Renkaan kosketuspinnanalan tiivistävä vaikutus levenee 60 asteen kulmassa syvyyssuunnassa, eli paino per neliösenttimetri ei ole sama maan pinnalla kuin esim. metrin syvyydessä. Parirenkaiden käyttö vähentää aina tiivistymistä myös syvemmissä maakeroksissa. Levikkeiden käyttö myös vähentää polttoaineen kulutusta yllättävän paljon. Koitin äestää ilman levikkeitä kun otettiin ne pois siirtoajan ajaksi, 8t painavan koneen luisto oli 20-25% eli ei mitään järkeä.Onhan nuo perustelut oikeat mutta sulla onkin ihan erilaiset liikenneolosuhteet siellä. Ei sun tarvii mennä kuin tien yli.Toista se on täällä "katuolosuhteissa". Atomimiilun tie on miinoitettu kaikenlaisilla liikenteenjakajilla ym reunuksilla. Paripyörillä ei enää nykyisin mitään asiaa liikenteeseen.
Lainaus käyttäjältä: aurajokilaivuri - 17.05.12 - klo:11:44Lainaus käyttäjältä: kylmis - 17.05.12 - klo:08:14Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin. Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä
Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 17.05.12 - klo:11:47Lainaus käyttäjältä: aurajokilaivuri - 17.05.12 - klo:11:44Lainaus käyttäjältä: kylmis - 17.05.12 - klo:08:14Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin. Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata
Lainaus käyttäjältä: kylmis - 17.05.12 - klo:12:34Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 17.05.12 - klo:11:47Lainaus käyttäjältä: aurajokilaivuri - 17.05.12 - klo:11:44Lainaus käyttäjältä: kylmis - 17.05.12 - klo:08:14Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin. Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata Oliko kylmiksellä hevosessa parikaviot takana
Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 17.05.12 - klo:12:38Lainaus käyttäjältä: kylmis - 17.05.12 - klo:12:34Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 17.05.12 - klo:11:47Lainaus käyttäjältä: aurajokilaivuri - 17.05.12 - klo:11:44Lainaus käyttäjältä: kylmis - 17.05.12 - klo:08:14Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin. Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata Oliko kylmiksellä hevosessa parikaviot takana Kylmis sitoi laudan pätkät hevosen kavioihin.
Lainaus käyttäjältä: de Citonni - 17.05.12 - klo:12:46Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 17.05.12 - klo:12:38Lainaus käyttäjältä: kylmis - 17.05.12 - klo:12:34Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 17.05.12 - klo:11:47Lainaus käyttäjältä: aurajokilaivuri - 17.05.12 - klo:11:44Lainaus käyttäjältä: kylmis - 17.05.12 - klo:08:14Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin. Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata Oliko kylmiksellä hevosessa parikaviot takana Kylmis sitoi laudan pätkät hevosen kavioihin. Hevosen paripyörät
Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 17.05.12 - klo:12:49Lainaus käyttäjältä: de Citonni - 17.05.12 - klo:12:46Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 17.05.12 - klo:12:38Lainaus käyttäjältä: kylmis - 17.05.12 - klo:12:34Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 17.05.12 - klo:11:47Lainaus käyttäjältä: aurajokilaivuri - 17.05.12 - klo:11:44Lainaus käyttäjältä: kylmis - 17.05.12 - klo:08:14Jos koneen paino on 6 tonnia, niin aina se vaikuttaa sen kuuden tonnin edestä jossain vaiheessa maakerrosta.....??Tuota voisi miettiä vaikka siinä vaiheessa kun marssii agrimarkettiiin ostamaan rapidia diskeillä, joka vaatii vetokoneeksi 7 tonnia painavan traktorin. Niin ja mitäs se rapidi painaa säiliöt täynnä Ei se paino ole minkäänlainen ongelma. Eihän me voida hevosaikakauteen enää palata Oliko kylmiksellä hevosessa parikaviot takana Kylmis sitoi laudan pätkät hevosen kavioihin. Hevosen paripyörätJuuri tommosista olen kuullut vanhojen ihmisten kertomana, mutta en tiennytkään, että Joharan tilalla on sellaiset vielä käytössä.