Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe jarrupala!  (Luettu 8354 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27823
  • vastustan
Vs: jarrupala!
No jo on ! Onko lukitustapitkin lähteneet !

Ei löytynyt palasta kuin se 1mm pelti. Ei kiassa ole mitään lukitus tappeja, palat lähtee painamalla irti.

Ensin kysyt että onko kenelläkään muulla AUTOSTA lähtenyt jarrupalat, ja pari viestiä myöhemmin puhutkin jostain kiasta.
ei se oo ihme jos duunarit AUTOINEEN on terminaattorin silmätikkuna ;D   mutta eikö nuo kiiat pitäis olla sen takuun piirissä  vielä lähes järkeään, onko huolto missannut jarrujen tartkastuksen...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: jarrupala!
No jo on ! Onko lukitustapitkin lähteneet !

Ei löytynyt palasta kuin se 1mm pelti. Ei kiassa ole mitään lukitus tappeja, palat lähtee painamalla irti.

Ensin kysyt että onko kenelläkään muulla AUTOSTA lähtenyt jarrupalat, ja pari viestiä myöhemmin puhutkin jostain kiasta.
ei se oo ihme jos duunarit AUTOINEEN on terminaattorin silmätikkuna ;D   mutta eikö nuo kiiat pitäis olla sen takuun piirissä  vielä lähes järkeään, onko huolto missannut jarrujen tartkastuksen...

Kahdesti vaihdettu palat 140000 Teboililla ja nyt kolmannen remonti ajattelin tehdä itse. Toisessa pala remontissa yhdisteltiin vanhoja paloja kun sisäpuolen palat on raudoilla vaikka ulkopuolen palat on vielä uudenveroiset. Deltassa aikoinaan huolossa mainitsin rahinasta edestä ja epäilin että jarrupalat on menneet. Huoltomies teki huollon ja totesi että ihan hyvät palat. Ajoin suoraan teboilille ja kysyin että saako tuota rahinaa loppumaan, niin sielä huoltomies sanoi että saa jos vaihdetaan palat. ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: jarrupala!
On sitä seatista ja muista VAG konsernin tuotteista kuluneet jarrupalat pois niin että vain pelti on ollut jäljellä... Hyvin on ainakin meitin KIA:ssa jarrupalat pysyneet... Ainakin vielä   ;D

Jätkä

  • Vieras
Vs: jarrupala!
On niitä jarrupintoja irtoillut jarrupaloista, siltävaruilta on tullut pidettyä vanhoja paloja varastossa. Ei viitsi hankuuttaa jarrulevyä pilalle kymmenen minuutin homman takia.

 Hankkisit sinäkin näitä herrasväenpirssejä, joissa jarrusylinterit menevät huoltotilaan vain korjaamon tietokoneen avustamana. Niin ei tarvitse käsiään paskata joittenkn jarrupalojen takia kun omatoiminen vaihtaminen on tehty aika hankalaksi.

realisti

  • Vieras
Vs: jarrupala!
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: jarrupala!
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.
Riippuu varmaan miten ajaa  :P   Joskus palat ja levyt mennyt aika äkkiä kun on käynyt kerhon ratapäivillä useamman kerran kesässä ajelemassa  ;D

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: jarrupala!
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.
Riippuu varmaan miten ajaa  :P   Joskus palat ja levyt mennyt aika äkkiä kun on käynyt kerhon ratapäivillä useamman kerran kesässä ajelemassa  ;D
Niin... tarviiko sitä joka mutkaan jarruttaa.. vois vähän itse kukin opetella sitä ajamista ja lopettaa sen jarrun turhan pumppailun.
Ainiin mutta kaikkihan me ollaan täydellisiä autoilijoita, osataan ajaa oikein, mutta ***** niiden törttöilijöiden kanssa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: jarrupala!
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.
Riippuu varmaan miten ajaa  :P   Joskus palat ja levyt mennyt aika äkkiä kun on käynyt kerhon ratapäivillä useamman kerran kesässä ajelemassa  ;D
Niin... tarviiko sitä joka mutkaan jarruttaa.. vois vähän itse kukin opetella sitä ajamista ja lopettaa sen jarrun turhan pumppailun.
Ainiin mutta kaikkihan me ollaan täydellisiä autoilijoita, osataan ajaa oikein, mutta ***** niiden törttöilijöiden kanssa.
Siviilissä koitan käyttää aika vähän jarruja mutta ryytyvät perskule jollei ollenkaan käytä  ;D

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: jarrupala!
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.
Riippuu varmaan miten ajaa  :P   Joskus palat ja levyt mennyt aika äkkiä kun on käynyt kerhon ratapäivillä useamman kerran kesässä ajelemassa  ;D
Niin... tarviiko sitä joka mutkaan jarruttaa.. vois vähän itse kukin opetella sitä ajamista ja lopettaa sen jarrun turhan pumppailun.
Ainiin mutta kaikkihan me ollaan täydellisiä autoilijoita, osataan ajaa oikein, mutta ***** niiden törttöilijöiden kanssa.
Siviilissä koitan käyttää aika vähän jarruja mutta ryytyvät perskule jollei ollenkaan käytä  ;D

Tiiä siitä ajotavasta! Primeralla 250000km ja en muista että olisi kertaakaan vaihdettu jarrupaloja ja Kiassa 140000 ja kolme jarruremonttia eteen. ;D

No niin kuin joku jo totesi että on kulkuneuvoja ja autoja, meillä tuota auton virkaa toimittaa näköjään tuo crhysler vouger
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: jarrupala!
Mersussa e320 -04 on nyt 330tkm ja toiset palat menossa, just katsastuksessa sanoi että tarttis vaihtaa seuraavaksi leimareissuksi sekä palat että levyt. Eli palat kestää n. 120tkm ja levyt n.350tkm.
Riippuu varmaan miten ajaa  :P   Joskus palat ja levyt mennyt aika äkkiä kun on käynyt kerhon ratapäivillä useamman kerran kesässä ajelemassa  ;D
Niin... tarviiko sitä joka mutkaan jarruttaa.. vois vähän itse kukin opetella sitä ajamista ja lopettaa sen jarrun turhan pumppailun.
Ainiin mutta kaikkihan me ollaan täydellisiä autoilijoita, osataan ajaa oikein, mutta ***** niiden törttöilijöiden kanssa.
Siviilissä koitan käyttää aika vähän jarruja mutta ryytyvät perskule jollei ollenkaan käytä  ;D

Tiiä siitä ajotavasta! Primeralla 250000km ja en muista että olisi kertaakaan vaihdettu jarrupaloja ja Kiassa 140000 ja kolme jarruremonttia eteen. ;D

No niin kuin joku jo totesi että on kulkuneuvoja ja autoja, meillä tuota auton virkaa toimittaa näköjään tuo crhysler vouger
Reilu 100tkm ja ei oo jarruremonttia tehty  :P   Tulee ainakin hiukan kiire että kolme kertaa ehtii tekemään tuohon määrään mennessä  ;)   Halpa autohan se KIA onkin mutta tuntuu kallimmatkin merkit olevan samanlaisia laadultaan... 

metvil

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 183
Vs: jarrupala!
Jarrujakin on mitoitettu monellalailla.Toisissa vermessä niin, että toimii normaali ajossa hyvin eli ei jumitu ja takaa riittävän tehon.Vaan sitten on se kysymys mikä on riittävä teho.Yleensä massa suhteessa tehoon määrää sen.Omassa emännän autosta pitääkäydä säännölllisesti poistamassa ruosteet, kun hän ajaa taloudellisesti.Ei käytä jarruja tarpeeksi.Ruostuvat jumiin!
Tarkoittaa "hieman" agressiivista ajotapaa.Laikat kuumiksi edestä kaikilla neljällä palalla levyäkohti ja takalaikat kanssa, ja taas toimii!Eipähän rupea tietokonekkaan kettuilemaan.Niin ja onneksi löytyy "kalikka", millä voi purkaa vikakoodit.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: jarrupala!
Muistaakseni noita paloja testailtiin jossain lehdessä vuosia sitten ja isoja eroja on niiden kestävyydessä. Pehmeän palan ajattelis tarjoavan parempaa pitoa kestävyyden kustannuksella. Ehkä tuntumakin voi olla parempi pehmeällä palalla, mutta varmaan tehostimella ym. tekijöillä on enemmän vaikutusta siihen asiaan ???
Ite ajelen hyvinkin rauhallisesti ja jarruttelen aika maltillisesti kun on noin iso ja painava rohjo tuo meidän pirssi. Välillä pitää polkaista tietenkin kunnolla että pysyy jarrut kunnossa. Monessa autossa merkistä riippumatta ongelmia takalevyjen ruostumisen kanssa. Edellisissä vag konsernin vehkeissä oli tuota ongelmaa, mutta tässä korean ihmeessä ei jostain syystä. Ottaako sitten enemmän kiinni takapäästä kuin normaalisti ??? Setä sanoi että accordista (honda mies kun on) kuluu takapalat ennemmin kuin etupään palat. Paskoja nämä autot nykyään kun pitää vaihtaa kuluvia osia ;D Kaikissa merkeissä on omat juttunsa...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: jarrupala!
On niitä jarrupintoja irtoillut jarrupaloista, siltävaruilta on tullut pidettyä vanhoja paloja varastossa. Ei viitsi hankuuttaa jarrulevyä pilalle kymmenen minuutin homman takia.

 Hankkisit sinäkin näitä herrasväenpirssejä, joissa jarrusylinterit menevät huoltotilaan vain korjaamon tietokoneen avustamana. Niin ei tarvitse käsiään paskata joittenkn jarrupalojen takia kun omatoiminen vaihtaminen on tehty aika hankalaksi.

Periaatteessa tuo emännän auto vois jo välillä kaivata välikaapelia+tietokoneohjelmaa, mutta olen pyrkinyt noiden kanssa nysväämistä välttelemään viime tinkaan asti.
Omat lossat ei paljoa diagnostiikka ym. jutuista ymmärrä ja Audissa tyyppivikana olevat takajarrusatulatkin varustin jo kohta 10 vuotta sitten rasvanipoilla ja senjälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Monet noiden kanssa tuntuvat jumppaavan melkein joka vuosi, mut huvinsa kullakin  8)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's