Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ad blue  (Luettu 12588 kertaa)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Ad blue
En muista onko tästä aiheesta ollu sen kummempaa juttua, mutta ajattelin nyt kuitenkin aloittaa...

Miten olette järjestäneet tankkaus systeemin niin, että tämä ad blue ei pääse talvella jäätymään, ku se olisi kuitenkin hyvä juttu, että se olisi itse farmari säiliön vieressä ettei tarvi monesta paikasta käydä tankkailemassa?

Toki näitä scr koneita on varmasti aika vähän vielä, mut lisääntyy kuitenkin koko ajan... Ja varmasti jollain tätäkin palstaa seuraavalla on jo joku scr kone! Vai onko huoltomiehet ohjelmoineet koneen toimimaan ilman ad blueta?

Lokinpaska

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 117
Vs: Ad blue
Niin kertokaa lisää kun ite meinasin kysyä ihan samaa..? :)

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Ad blue
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Käteinen ratkasee

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Ad blue
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Valmetissa menee ainakin niin paljon ureaa että joka tankkausella sitä joutuu lisäämään  :o

Eerop

Vs: Ad blue
Ainakin scaniassa jäätyy ureatankki talvella ja jäätyneenä ei kuluta yhtään, ajotietokoneessakin paistaa pakkasen merkki ja kukutusnäyttö näyttää 0

Eikä vikatiloja tule tuon jäätymisen takia

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Ad blue
Ainakin scaniassa jäätyy ureatankki talvella ja jäätyneenä ei kuluta yhtään, ajotietokoneessakin paistaa pakkasen merkki ja kukutusnäyttö näyttää 0

Eikä vikatiloja tule tuon jäätymisen takia
Näin minäkin olen kuullut  ;D  Tosi luontoystävällisiä varmaan  ;)

elvis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Ad blue
Kaikista pahinta kusi koneelle on jos koko ajan lämpötila vaihtelee esim+5- -15 . Ja ei se merkistä ole kiinni toimiiko vai ei. Tiedän kaksikin Scaniaa joissa pisimpään on toiminut 3kk ilman remonttia. Kaikissa merkeissä joissa kusi laitteet on niin ongelmia löytyy. Pakkasellahan se ei kuluta sitä ollenkaan ja saahan sen ohjelmoitua niin että kierrättää vaan ainetta...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Ad blue
Kaikista pahinta kusi koneelle on jos koko ajan lämpötila vaihtelee esim+5- -15 . Ja ei se merkistä ole kiinni toimiiko vai ei. Tiedän kaksikin Scaniaa joissa pisimpään on toiminut 3kk ilman remonttia. Kaikissa merkeissä joissa kusi laitteet on niin ongelmia löytyy. Pakkasellahan se ei kuluta sitä ollenkaan ja saahan sen ohjelmoitua niin että kierrättää vaan ainetta...
vanhemman pään kaanioossa riitti kuulemma kun hirtti ureatankin anturin kohon ylös niin ei tarttenu sen jälkeen välittää ureasta enää mitään, en tiedä pitääkö paikkaansa ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Ad blue
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Valmetissa menee ainakin niin paljon ureaa että joka tankkausella sitä joutuu lisäämään  :o

Mistäs sää sillain päättelet?
Käteinen ratkasee

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Ad blue
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Valmetissa menee ainakin niin paljon ureaa että joka tankkausella sitä joutuu lisäämään  :o

Mistäs sää sillain päättelet?
  Kuski sanos.... 

boss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
  • Sailing is a blowjob
Vs: Ad blue
Boksi,ja muutama kaapeli niin ei tarvi tankata adblue ollenkaan

epävarma

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Ad blue
Meidän rehukuski ajaa Volvolla ja tuumasi talvella että ad blue ei kulu kovilla pakkasilla ja auto pelittää
normaalisti

timpan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Ad blue
tarviiko koko litkua käyttää ku sitä ruiskutetaan pakoputken eikä moottorin sisään tai polttoaineen mukana vai onko siinä jokku varosysteemit estääkseen käytön ilman ureaa. Eiks se urea oo vain pakokaasujen puhdistukseen et täyttää euro-pakokaasuluokat. kuorma-autoishan se täytyy katsastuksessa toimia mut eihän traktoreita tarvi katsastaa ainakaan viälä vai oonko ihan ulalla?  :-\

Viimeksi muokattu: 29.07.12 - klo:11:02 kirjoittanut timpan

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Ad blue
tarviiko koko litkua käyttää ku sitä ruiskutetaan pakoputken eikä moottorin sisään tai polttoaineen mukana vai onko siinä jokku varosysteemit vai oonko ihan ulalla????  :-\
Pudottaa moottorista suurimman osan tehoista pois jollei oo AD-blueta tankissa  :o 

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Ad blue
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Valmetissa menee ainakin niin paljon ureaa että joka tankkausella sitä joutuu lisäämään  :o

Mistäs sää sillain päättelet?
  Kuski sanos....
sielläpäin ei oo kovin vahva ventti-johndeerekanta kun et niiden kuskien kielteisiä kommentteja siteeraa ;D ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...