Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maksu vainajan siunaamisesta?  (Luettu 5730 kertaa)

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Maksu vainajan siunaamisesta?
Jos haluaa tulla vainajana papin siunaamaksi ja saada kirkolliset maahanpanijaiset, niin sitä olisi hyvä pohjustaa jo eläissään maksamalla vaadittavan jäsenmaksun.
Papin pyytäminen erikseen maksettuna esiintyjänä paikalle on vähän kornia. Voihan niitä hurskaita sanoja lukea kuka vaan muukin.

Sepedeus

• Vieras
Jos haluaa tulla vainajana papin siunaamaksi ja saada kirkolliset maahanpanijaiset, niin sitä olisi hyvä pohjustaa jo eläissään maksamalla vaadittavan jäsenmaksun.
Papin pyytäminen erikseen maksettuna esiintyjänä paikalle on vähän kornia. Voihan niitä hurskaita sanoja lukea kuka vaan muukin.

http://www.siviilihautajaiset.fi/  Aina on mahdollisuus järjestää erillaiset pippalot lopuksi. Olen ollut tuollaisissa hautajaisissa ja aivan ok tapahtuma.  ;D

simmo

• Vieras

*** Näin on. Ei ole olemassakaan ilmaisia lounaita tai siunauksia. Kuulumalla kirkkoon on siunaus tullut maksettua rankimman jälkeen. Tottakai sellainen kertasuoritus-siunauskin pitää palveluvalikoimissa toki olla. Sanotaan vaikka tonni ja pappi heittää hiekat arkulle ja lukee loitsunsa. Saa toki mielessään ajatella jotta happane helvetissä mokomakin kitupiikki ja tekopyhä kalmo.
[/quote]

------------------eikait papit tollasta ajattele,paitsi jos on leipäpappi :o

Zetor

• Vieras
Pitääskö perustaa yksityinen siunauspalvelu. Ja hautausmaa. Maanviljelijät erikseen.

"maksu kirstuun kilahtaa, ja sielu taivaaseen vilahtaa". Mitä isompi maksu sitä korkeammalle.

Sepedeus

• Vieras
Pitääskö perustaa yksityinen siunauspalvelu. Ja hautausmaa. Maanviljelijät erikseen.

"maksu kirstuun kilahtaa, ja sielu taivaaseen vilahtaa". Mitä isompi maksu sitä korkeammalle.

Taitaa olla huono bisnes ;D

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kui mää ain olen paras?

Aimo Jortikka

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Eikai semmosta siunaushommaa kukaan ny ilmatteeksi tee.

;D

*** Näin on. Ei ole olemassakaan ilmaisia lounaita tai siunauksia. Kuulumalla kirkkoon on siunaus tullut maksettua rankimman jälkeen. Tottakai sellainen kertasuoritus-siunauskin pitää palveluvalikoimissa toki olla. Sanotaan vaikka tonni ja pappi heittää hiekat arkulle ja lukee loitsunsa. Saa toki mielessään ajatella jotta happane helvetissä mokomakin kitupiikki ja tekopyhä kalmo.

Sinunkaa tarvii siitä pääomaverosta mitään maksaa kirkolle. Siis puunmyynnistä. Että puhut vaan.  ;D

*** Saamari kun siinä pääomaverossa ei ole korvamerkitty niitä rahoja. Saattaapi olla että joku vuosi valtionkirkko nappaa mun kaikki veroeurot. Kyllä siinä saa pappi hikipäässä haudalla heilua,mikäli meinaa palkkansa ansaita  ;)

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

;D

Sinunkaa tarvii siitä pääomaverosta mitään maksaa kirkolle. Siis puunmyynnistä. Että puhut vaan.  ;D

*** Saamari kun siinä pääomaverossa ei ole korvamerkitty niitä rahoja. Saattaapi olla että joku vuosi valtionkirkko nappaa mun kaikki veroeurot.

Kyllä siinä saa pappi hikipäässä haudalla heilua,mikäli meinaa palkkansa ansaita  ;)

laittakaa  pappi  lapioitteen  monttu  täyteen  ::)

Sepedeus

• Vieras

;D

*** Saamari kun siinä pääomaverossa ei ole korvamerkitty niitä rahoja. Saattaapi olla että joku vuosi valtionkirkko nappaa mun kaikki veroeurot. Kyllä siinä saa pappi hikipäässä haudalla heilua,mikäli meinaa palkkansa ansaita  ;)

Millähän tempulla ne tuon puhalluksen tekee.  ;D

H Hehtolitra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jokainen seurakunta huolehtikoon omista jäsenistään.
[/quote]

Jos sattuu Helluntaiseurakuntalainen kupsahtamaan, tarvitaanko sen tapauksen jälkeen minun kustantamaani pappia?.

simmo

• Vieras

Jos sattuu Helluntaiseurakuntalainen kupsahtamaan, tarvitaanko sen tapauksen jälkeen minun kustantamaani pappia?.
[/quote]

-meillä seurakunnan jäsen siuntaan,jos hän niin toivoo,seurakunnan pastori tekee sen.

muuten ei. Raamattu käskee siunata eläviä ,ei kuolleita. Minä en ole vielä päättänyt,otanko siunauksen vai en.polttohautauksen olen valinnut.Mun haudalla ei tartte ravata. :)

Aimo Jortikka

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.

-meillä seurakunnan jäsen siuntaan,jos hän niin toivoo,seurakunnan pastori tekee sen.

muuten ei. Raamattu käskee siunata eläviä ,ei kuolleita. Minä en ole vielä päättänyt,otanko siunauksen vai en.polttohautauksen olen valinnut.Mun haudalla ei tartte ravata. :)
[/quote]

*** Jaa,meneekös se sitten kuin tuhka tuuleen tomumajasi ?!

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kirkolliskokous pohti tällaista asiaa kokouksessaan.

Asiahan on täysin selvä.Miksi pappi ei voi vaan kieltäytyä?Jos vainaja ei ole eläissään tarvinnut kirkon palveluja,niin miksi tarvitsisi kuoltuakaan? :(

Miksi yksinkertaisesta asiasta tehdään vaikea ja monimutkainen?

Jokainen seurakunta huolehtikoon omista jäsenistään.

Jos ei ole seurakuntaa,niin sitte toimitaan siten,kuin vainaja on eläissäänkin toiminut?

Ei kait siunaus voi koskaan olla maksullista,se tuntuu eettisesti väärältä.

*** Niin. Asiahan on selvä. Mikäli ei kirkon jäsenyys ole eläissä kiinnostanut, miksi pitäisi vielä siunaus ilmaiseksi saada ?!  Aito ateisti jättää ruhonsa biojätteisiin. Näkis vaan  ;)

Toiset pyrkivät elämään toisten siivellä koko ikänsä, ja ilmeisesti vielä viimeisellä matkallaankin..

..Kirkkoon kuulumattomilta ehdottomasti hautauskulut/-paikka laskulle kustannusvastaavasti, ja kunnon provikka päälle.

-Kustannusvastaavuus syistähän valtaosa kirkosta eroaakin!

Laki velvoittaa seurakunnat pitää hautausmaita, mutta ei ilmaiseksi!
Slippin 'n sliding

simmo

• Vieras

[/quote]

[/quote]
----juu,se kylvetään hillasuolle :) :) :)

Sepedeus

• Vieras

[/quote]
----juu,se kylvetään hillasuolle :) :) :)
[/quote]

Siihenkin pitää saada lupa. Oikeesti siihen pitäis saada ympäristölupa, ettei saastuta ympäristöä. Tuhkassa voi olla vaikka kadmiumia. Kerääntynyt vuosikymmenien mittaan.  ;D