Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paja/korjaamo  (Luettu 14893 kertaa)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Paja/korjaamo
Jos ei ihan työpaikkana sitä pajaa käytä niin kannattaa kyllä satsata halpaan rakentamiseen :o   Elikkäs puurunkoinen konehalli jossa riittävästi korkeutta ja leveyttä.  Tolppien väliin villat ja kipsilevyt seiniin.  Jos tarvetta on niin nurkkaan kaksikerroksinen sosiaalikämppä ;D

 Mä laitoin kipsilevyn sijasta oksatonta 15mm koivuvaneria sisäseiniin. Arvokkaan näköistä ja helppo kiinnittää hyllyja ja muita, kun ei tarvi koolinkeja etsiä. Kipsilevy sitäpaitsi murtuu jos heittää jakoavaimen seinään. :)
Vaneri ei taida sinällään täyttää paloturvallisuusmääräyksiä.  Kiinnitys seinään on helppoa kun tolppajako on tiedossa.
  Mikä se onkaan tarkoitus sen jakoavaimen heittämisellä,  tuo tarkoitus toteutuu erityisen hyvin jos jää se jakari seinään pystyyn ;D ;D  Jos se vaneerista kimmahtaa vaikka ottaan niin enempi vaan kiukuttaa ???

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5273
Vs: Paja/korjaamo
Meillon ladon puolella (ei vielä pajaa ollenkaan) lämpimän seinän kipsilevyn (tuulensuojakipsi) suojana ohut vaneri 120 cm korkeudella asti. Itse asiassa kattovanerinippujen sivuilla olleet suojavanerit läiskäistiin siihen päälle.  Voi vähän töniä eikä ole heti reikää.

Petri

tr

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
Vs: Paja/korjaamo
Ne valmiselementit. Eihän ne ollu navettaankan kunjotain 70€/neliö, Ja ei tarvi tehdä kuin VAATERISSA oleva sorapatja itse. Siinä tulee anturat ja perustukset samaan rahaan ja asennettuna! Korkeutta löytyy kun elementit nostetaan vasta työmaalla pystyyn. elikkäs kootaan seinä n.3 metrin pystysaumoin. Jollain valmistajilla on ikkunatkin paketissa mukana. säästyy pajon työtä ja voi ruuvata hyllyjä ym. seinille ihan rauhassa.

RÖLLI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 251
Vs: Paja/korjaamo
Itse tein puurungon, harva, muistaakseni jako 1000mm:ä. Sisäpuolelle, lattiasta alkaen pelti/villa/pelti -elementtejä. Valmista ja siistiä pintaa tuli nopeesti.
Katon tein samoista elementeistä latomalla niiitä kurottajalla siten, että päät tuli seinäelementtien päälle.
Tein muutaman kehän rakenteiden sisäpuolelle nostinta varten ja muutenkin tukemaan kattorakennetta alhaaltapäin.
Tosi nopeeta tehdä, jännevälit ei tietysti voi olla mitään voi valtavia.
Ulkopuoli oli helppo verhoilla puurunkoon.

matso

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
  • Vēnī, vīdī, vīcī.
Vs: Paja/korjaamo
itse kun  tein aikoinani niin  lämpöharkosta muurasin seinät.  30cm lakan harkko  enkä ole katunut  .lattia lämmitys on kuivaa talvellakin hyvin  seinät rappasin ruiskulla ulko pinnat ja sisältä hiersin.  tuli hyvä