Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vesistörajoitus  (Luettu 25476 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Vs: Vesistörajoitus
Se suojaetäisyys esim. 3 metriä mitataan siis ruiskutushetken vesirajasta.

Elikkä nyt saa ruiskuttaa lähempänä vesistöä kuin aiemmin.

Ja jos vesirajassa kasvaa yli 5 metriä korkeaa lepikkoa niin ei tarvii olla edes tuota kolmea metriä suojaetäisyyttä?

 ;D ;D ;D

Miks helvetissä menin raivaamaan ojan pientareet pusikoista puhtaiksi.  ::)

Rypsin ötökkäaineetkin sais ruiskuttaa reunaan asti viuhkasuuttimilla jos olis kunnon ryteikkökasvusto jokirannoissa.

 ;D ;D

Timppa puhuu asiaa  ;D :D ;)

http://www.tukes.fi/Tiedostot/Kemikaalituotteet/kasvinsuojeluaineet/kuvat/vesistorajoitukset_kuvat_kaikki.pdf

Katapultti

  • Vieras
Vs: Vesistörajoitus
Pitäis sitte seuraavaksi selvittää, mikä lasketaan vesistöksi, niitä kun on kaikenlaisia jorpakoita ja uomia tuolla maastossa.  Mikä se on se vesistön määritelmä nykyään?

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Vesistörajoitus
Pitäis sitte seuraavaksi selvittää, mikä lasketaan vesistöksi, niitä kun on kaikenlaisia jorpakoita ja uomia tuolla maastossa.  Mikä se on se vesistön määritelmä nykyään?

Vanhassa vesilaissa vesistössä piti pystyä suorittamaan puutavaran uittoa ja kulkemaan veneellä. Uudessa vesilaissa vesistöksi riittää luonnonuoma, jossa kala voi kulkea.

Kattelin vipu-palvelun karttoja aamupäivällä ja sinne oli valtaojat merkattu keltaisella ja uomat (purot, joet, lammet ja järvet) sinisellä. Tulkitsin että siniset olisivat vesistöjä.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Vesistörajoitus
Pitäis sitte seuraavaksi selvittää, mikä lasketaan vesistöksi, niitä kun on kaikenlaisia jorpakoita ja uomia tuolla maastossa.  Mikä se on se vesistön määritelmä nykyään?

Vanhassa vesilaissa vesistössä piti pystyä suorittamaan puutavaran uittoa ja kulkemaan veneellä. Uudessa vesilaissa vesistöksi riittää luonnonuoma, jossa kala voi kulkea.

Kattelin vipu-palvelun karttoja aamupäivällä ja sinne oli valtaojat merkattu keltaisella ja uomat (purot, joet, lammet ja järvet) sinisellä. Tulkitsin että siniset olisivat vesistöjä.
Uomaverkosto on jokia ja vesistöviivoissa löytyy myös sinistä. Ainakin minulla on yksi luonnonoja/puro sillä merkitty kahdella sinisellä viivalla molemmin puolin vaikka sen jatkeena on sitten alajuoksulla keltaista eli valtaojaa. ??? Valtaoja sitten päättyy uomaverkostoon eli jokeen. Kyseistä puroa ei kyllä veneellä pysty kulkemaan. Eikös tuon vesistön määritys pitänyt tulla valuma-alueen koosta?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vesistörajoitus
Onko joki vesistö jos siinä on niin taajaan pohjapatoja ettei paatilla pääse?
Kui mää ain olen paras?

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Vesistörajoitus
meneekö ny sillai että keltanen väri saa tehä mitä tykkää sininen niin joku rajotus? itellä oli 100m sinistä loput keltasta ja sitä piisaa jos keltanenkin vaikuttaa jotenkin niin eihän noihin mun lappuille oo ruiskun kanssa mitään asiaa

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Vesistörajoitus
Kattelin vipu-palvelun karttoja aamupäivällä ja sinne oli valtaojat merkattu keltaisella ja uomat (purot, joet, lammet ja järvet) sinisellä. Tulkitsin että siniset olisivat vesistöjä.

Minulla ei kyllä Vipukartassa edelleenkkään näy mitään tällaista? Pitäisikö se näkyä karttapohjanäkymässä vai satelliittikuvassa vai missä? Täällä on vain pienet, kuivat ojatkin sinisiä karttapohjakuvassa (ja pellot keltaisia).

Katapultti

  • Vieras
Vs: Vesistörajoitus
Kattelin vipu-palvelun karttoja aamupäivällä ja sinne oli valtaojat merkattu keltaisella ja uomat (purot, joet, lammet ja järvet) sinisellä. Tulkitsin että siniset olisivat vesistöjä.

Minulla ei kyllä Vipukartassa edelleenkkään näy mitään tällaista? Pitäisikö se näkyä karttapohjanäkymässä vai satelliittikuvassa vai missä? Täällä on vain pienet, kuivat ojatkin sinisiä karttapohjakuvassa (ja pellot keltaisia).

Klikkaa sitä  valkoista painiketta, missä lukee "TASOT" ja rastita  avautuvaan ruutuun  kohta "vesistöviivat" niin sitte tulee erivärisiä  viivoja näkyviin, jos siis lohko rajoittuu vesistöön tai valtaojaan, jos on ympärillä pelkät piiriojat, niin sitten ei näy väriviivoja.

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Vesistörajoitus
Vähän kaipaisi perusteluja, joiden mukaan näitä värejä on arvottu.

Miksi sama valtaoja on toiselta puolelta keltainen ja toiselta sininen?

Miksi puro on minun pellon kohdalla keltainen, mutta naapurilla ei ole väriä lainkaan ja taas sitä seuraavalla lohkolla se on keltainen. Luonnossa en osaa tunnistaa mitään perustetta tälle, ja kyseessä on uoma, josta runsaan veden aikaan pystyisi menemään veneellä. Voisi minusta olla vaikka sininen paljon paremmin perustein kuin muutama muu jostakin syystä sinisen arvon saanut uoma?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vesistörajoitus
Vähän kaipaisi perusteluja, joiden mukaan näitä värejä on arvottu.

Miksi sama valtaoja on toiselta puolelta keltainen ja toiselta sininen?

Miksi puro on minun pellon kohdalla keltainen, mutta naapurilla ei ole väriä lainkaan ja taas sitä seuraavalla lohkolla se on keltainen. Luonnossa en osaa tunnistaa mitään perustetta tälle, ja kyseessä on uoma, josta runsaan veden aikaan pystyisi menemään veneellä. Voisi minusta olla vaikka sininen paljon paremmin perustein kuin muutama muu jostakin syystä sinisen arvon saanut uoma?

Jos sää olet sen ojan itte joskus merkannut valtaojaksi ja naapuri ei ole niin tehnyt.
Kui mää ain olen paras?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Vesistörajoitus
Noihin Vipussa tällä hetkellä oleviin vesistö merkintöihin ei varmaan ihan kauheasti kannata vielä luottaa, mä veikkaan että ne tulevat muuttumaan koska itsellänikin ja mitä katselin kylällä vesistö/valtaoja merkintöjä niin aika paljon on sellaista ojaa valtaojana mikä kyllä tuon uuden vesilain mukaan mun mielestä pitäisi tulkita vesistöksi.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vesistörajoitus


Pellon reunaan vesistöä vastaan tarttis nyt kasvattaa tuollainen puska.

Saa ruiskutella reunaan asti. Alhaalta yhtenäinen mutta yli 5 metriä korkea. Silti läpäisee valoa.
Kui mää ain olen paras?

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Vesistörajoitus
Pitäis sitte seuraavaksi selvittää, mikä lasketaan vesistöksi, niitä kun on kaikenlaisia jorpakoita ja uomia tuolla maastossa.  Mikä se on se vesistön määritelmä nykyään?

Vanhassa vesilaissa vesistössä piti pystyä suorittamaan puutavaran uittoa ja kulkemaan veneellä. Uudessa vesilaissa vesistöksi riittää luonnonuoma, jossa kala voi kulkea.

Kattelin vipu-palvelun karttoja aamupäivällä ja sinne oli valtaojat merkattu keltaisella ja uomat (purot, joet, lammet ja järvet) sinisellä. Tulkitsin että siniset olisivat vesistöjä.
Uomaverkosto on jokia ja vesistöviivoissa löytyy myös sinistä. Ainakin minulla on yksi luonnonoja/puro sillä merkitty kahdella sinisellä viivalla molemmin puolin vaikka sen jatkeena on sitten alajuoksulla keltaista eli valtaojaa. ??? Valtaoja sitten päättyy uomaverkostoon eli jokeen. Kyseistä puroa ei kyllä veneellä pysty kulkemaan. Eikös tuon vesistön määritys pitänyt tulla valuma-alueen koosta?
Valuma-alueen koosta määritellään onko kyseessä joki tai (jokin muu) puro. Nämä vesistörajoituksethan tulevat voimaan 2015 alusta, joten varmaan tulee vielä kerran kysytään jossain reunaojista ja muista.
Se mikä ei tapa, se vituttaa