Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Unimoggia työhön  (Luettu 10840 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Unimoggia työhön
Mites raatilaiset suhtautuu noin yleisesti jos urakoitsija ilmoittaa että työkoneen veturina toimii unimog.

http://www.expo21xx.com/agriculture21xx/18665_st3_tractor/default.htm

Itse teen enemmän kuivan kelin töitä joten mitään rypemishommia ei pitäis olla. Tollanen auto kiinnostaa kuitenkin tehon ja nopeuden puolesta koska hinta on kait suurinpiirtein tehokkaan raktorin hinnoissa. Vois seuraavassa päivityksessä  miettiä että pistäiskö toiseksi raktoriksi tollasen. Suurin haitta taitaa löytyä polttoainesäädöksistä ja veroista...
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Unimoggia työhön
 Ketä kiinnostaa vanha, mutta vähänajettu unimog vm. 1961 niin mulla olis lisenssi semmosen
myymiselle.         Lähes 30 vuotta ollut miltei ajamatta, mutta katon alla.   

Yyveellä kerron lisää kiinnostuneille ...   :)       Eikä ole hinnan kiroissa.     ÄIJÄMÖNKKÄRI.
Tuskahiki on köyhän sauna...

T171

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Unimoggia työhön
Tuohan vois olla näppärä vehe raktorin korvaajaks, hyvinhän tuolla näytti noukinvaunu ja lautasmuokkain. Mikähän lie nopeus?
Nuo verotukset vois olla hankalat :P

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Unimoggia työhön

Nuo verotukset vois olla hankalat :P
???    Saisikohan tuota mitenkään rekisteröityä traktoriksi :-\   Ei tuo kuitenkaan hirveästi poikkea mb-tracista...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Unimoggia työhön

Nuo verotukset vois olla hankalat :P
???    Saisikohan tuota mitenkään rekisteröityä traktoriksi :-\   Ei tuo kuitenkaan hirveästi poikkea mb-tracista...

Mitkä traktorin vaatimukset ovatkaan? Vaaditaanko voimanotto vai mikä on määritelmä. Tietääkseni joitakin avolava-autoja on rekisteröity traktoreiksi jos niitä käytetään vaikka lumitöissä tai hiekoittimina ??

Mönkijä voi olla traktori. Miksi Unimoggi ei voisi olla? Työkoneeksi tuon saa, mutta työkoneella ei saa vetää kärryjä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Unimoggia työhön
Toi 90 maantienopeus voi aiheuttaa hieman keskustelua traktoriin rekisteröitäessä. Kuorma-autoksi ton rekisteröinti todennäköisesti menee jos tosiaan ei luovu kärryn vedosta jolloin voisi saada työkoneeksi ja sitämyöden mpö:n käyttö diiselin tilalle. Todennäköisesti polttoainetalous vaan tois jo osan takaisin traktoriin verrattuna.Varsinkin tiellä vaan vois olla aika mukava kulkine.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Unimoggia työhön

Fastracin aikoinaan omistaneena jäin kaipaamaan sitä tasaista kyytiä, mitä muilla merkeillä ei ole
tarjota.         Paitsi unimogilla.         Ehkä fastracin suunnittelun tavoitteena on ollut puoliksi traktori,
puoliksi unimog ?   :-\
Tuskahiki on köyhän sauna...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Unimoggia työhön
Toi 90 maantienopeus voi aiheuttaa hieman keskustelua traktoriin rekisteröitäessä. Kuorma-autoksi ton rekisteröinti todennäköisesti menee jos tosiaan ei luovu kärryn vedosta jolloin voisi saada työkoneeksi ja sitämyöden mpö:n käyttö diiselin tilalle. Todennäköisesti polttoainetalous vaan tois jo osan takaisin traktoriin verrattuna.Varsinkin tiellä vaan vois olla aika mukava kulkine.

Estot vaihdelatikkoon, näin toimittiin aikoinaan MB Traceilla. Mutta vaatisiko jonkin tyyppikatsastuksen.

Uus Unimoggi traktorina olisi kyllä äärimmäisen kallis ratkaisu ??

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Unimoggia työhön
Toi 90 maantienopeus voi aiheuttaa hieman keskustelua traktoriin rekisteröitäessä. Kuorma-autoksi ton rekisteröinti todennäköisesti menee jos tosiaan ei luovu kärryn vedosta jolloin voisi saada työkoneeksi ja sitämyöden mpö:n käyttö diiselin tilalle. Todennäköisesti polttoainetalous vaan tois jo osan takaisin traktoriin verrattuna.Varsinkin tiellä vaan vois olla aika mukava kulkine.

Estot vaihdelatikkoon, näin toimittiin aikoinaan MB Traceilla. Mutta vaatisiko jonkin tyyppikatsastuksen.

Uus Unimoggi traktorina olisi kyllä äärimmäisen kallis ratkaisu ??

Yht´lailla nainen on vaimona erinomainen mutta kallis ratkaisu.  ;D
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Unimoggia työhön
Toi 90 maantienopeus voi aiheuttaa hieman keskustelua traktoriin rekisteröitäessä. Kuorma-autoksi ton rekisteröinti todennäköisesti menee jos tosiaan ei luovu kärryn vedosta jolloin voisi saada työkoneeksi ja sitämyöden mpö:n käyttö diiselin tilalle. Todennäköisesti polttoainetalous vaan tois jo osan takaisin traktoriin verrattuna.Varsinkin tiellä vaan vois olla aika mukava kulkine.

Estot vaihdelatikkoon, näin toimittiin aikoinaan MB Traceilla. Mutta vaatisiko jonkin tyyppikatsastuksen.

Uus Unimoggi traktorina olisi kyllä äärimmäisen kallis ratkaisu ??

Yht´lailla nainen on vaimona erinomainen mutta kallis ratkaisu.  ;D

Mut naisella urakoiminen on kiellettyä, Unimogilla voisi täpinöidä päivänvalossa  ???

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Unimoggia työhön
Tarkoittaako ohara että unimoggi rekisteröitynä raktoriksi olisi kallis ratkaisu (itse en pidä tätä vaihtoehtonakaan), Vai että unimoggi yleensä työkoneveturina on kallis versio. Itte en ole tutkinut verotusasiana mutta omalla tavallaan tollanen ehkä hieman kiinnostaa juurikin sen tehokkaan siirtymisen tähden eikä jokapyörä jarrut,jousitus ja saman kokoiset pyörätkään kovin huonoja ratkaisuja ole. Takanäkyvyys taitaa olla suurin miinus mutta voi olla että sekään ei olisi kovin huono jos ottais mahdollisen lavan pois.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Unimoggia työhön
Kunnon täppäripeli ;D Pääsee nopeammin pellolta toiselle ja voi sitä tehokkuuden määrää kun ruiskuttaa tai vetelee noukkaria pellolla 90km/h 8)  8)

Pitää varmaan olla ihan huolella poljetut savimaat, että ei ole pelkoa kiinni jäämisestä.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Unimoggia rehuntekoon !
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Unimoggia työhön
Menee joko traktoriksi tai kuorma-autoksi:

"Moottorityökone on:

1) omalla käyttövoimallaan liikkuva ajoneuvo, joka on suunniteltu ja rakennettu työkoneeksi ja joka ei rakenteensa takia sovellu matkustajien eikä tavaroiden kuljettamiseen; auton alustalle asennettua työkonetta ei pidetä moottorityökoneena;

2) perävaunujen ja kuljetusalustojen siirtoon satamassa tai muulla terminaalialueella valmistettu vetotrukki, jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 50 kilometriä tunnissa, jollei ajoneuvoa ole pidettävä kuorma-autona tai liikennetraktorina."

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Unimoggia työhön
Menee joko traktoriksi tai kuorma-autoksi:

"Moottorityökone on:

1) omalla käyttövoimallaan liikkuva ajoneuvo, joka on suunniteltu ja rakennettu työkoneeksi ja joka ei rakenteensa takia sovellu matkustajien eikä tavaroiden kuljettamiseen; auton alustalle asennettua työkonetta ei pidetä moottorityökoneena;

2) perävaunujen ja kuljetusalustojen siirtoon satamassa tai muulla terminaalialueella valmistettu vetotrukki, jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 50 kilometriä tunnissa, jollei ajoneuvoa ole pidettävä kuorma-autona tai liikennetraktorina."

Osa esim. rahtimyllärien kuorma-autojen päälle rakennetuista myllyistä on rekisteröity työkoneiksi. Kulkevat sen 88 km/h, mutta perässä ei ole vetokitaa/koukkua.