Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuorma kohillaan  (Luettu 9801 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Kuorma kohillaan
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Raudanmaa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 443
  • Sympaattinen ?
Vs: Kuorma kohillaan
Mitä jos ylinopeutta ajais vaan vähän matkaa........ saisko pitää korttinsa
sielussani tumma laulu helää..............

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kuorma kohillaan
Jarrut ja turvaväli ainakin kannattaa tuommosessa kivireessä olla kunnossa jos jotain sattuu.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26200
  • vastustan
Vs: Kuorma kohillaan
kyllä mää kattosin että esim 11 tonnia ylimäärästä puuta tukkiautossa on pienempi riski kuin normi maatilan pyöräpaalikuljetus ite tehdyllä kärryllä ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kuorma kohillaan
Ei välttämättä ollu autolle yhtään ylikuormaa ainoastaan tielle. Yleensä autoille on merkitty huomattavasti isompi kokonaispaino kuin mitä tieliikenne sallii. Hiukan on sellainen kutina että oli joku työmaan sisäinen kuljetus mikä kulki jonkinmatkaa yleistä tietä. Olisikohan joku jopa käräyttänyt. Hiukan omituiselta tuntuu kun ei joutunut edes purkamaan kuormaa ja sai korttinsakin pitää.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Kuorma kohillaan
kyllä mää kattosin että esim 11 tonnia ylimäärästä puuta tukkiautossa on pienempi riski kuin normi maatilan pyöräpaalikuljetus ite tehdyllä kärryllä ;)

Ja 15- kesäinen kuski..  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Kuorma kohillaan
Hiukan on sellainen kutina että oli joku työmaan sisäinen kuljetus mikä kulki jonkinmatkaa yleistä tietä. Olisikohan joku jopa käräyttänyt. Hiukan omituiselta tuntuu kun ei joutunut edes purkamaan kuormaa ja sai korttinsakin pitää.

Olisi voinut olla jopa pelkkä yleisen tien ylitys, ei ole mieltä purattaa kuormaa jos on ehtinyt jo toiselle puolen.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kuorma kohillaan
kyllä mää kattosin että esim 11 tonnia ylimäärästä puuta tukkiautossa on pienempi riski kuin normi maatilan pyöräpaalikuljetus ite tehdyllä kärryllä ;)
Ihan varmaan näin :)   Ja kolmelle tai neljälle akselille jaettuna 11t ei vielä tunnu paljon missään :)

kahala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 377
Vs: Kuorma kohillaan
Pienihän tuollainen 11 tonnia ylikuormana on verrattuna muinaiseen lakiin jossa jyrsinturpeelle oli laskettu tietty kuutiopaino ja kun laari oli lainsäätäjien mittojen mukainen niin sen sai laillisesti täyttää laitoja myöten. Tosin joskus sattui että turve olikin "hiukan märempää" . Tuttu kuski lähti Pohjanmaalta viemään turvekuormaa Tampereen Naistenlahden voimalaan ja jo alkumatkasta hän moitti että iso Scania ei tahtonut kunnolla jaksaa mutta Sasin mäessä laskettaessa oli heittänyt vapaalle ja antanut vapaasti rullata. Puolivälissä mäkeä oli kuulemma hiukan alkanut hirvittää kun nopeusmittarin lukemat olivat loppuneet 125kmh ja vauhti oli tuosta vielä paljonkin lisääntynyt. Vastamäkeen olivat voimat sitten loppuneet ja mäen päälle oli tultu 25-35kmh. Tampereella voimalan vaaka oli sitten näyttänyt kokonaispainoksi 95tonnia. :o
Meinasi kuski jälkeenpäin että toista kertaa ei uuden auman päästä otettua märkää turvetta enää laiteta koko kuormaa ainakaan hänen kyytiin vaikka kuinka olisi lain sallimat kuutiomäärät kyseessä.
Nykypäivänähän ei enää ajeta kuutioita vaan kiloja ettei tuollainen ole mahdollisitakaan.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kuorma kohillaan
On meinaan vähän samansuuruinen ylikuorma kun kolmiakselisen auton päälle vedetään neliakselisen kärryn kasettilaatikko. Aina ei kuitenkaan pysty kasetoimaan ihan työmaalla joten aika hyvä tienestin paikka olisi poliiseille.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Kuorma kohillaan
Meille toi kerran rehukuski rehua puhallusautolla ja oli ottanut nupin kyytiin perävaunun säiliön. Pönttö oli toista metriä pitempi kuin auton säiliö, meinasi olla keula aika köykäinen. Kyllä kuskikin meinasi, että ei ole ihan laillinen yhdistelmä.  :D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kuorma kohillaan
Ei välttämättä ollu autolle yhtään ylikuormaa ainoastaan tielle. Yleensä autoille on merkitty huomattavasti isompi kokonaispaino kuin mitä tieliikenne sallii. Hiukan on sellainen kutina että oli joku työmaan sisäinen kuljetus mikä kulki jonkinmatkaa yleistä tietä. Olisikohan joku jopa käräyttänyt. Hiukan omituiselta tuntuu kun ei joutunut edes purkamaan kuormaa ja sai korttinsakin pitää.

Ei poliisi uskalla rekkamiehille päätään aukoa. Menevät vielä lakkoon.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Kuorma kohillaan
Pienihän tuollainen 11 tonnia ylikuormana on verrattuna muinaiseen lakiin jossa jyrsinturpeelle oli laskettu tietty kuutiopaino ja kun laari oli lainsäätäjien mittojen mukainen niin sen sai laillisesti täyttää laitoja myöten. Tosin joskus sattui että turve olikin "hiukan märempää" . Tuttu kuski lähti Pohjanmaalta viemään turvekuormaa Tampereen Naistenlahden voimalaan ja jo alkumatkasta hän moitti että iso Scania ei tahtonut kunnolla jaksaa mutta Sasin mäessä laskettaessa oli heittänyt vapaalle ja antanut vapaasti rullata. Puolivälissä mäkeä oli kuulemma hiukan alkanut hirvittää kun nopeusmittarin lukemat olivat loppuneet 125kmh ja vauhti oli tuosta vielä paljonkin lisääntynyt. Vastamäkeen olivat voimat sitten loppuneet ja mäen päälle oli tultu 25-35kmh. Tampereella voimalan vaaka oli sitten näyttänyt kokonaispainoksi 95tonnia. :o
Meinasi kuski jälkeenpäin että toista kertaa ei uuden auman päästä otettua märkää turvetta enää laiteta koko kuormaa ainakaan hänen kyytiin vaikka kuinka olisi lain sallimat kuutiomäärät kyseessä.
Nykypäivänähän ei enää ajeta kuutioita vaan kiloja ettei tuollainen ole mahdollisitakaan.

Kuinkas se on voinu mennes laskettaa Sasin mäkee, jos on menny moommalandiasta taNpereelle? Sehän on ylämäkee niin päin... ::) ::)

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Kuorma kohillaan


Kuinkas se on voinu mennes laskettaa Sasin mäkee, jos on menny moommalandiasta taNpereelle? Sehän on ylämäkee niin päin... ::) ::)

TORELLINE TYRVÄÄLÄINE! Mikä menee alas tuloo joskuus ylöski!!
Vai ookko joskuus ajannu tiätä johona ei suunta Ylös/alas koskaa lopu?
Kerro mihinä? Määkii haluaasin tuallaasen ihimehen nährä!
Vai rupesikkona saivaaretellee ja meinoottelit notta toine ahare on Sarkkilan ahres?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kuorma kohillaan


Kuinkas se on voinu mennes laskettaa Sasin mäkee, jos on menny moommalandiasta taNpereelle? Sehän on ylämäkee niin päin... ::) ::)

TORELLINE TYRVÄÄLÄINE! Mikä menee alas tuloo joskuus ylöski!!
Vai ookko joskuus ajannu tiätä johona ei suunta Ylös/alas koskaa lopu?
Kerro mihinä? Määkii haluaasin tuallaasen ihimehen nährä!
Vai rupesikkona saivaaretellee ja meinoottelit notta toine ahare on Sarkkilan ahres?
Ja sopivan pitkä ylämäki tappaa vauhtia tehokkaasti vaikka olisi pitkäkin :-\