Eikös kellään muulla ole OIKEETA puhallinkonetta. Mulla on toi Överum-Tive 4018. Ja GPS. Ei tarvi kokoaikaa olla täytöllä eikä muutenkan mitään pussikuskia. Tarkkuus on tosi hyvä. tarkastajakin näkee ettei ole suojakaistoille levitelty, on ihan jyrkkä se reuna. syöttö säätyy nopeuden mukaan. Ja kiertokoe on helppo tehdä pitää myös paikkansa. Ei tosin sovi kouhottajille: Raskas levee puomi rupee hakkaamaan aika rumasti mutta valmista tulee paljon päivässä jo tolla10km/h nopeudellakin.
Tive on mullakin, tosin pienempi 2000:nen.
Tuota mäkin mietin että kyllä mun mielestä se levitetyn reuna on ihan jyrkkä, ei pellon reunoissa erota mitään haaleampaa raitaa ja mahdolliset haukipaikkojen reunat on kyllä kuin kynällä piirretty.
Tuolla pienemmällä voi kouhottaa vielä vähemmän, 14.00/16 pyörät on melkoinen kuoppatutka, parani kyllä paljon kun laitettiin paripyörät.
En mä kyllä oikein osaa kaivatakaan että pitäisi pystyä ajamaan kovempaa kuin 10km/h, alaa ei kumminkaan ole ollut parhaimpinakaan vuosina kuin 100ha kevätlevitykseen ja sen ajaa aika stressittömästi kahdessa päivässä.
Tuossa osui silloin hankittaessa kaikki vaatimukset kohdilleen. Hinattava, 2-3 säkkiä lannoitetta, syötön tarkkuus ja säätö ajonopeuden mukaan sekä hinta kotiin tuotuna alle tonnin.