Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja  (Luettu 27603 kertaa)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
Itse olen käyttänyt "muuta luotettavaa selvitystä" eli takavuosina verottaja hyväksyi 5% yksityisauton ajoista maatalouden ajoksi ja tällä linjalla olen jatkanut. Maatalouden kilometrejä ei tosin tällä tavalla laskien tule kuin vajaa 2000 vuodessa. Tosin voisin käyttää ajopäiväkirjaa kun autossa on VOC. En vain ole viitsinyt tai oikeastaan kerran niitä hieman ynnäilin ja totesin että kovin vähiksi jäi ne maatalouden ajot pienellä viljatilalla :-[
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
Te jotka käytätte ajopäiväkirjaa, niin merkaatteko sinne VAIN maatalouden ajot, vai myös kaikki yksityistalouden ajotkin,  tuntuis selvemmältä  merkata vain ne ajot jotka  liittyy maatalouteen, käytännössähän samalla reissulla hoidetaan usein myös yksityispuolen asioita. Tämä kysymys koskee siis niitä joiden auto ei kuulu maatalouden kalustoon.

Minä olen tehnyt vain erllisen selvityksen maatalouden ajoista ja tähän asti se on aina riittänyt  ???
navetta-avajaasista ja näyttelyreissuista kertyy hyvin kilometrejä.Muistaa napata reissulta jonkun dokumentin kirjanpitoon.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
Voikohan verottaja närkästyä jos paku on kalustossa ja lisäksi noin puolet yhsityisauton ajoista on ajopäiväkirjalla vähennyksissä. Ei kait verottaja voi muuttaa ihmisten ajokäyttäytymistä jos isäntäväki sanoo tilanteen olevan sellainen.

Onko tästä jollain jotain varmaa tietoa. Ei hotsita pitää päiväkirjaa tosta pakusta ja sen kaikki ajot on kyllä maatalousajoa. Lisäksi tekisi mieli pitää isommista ajoista henklöautolla päiväkirjaa. Joutuuko tästä todistamaan syyttömyyttään vainmeneekö tarkastuksessa läpi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Raikka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
Tähän asiaan liityen kysymys:
Onko kukaan törmännyt takavuosien verottajan ohjeeseen: "jos yksityistalouden ajoneuvo on disel käyttöinen pitää kummassakin  ajoneuvossa  olla ajopäiväkirja josta käy ilmi tankkaukset -kin."

Siis onko enää voimassa tää ohje?

Joskus on isälle verottaja noin neuvonut kysettäessä.

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
en tiä noista mitään mulla on hilux kalustossa 100% kaikki kulut pistän verotukseen en pidä mitään kirjaa  enkä laittele kilometrejä siitä tai skodasta ollenkaan aina menny läpi ja toho tulee maatalousajoo 25-30th vuosi

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
Verottaja kyllä käski pitää ajopäiväkirjaa, pari vuotta sitten  :o
Ennen tein sen muun luotettavan selvityksen, mutta nykyään on ajopäiväkirja  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
Paljonkohan verottaja antaa aikaa ajopäiväkirjan palauttamiseen? Meinaan vaan , jos se olis jostain syystä hukas  ???

Jätkä

  • Vieras
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
Paljonkohan verottaja antaa aikaa ajopäiväkirjan palauttamiseen? Meinaan vaan , jos se olis jostain syystä hukas  ???
Kyllä sä ehdit tehdä uuden ajopäiväkirjan jos se alkaa niitä kyselee. Se on kuitenkin siellä tilitoimistolla kansion sisällä ja kirjanpitäjä aloitti juuri neljänviikon vuosiloman. "Force majeure" juu nou

Johannes Kostaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 177
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
Olen saanut tilitoimistolta ohjeen että jos paku on kalustossa, niin yksityisauton kilometrejä on turha tarjota. Verottaja ymmärtää että joskus pakulla käydään myös yksityisajossa ja se menee läpi kun ei käy ahneeksi ja vaadi yksityistalouden bilikan käytöstä hilloa.
Joh. 12:48

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
Olen saanut tilitoimistolta ohjeen että jos paku on kalustossa, niin yksityisauton kilometrejä on turha tarjota. Verottaja ymmärtää että joskus pakulla käydään myös yksityisajossa ja se menee läpi kun ei käy ahneeksi ja vaadi yksityistalouden bilikan käytöstä hilloa.

Mun mielestä tämä linjanveto on oikeasti vähän hanurista.
Monella on meidät mukaanlukien paku joka ei oikeasti kyllä kulje muualla kuin maatalous ja metsätalouteen liittyvissä ajoissa. Lisäksi on perheauto jolla emäntä "yleensä" suhaa milloin mihinkin ja sillä käydään perheen voimin kauemmilla reissuilla kuten navetta-avajaisissa ja messuilla sekä kattomassa esim ostettavia koneita. Silloin olisi ihan suotava että vaikka paku on kalustossa niin henkilöautolta vähennettäisi ajopäiväkirjan mukaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Sirkku

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 182
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
Tarkastuksesta mennyt läpi tällainen:
maatalouden paku kalustossa, siitä erillinen yksityistalouden ajopäiväkirja (asunnon ja työpaikan välinen matka). kirjanpidossa korjaus näiden osalta.
henkilöauto yksityistalouden käytössä, siitä erillinen maatalouden ajopäiväkirja, missä on vain pidemmät matkat messuille ym ja "lähimaatalouskauppojen" käynnit esim 5*kk eli ei joka ajoa erikseen.

Johannes Kostaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 177
Vs: Virallinen vs. epävirallinen ajopäiväkirja
Olen saanut tilitoimistolta ohjeen että jos paku on kalustossa, niin yksityisauton kilometrejä on turha tarjota. Verottaja ymmärtää että joskus pakulla käydään myös yksityisajossa ja se menee läpi kun ei käy ahneeksi ja vaadi yksityistalouden bilikan käytöstä hilloa.

Mun mielestä tämä linjanveto on oikeasti vähän hanurista.
Monella on meidät mukaanlukien paku joka ei oikeasti kyllä kulje muualla kuin maatalous ja metsätalouteen liittyvissä ajoissa. Lisäksi on perheauto jolla emäntä "yleensä" suhaa milloin mihinkin ja sillä käydään perheen voimin kauemmilla reissuilla kuten navetta-avajaisissa ja messuilla sekä kattomassa esim ostettavia koneita. Silloin olisi ihan suotava että vaikka paku on kalustossa niin henkilöautolta vähennettäisi ajopäiväkirjan mukaan.

 Osta parempi paku että viitsii / ilkeää käyttää.  8)
Joh. 12:48