Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fendt  (Luettu 20211 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Fendt
Ojalan aloitukset ja ajatukset on verrattavissa Heikki vipukirveen kanssa samaan sarjaan.  :) Typerää inttämistä!

Jospa jonain päivän opit  ::)

 Ojala ei vaan ole avannut apunimimerkkejä, kuten verrokkinsa. Eipä ole koko "Annika P":tä eikä "Sivaltaja" ole kirjoitellut kirvesjuttujen jälkeen mitään, kun jauhaminen loppui. Ojalan kirjoitusten "tukijat" ovat oikeita, olemassaolevia nimimerkkejä, eivätkä mitään huu-haa-heikki-osastoa.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...

Viimeksi muokattu: 10.04.12 - klo:20:45 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Nysä Fendt
http://www.fendt.tv/Produkte/Traktoren/Fendt_200_Vario.aspx

Pakkoko on aina olla kylän suurin traktori, eikö riitä että on paras ? 8)

http://www.fendt.tv/Produkte/Traktoren/Fendt_200_Vario.aspx

Tai sitte pikkusen isompi ?

http://www.fendt.tv/Themen/Events/Der-neue-Fendt-300-Vario-Das-Original_1484.aspx

Hyvä traktori pilattu jollain todella kauhea käyntisellä 3 mukisella betoni myllyllä :'(

Mut kyllä kait tässäkin maailmassa niin kova sankari löytyy joka tuohon moottorin saa vaihdettua, niin sit se on traktori ;)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fendt
Ojalan aloitukset ja ajatukset on verrattavissa Heikki vipukirveen kanssa samaan sarjaan.  :) Typerää inttämistä!

 Mistä se ylivoima siihen venttiin tulee,samoja ostokomponenttejahan moni muukin valmistaja käyttää nykyään..Bosch,ZF,jne,,eikä taida enää olla zf:n etuakseliakaan näissä kaikissa

ZF luopui etuakselituotannosta ennen 2000-luvun puoltaväliä. Tilalle Danaa ja Carraroa merkistä riippuen.
Kaikissa portaattomissa sama ongelma. Älä jarruta ajovoimansiirrolla raskaan kuorman kanssa. Pidä öljyt puhtaana. Ja talvikäytössä peräööljyt lämpimäksi. Miksi Fendt sai jossain vaiheesssa talvivarustuksen? Kertoo sekin kai jotakin.
Näillä eväillä on menty jopa paljon parjatulla portaattomalla. Paljon.

2006 keväällä tehtyihin Deutzeihin on laitettu viimeiset zf etuakselit, sen jälkeen ne on ollu jotain danaa muistaakseni!

mulla on 9/2005 ttv1160 ja se on vielä zf:llä. CARRAROKSI se merkki muuttui ja on vieläkin. 06 vuotiset kaikki carrarolla, ellei viimiset 05:kin?

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 332
Vs: Fendt
Vähän kiinnostaisi vanhempi fendt joku 818-820 tai 716-718 ehkä jopa 415, nyt tarkoitan nimenomaan vanhalla kopilla olevia malleja.
Näitä näkyy jonkin verran myynnissä lähes järkevään hintaankin välillä, mietityttää lähinnä vaihteiston kestävyys jos tunteja 5-6000? Aika usein tulee vastaan myynti ilmoituksia joissa mainitaan vaidelaatikko uusittu tai moottori uusittu tai molemmat uusittu, eikä näissä remontoiduissakaan yleensä ole kovin paljoa tunteja.
Joku tollanen portaaton olis vaan mukava tietyissä hommissa, tunteja vaan tulee hyvin vähän että uudempia en näe järkevänä.
Tietty ei muutkaan merkit ole pois suljettu, jos iäkkäämmistä koneista löytyy hyviä vahvoja malleja?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Fendt
Vähän kiinnostaisi vanhempi fendt joku 818-820 tai 716-718 ehkä jopa 415, nyt tarkoitan nimenomaan vanhalla kopilla olevia malleja.
Näitä näkyy jonkin verran myynnissä lähes järkevään hintaankin välillä, mietityttää lähinnä vaihteiston kestävyys jos tunteja 5-6000? Aika usein tulee vastaan myynti ilmoituksia joissa mainitaan vaidelaatikko uusittu tai moottori uusittu tai molemmat uusittu, eikä näissä remontoiduissakaan yleensä ole kovin paljoa tunteja.
Joku tollanen portaaton olis vaan mukava tietyissä hommissa, tunteja vaan tulee hyvin vähän että uudempia en näe järkevänä.
Tietty ei muutkaan merkit ole pois suljettu, jos iäkkäämmistä koneista löytyy hyviä vahvoja malleja?
Kyllähän se vario iän myötä lujilla on, kuten muutkin portaattomat. Riippuu hyvin paljon käytöstä ja kuinka paljon huoltoja on laiminlyöty. Eri asia sitten kuinka kohtuuton sen uuden laatikon hinta on tunteihin nähden.
Enempi nuissa fendteissä huolettaa sähköviat iän myötä. Tahtoo sitä piipittämistä riittää.

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 332
Vs: Fendt
Vähän kiinnostaisi vanhempi fendt joku 818-820 tai 716-718 ehkä jopa 415, nyt tarkoitan nimenomaan vanhalla kopilla olevia malleja.
Näitä näkyy jonkin verran myynnissä lähes järkevään hintaankin välillä, mietityttää lähinnä vaihteiston kestävyys jos tunteja 5-6000? Aika usein tulee vastaan myynti ilmoituksia joissa mainitaan vaidelaatikko uusittu tai moottori uusittu tai molemmat uusittu, eikä näissä remontoiduissakaan yleensä ole kovin paljoa tunteja.
Joku tollanen portaaton olis vaan mukava tietyissä hommissa, tunteja vaan tulee hyvin vähän että uudempia en näe järkevänä.
Tietty ei muutkaan merkit ole pois suljettu, jos iäkkäämmistä koneista löytyy hyviä vahvoja malleja?
Kyllähän se vario iän myötä lujilla on, kuten muutkin portaattomat. Riippuu hyvin paljon käytöstä ja kuinka paljon huoltoja on laiminlyöty. Eri asia sitten kuinka kohtuuton sen uuden laatikon hinta on tunteihin nähden.
Enempi nuissa fendteissä huolettaa sähköviat iän myötä. Tahtoo sitä piipittämistä riittää.
Onko joku muu sitten parempi jos puhutaan noin 10-15 vuotta vanhoista koneista. Ei se perus hitech valtrakaan kovin halpa ole kun laatikkoa ruvetaan isommin korjaamaan.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Fendt
Eikös noin iäkkäässä olis se vaihteistovikanen hyvä ostos? Tietysti hinta huomioiden,remppa kertapoistoina eikä tarvis lootaa murehtia.
Tsekkais samalla jarrut,pto kytkimet ym. Niitä nyt ei vaan jonoksi asti oo myytävänä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: Fendt
Joko Fendtin lootaa suomessa korjataan, Laukkanen ainakin korjaa AP laatikoita. Senkin laiton hinta riippuu kuinka pahaksi sen ajaa.
pessimisti ei pety!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Fendt
Onko joku muu sitten parempi jos puhutaan noin 10-15 vuotta vanhoista koneista. Ei se perus hitech valtrakaan kovin halpa ole kun laatikkoa ruvetaan isommin korjaamaan.
30-sarjan peurat on varmaan halvempia ja helpompia ylläpitää. Toki vario poljinajolla on kivempi ajaa kuin autopower.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3122
Vs: Fendt
Joko Fendtin lootaa suomessa korjataan,

Eikö se vario loota ole vaihto komponentti? Vanha tehtaalle ja uusi/peruskunnostettu? tilalle?

Reman kunnostettuja komponentteja vähä kaikki harrastaa jonkin verran, Nh suuresti ulkomailla vaikka mitä, jopa kympisarjan koneita saat vielä NH kunnostettuna. Mutta täkäläiset kyllä hinnoitelee senkin pilalle. NH varaosakuvissa on R edessä jos on vaihto osa

Viimeksi muokattu: 05.03.23 - klo:20:59 kirjoittanut klapikasa