Noista rinnankytkennöistä on sitten vielä sellainenkin versio että auton sähköt on 12 volttia mutta starttimoottori on sarjaan kytketty ja 24 volttia ja joku systeemi sitten on hoitamassa kytkennät. Tuollaisessa virityksessä akkujen välillä voi olla eroja jännitteessä. Tulee muuten mielenkiintoisia ilmiöitä kun toisen akun maajohto ei oikein yhdistä. Ja on syksy ja pimeää ja sataa..
Autoista en tiedä, mutta mm Belaruksessa ja mun mettiäisessä on tuollainen systeemi. Siellä on sellainen kahden nyrkin kokoinen vaihtorele joka vaihtaa akut sarjaan/rinnan tarpeen mukaan. Startissa pannaan sarjaan ja kaikkki muut sähkönkäyttäjät samalla kokonaan irti. Muuten ovat rinnan.
Tuo kytkentä on sellainen sekavan oloinen, esim päävirtakytkimiä pitäisi olla kaksi jos haluaa koneesta kaikki sähköt poikki. Tuon vaihtoreleen ohjaus virtalukolle on otettu suoraan vain toiselta akulta, ja se rele hakkaa yhä avaimesta kääntäen vaikka runkoon menevän maajohdon ottaa irti.