Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pienkuormain  (Luettu 21053 kertaa)

rookie

  • Vieras
Vs: Pienkuormain
Kyllä se on pienkuormaajissakin niin, että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Unoha ne kiinan poikien viritiykset ja kannata kotimaista. Avantista ei ole kun pelkästään hyvää sanottavaa. Parasta kotimaisissa onkin se että niiden arvo säilyy ja sillä käytetytkin tuntuu tyyriiltä.

kyllähän avant on huippu tuote, ei siitä pääse mihinkään. Tosin kaikki ei tykkää/halua konetta jossa istutaan eturungossa, tämäkin on toki osittain tottumuskysymys. Minulla on itsellänikin ollut avant 1995-2012 ja ihan hyvin se toimi.
Tosin nyt täytyy myös sanoa että älkää tuomitko job-mannia pelkän Kiinalaisuuden vuoksi, vaan tulkaa kahveille ja koeajolle. Uskon että yllätytte positiivisesti niin hinnan kuin laadunkin suhteen.

agronetistä tullu kaikenmoisten heikkien ja realistien kauppapaikka. pysyyköhän vaikka vapaa sana kauan vapaana näistä...vaikka sinnehän nämä mainokset ennemmin kuuluisi jos sinnekkään?  >:(

En halua sen enempää tähän kommentoida kuin että olen kirjoitellut tänne paljon ennen sinua ja kommenttini koskevat ainakin 95%:sti jotain muuta kuin omaa tuotettani. Kai tänne on oikeus kirjoittaa sellaisenkin lypsykarjatilallisen joka tekee myös muuta hommaa sivussa ;)

Hieno perustelu. Pitää vielä joku vuosi kirjoitella että saan oikeudet mainostamiseen  ;) Joo eiköhän tää asia oo nyt taputeltu ja mielipiteet tuotu julki. 

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5275
Vs: Pienkuormain
Menneen viikonlopun tilavierailuilla vahvistui edelleen se käsitys, että nämä jutut täytyy käydä itse koeajamassa. Kahdella vierailutiloista oli pienkuormaaja, sellainen vihreä ja sitten punainen kotimainen, joissa juurikin tuo kuskin paikka (etu/takarungossa) on eri. Kumpikin kehui omaansa, kummallakin oli vielä kokemusta myös toisesta. Eli toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä...

Petri

Paskervilleri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 320
Vs: Pienkuormain
Hei.

Lomittaessa on tullu ajettua avanttia ja agromatikkia sekä liukuna ja linkkuna.
giantti ja weidemann myös pöristelty.

Agromatic 760 on ollut mieluisin ja sillä olen eniten myös ajanut, paaleja haettu kärrystä navettaan ja apetta puskettu ja kauhottu

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Pienkuormain
Hei.

Lomittaessa on tullu ajettua avanttia ja agromatikkia sekä liukuna ja linkkuna.
giantti ja weidemann myös pöristelty.

Agromatic 760 on ollut mieluisin ja sillä olen eniten myös ajanut, paaleja haettu kärrystä navettaan ja apetta puskettu ja kauhottu

Agromatic 760 on kyllä pirun hyvä varsinkin 2-nop Poclain ajomoottoreilla, lukolla ja vakaajilla. Teleskooppipuomi ehdoton ominaisuus. Huonoa on paskat eestiläiset hydr.sylinterit joita menee kuin sukkia.
Uudessa a60 mallissa kuulema kotimaiset sylinterit ja erilainen puomisto.
Agromatikilla saa paalit jotenkin kulkemaan 200kg vastapainoilla ja apulantasäkkejä 3kpl päällekkäin.
Oon vaatimaton!

LIONHEAD

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Vs: Pienkuormain
weideman oli 1140cx ja päivääkään en ole katunut kun hävitin poies.
olihan se ketterä ja kapia... liian kapia 3krt nurin ja raktorilla pystyyn.
joskus kiinnostaa että kuin pieniä paaleja ne nostelee mainoksissa sillä ei kyllä noussu kuin koneen perä.-..

BigPack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Pienkuormain
Noiden idänihmeiden edullisuus on usein hieman kyseenalaista. Vaikka komponentit ovat kuinka länsimaisia, niin mikä on oikeasti se jälkimarkkinoinnin taso? Varaosien saatavuus, sijaiskoneen saatavuus (koko Suomessa), huoltoverkosto (jos ei satu itse tekemään), jne. Näille kun laskee jotain lisäarvoa, niin monesti ei halpa ollutkaan kovin halpa. Vaikka koneessa olisi 10 vuoden takuu, ei se paljon lohduta, jos menee viikkokin, että se laitetaan kuntoon. Tällöin sijaiskoneen saanti rehunjakoon on oikeasti sitä lisäarvoa. Tämän vuoksi ääni avantille. Se on sitten eri asia, jos on innostunut itse korjaamaan ja huoltamaan eikä ole käyttö niin päivän päälle, että voi olla kone telakalla viikkotolkulla. Tämä kommentti oli siis yleisluontoinen, ei koske esim. aiemmin mainostettua kiinan konetta. Sen jälkimarkkinoinnin tasosta kun minulla ei ole tietoa. Itse arvostan kotimaisuutta, mutta se perustuu järkisyihin, ei pelkkään tunteeseen.

Ammattilainen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
  • Puusta se pittää tehä!
Vs: Pienkuormain
Miksikähän ei markkinoilla ole sähköllä olevaa pienkuormaajaa, onhan sähkötrukkejakin. Olisi näppärä peli levittää kuivikkeet ja tehdä muita kevyitä hommia.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5275
Vs: Pienkuormain
Miksikähän ei markkinoilla ole sähköllä olevaa pienkuormaajaa, onhan sähkötrukkejakin. Olisi näppärä peli levittää kuivikkeet ja tehdä muita kevyitä hommia.
ääni tälle kommentille! Itsellä Varmon rehuvaunu sähköisenä eikä kyllä tule polttomoottorin pörinää yhtään ikävä. Sen puuttuminen tosin on monille se tärkein puute...

Petri

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Pienkuormain
Kyllä se on pienkuormaajissakin niin, että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Unoha ne kiinan poikien viritiykset ja kannata kotimaista. Avantista ei ole kun pelkästään hyvää sanottavaa. Parasta kotimaisissa onkin se että niiden arvo säilyy ja sillä käytetytkin tuntuu tyyriiltä.

kyllähän avant on huippu tuote, ei siitä pääse mihinkään. Tosin kaikki ei tykkää/halua konetta jossa istutaan eturungossa, tämäkin on toki osittain tottumuskysymys. Minulla on itsellänikin ollut avant 1995-2012 ja ihan hyvin se toimi.
Tosin nyt täytyy myös sanoa että älkää tuomitko job-mannia pelkän Kiinalaisuuden vuoksi, vaan tulkaa kahveille ja koeajolle. Uskon että yllätytte positiivisesti niin hinnan kuin laadunkin suhteen.

agronetistä tullu kaikenmoisten heikkien ja realistien kauppapaikka. pysyyköhän vaikka vapaa sana kauan vapaana näistä...vaikka sinnehän nämä mainokset ennemmin kuuluisi jos sinnekkään?  >:(

En halua sen enempää tähän kommentoida kuin että olen kirjoitellut tänne paljon ennen sinua ja kommenttini koskevat ainakin 95%:sti jotain muuta kuin omaa tuotettani. Kai tänne on oikeus kirjoittaa sellaisenkin lypsykarjatilallisen joka tekee myös muuta hommaa sivussa ;)
En ole kokenut kirjoituksiasi mainostamiseksi. Käytännön kokemuksesi ovat palstan kärkiluokkaa ja siten mielenkiintoista luettavaa. 

Kysyn, että miten tuon kuormaajan hytin kanssa on Suomessa?  Jotenkin tuntuisi, että jokin suojakehikko olisi tarpeen. Helposti kaatuva linkku voip painaa rintakehää liikaa jos tuolta putoaa sopivasti kaatuvan koneen alle.

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Pienkuormain
Olen kuullut että maatalouspuolelle vaaditaan kuormaajiin turvakatos ja raksahommiin sitä ei tarvitse olla. Tiedä sitten kuinka pitää paikkaansa. Esim jos on vierasta työvoimaa, niin koneen pitäis täyttää kaikki turvallisuuspykälät.
Se on vaan harmi että turvakatoksen kanssa korkeus on monesti liian suuri vanhoihin rakennuksiin tai esim. maitoputkien alle ja sitten ne helposti ruuvaillaan pois käytöstä.

Äyrämöinen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
Vs: Pienkuormain
Nykyinen Avant on 520 linkku ja olen myös miettinyt vaihtoa kun alkaa tulla jo vikaa ja ruoste raiskaa.Avant on palvellut ihan hyvin vaikka itsekkin käytettynä ostin.Siinä on vain se paha vika että siinä on kolme kulmaa mitä seurata ahtaassa paikassa ajellessa,Talikko keulassa,pirullinen terävä istuimen kulma ja perä.Tuo istuimen kulma raapii seinät ja pökkää tolppiin.Haluaa mallia perällä istuttavan ,sillä kurvaa ahtaimmissa paikoissa paikkoja kolhimatta. Samoin vierastuttaa nyky avanteissa nuo muoviset kuoret.Ainakain minun käytöllä muovin palasia lentelisi.Rautaa sen pitää olla jotta kestää.

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Pienkuormain
Linkkukuormaajaa katsellut navetalle rehunjakoon, nurkkaajoon ja toimittaishan tuo pajalla nosturin virkaa.
Oon koittanut selvitellä eri merkkien ominaisuuksia ja omituisuuksia  ::) Esim. Avant 520 ja Pikku Schäfferit.
Weidemannikin näyttää ihan ok, mut ei noita paljon missään näy tai tiiä kellä olisi.
Pikku Schäfferillä ajanutkin joskus takavuosia. Ihan simppeli kone ja sopi hyvin käteen.

Ittellä ei linkuista kokemusta mutta täs kylällä yks isäntä vaihtoo Schäfferin linkku avanttiin. Oli kuulemma aivan tarpeeksi kaikenmoista pikkuvikaa. Tosin semmonen isäntä mikä ei tunnetusti sormiaan likaa=varakas. Mitähän ni giantit on?

Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Pienkuormain
Jeps.. Avant ja säfferi tyypitetty. Schäfferi näppärän tuntuinen peli. Ihmetytti että siinä kaksi nopeusaluetta ajossa ja toisella ei kuormaaja pelannut  ::) ilmeisesti kaikki öljy menee silloin ajoon.
Avant jotenkin tukevamman oloinen. Ihmeen hyvin sopi käteen vaikka useat pelotellut että esim. peruuttelu konstikasta. Kenkä etsi jalkakaasua, mutta eiköhän tuo käsikaasukin ok kun tottuu.
Kokeiltu avantti oli 600 srj joten ei nuo tietysti ihan samalla viivalla ole.
Testiajoon tilalle ei avanttia saa ainakaan tällähetkellä.
520 avantti ja 2020 säferin peruskoneet samaa hintaluokkaa. Lisävarusteltuna avantti pari tonttua kalliimpi.

nuorviljelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: Pienkuormain
Itsellä on ajokokemusta pelkästä Avantista. Pientä totuttelua se etupulkassa istuminen vaatii, mutta olen kyllä äärettömän tyytyväinen valintaani. 745 lisäpainoilla on melko tukeva vähän isommankin paalin kanssa ja silti ketterä käsitellä. Valintaa puolsivat myös tehtaan sijainti melko lähellä ja toimiva huolto alueella.

Ja onhan se olionvihreä kiva väri.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Pienkuormain
Onko kellään kokemusta minikurottajista? Hinta ei kuitenkaan paljoa eroa (maatilan pirkassa olleen weidemanin ainakaan) 700-sarjan avantista ja ulottuvuutta on paljon enemmän.
Pystyisköhän tuollasella lastaamaan paskaa kärryyn?