Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maissi  (Luettu 7077 kertaa)

realisti

  • Vieras
Maissi
Miten on oletteko saaneet maissista tol*****sta satoa keski/pohjois-pohjanmaalla? Oli tarkoitus kylvää jonkin verran, yksi 2,5ha lohko on kuin suoraan maissin viljelyoppaan suosituksista mutta houkuttelisi kylvää hieman enemmänkin että saisi kunnon auman aikaiseksi, meneekö rahat hukkaan ja homma ihan pelastusarmeijalle?

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1178
Vs: Maissi
Miten on oletteko saaneet maissista tol*****sta satoa keski/pohjois-pohjanmaalla?

, meneekö rahat hukkaan ja homma ihan pelastusarmeijalle?

Taitaa olla mahdotonta vastata ennenkuin tietää loppukesän sään ja syksyn ensimmäisen hallan tuloajan.
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

realisti

  • Vieras
Vs: Maissi
Siemenkustannus on ihan kohtuullinen n.80€/ha että pakko kai tuota on kokeilla joku 5ha. Kylvää sitten ruista tai syysvehnää jos menee pommiin.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Maissi
Tai laittaa maissin alle jonkin nurmikasvin niin saa edes siitä sitten satoa... Millä realisti tuumas korjata maissin pois pellosta ??? Paaliin ei ainakaan onnistu ;D
Mulla olis ollu kanssa pari pientä peltoplänttiä missä ajattelin kokeilla, mutta aikansa kun mietti niin jäi ajatuksen tasolle. Taidan laittaa niille lohkoille ruisvirnaa tai härkäpapua suojakasviksi sinimailasnurmelle ::)

Viimeksi muokattu: 15.03.12 - klo:21:21 kirjoittanut arzyboy

realisti

  • Vieras
Vs: Maissi
Tai laittaa maissin alle jonkin nurmikasvin niin saa edes siitä sitten satoa... Millä realisti tuumas korjata maissin pois pellosta ??? Paaliin ei ainakaan onnistu ;D
Mulla olis ollu kanssa pari pientä peltoplänttiä missä ajattelin kokeilla, mutta aikansa kun mietti niin jäi ajatuksen tasolle. Taidan laittaa niille lohkoille ruisvirnaa tai härkäpapua suojakasviksi sinimailasnurmelle ::)

Mulle jäi yhdestä silppurikaupasta käsiin hinattavaan jf silppuriin sopiva maissipää, eli korjuuketju löytyy omasta takaa.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Maissi
Pakkanenhan sen kasvun katkaisee, mutta isompi ongelma meillä koopeellä on valo. Sitä kun on paljon pidempään kuin tuolla tampereen eteläpuolella ja kasvuunlähtöpyrähdys tulee viikon myöhemmin. Vastaavasti pakkanen tulee sitten viikon aiemmin.....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

volrarri t5

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Maissi
Itellä ollu kans pieni kipinä kokeilla maissia. mut se korjuu sitten on eri asia. onnistuuko millä muulla kun oikeella maissipäällä?

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Maissi
Muistanko ihan väärin jos väitän että x vuotta sitten oli KVssä juttua kun ne paalasi maissii? Oliko remmipaalain silppurilla?

realisti

  • Vieras
Vs: Maissi
Itellä ollu kans pieni kipinä kokeilla maissia. mut se korjuu sitten on eri asia. onnistuuko millä muulla kun oikeella maissipäällä?

minä voin urakoida sopivalla taksalla aumaan 200km säteellä sievistä.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Maissi
Itellä ollu kans pieni kipinä kokeilla maissia. mut se korjuu sitten on eri asia. onnistuuko millä muulla kun oikeella maissipäällä?
Naapurissa niittivät maissin tuunatulla lautasniittokoneella, sen jälkeen ajoivat tavallisella tarkkuussilppurilla latva edeltä. Korjuutappiota tuppas kuulemma tulemaan tuolla systeemillä hieman liikaa.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

volrarri t5

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Maissi
Itellä ollu kans pieni kipinä kokeilla maissia. mut se korjuu sitten on eri asia. onnistuuko millä muulla kun oikeella maissipäällä?

minä voin urakoida sopivalla taksalla aumaan 200km säteellä sievistä.

No sitte se ei olis matkasta kii  ;D ;D

verkutsooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Maissi

Tai laittaa maissin alle jonkin nurmikasvin niin saa edes siitä sitten satoa... Millä realisti tuumas korjata maissin pois pellosta ??? Paaliin ei ainakaan onnistu ;D
Mulla olis ollu kanssa pari pientä peltoplänttiä missä ajattelin kokeilla, mutta aikansa kun mietti niin jäi ajatuksen tasolle. Taidan laittaa niille lohkoille ruisvirnaa tai härkäpapua suojakasviksi sinimailasnurmelle ::)
maissin siemenet kans odottelemassa kevättä ja ajattelin laittaa raiheinää aluskasviksi rikkojen torjunta mielessä. tiedä sitte kumpaa lohkolla loppu kesästä enempi heinää vai maissia  :o korjuuta voi sitten murehtia tarkemmin kun näkee mitä on korjattavaks  8)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maissi

Tai laittaa maissin alle jonkin nurmikasvin niin saa edes siitä sitten satoa... Millä realisti tuumas korjata maissin pois pellosta ??? Paaliin ei ainakaan onnistu ;D
Mulla olis ollu kanssa pari pientä peltoplänttiä missä ajattelin kokeilla, mutta aikansa kun mietti niin jäi ajatuksen tasolle. Taidan laittaa niille lohkoille ruisvirnaa tai härkäpapua suojakasviksi sinimailasnurmelle ::)
maissin siemenet kans odottelemassa kevättä ja ajattelin laittaa raiheinää aluskasviksi rikkojen torjunta mielessä. tiedä sitte kumpaa lohkolla loppu kesästä enempi heinää vai maissia  :o korjuuta voi sitten murehtia tarkemmin kun näkee mitä on korjattavaks  8)

Mites tää onnistu?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

asepit

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Maissi
Maissista kokemuksia meidän tilalla n. 40v. ajalta. Isäukko kokeili kanadalaista rehumaissia aikoinaan v. 1975 ja tuolloin oli tosi hyvä kesä, että lämpösummaa tuli.  Ongelma vaan oli silloisilla lajikkeilla päivän pituus, eli kasvu lähti käyntiin parhaiten liian myöhään, kun yöt pimenivät. Ensimmäiset hallat taas tulivat liian aikaisin...
Itse olen kokeillut vuosien varrella muutamia kertoja maissia, yhden kerran jopa pääsin puimaankin leikkuupuimurilla kokeeksi.  Onnistuessaan massaa tulee melkoisesti, jos säilörehuksi kasvattaa.  Parhaan tuloksen olen saannut, kun olen kylvänyt toukokuun lopulla  (28.05.) maissin.

muumipeikko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: Maissi
Eipä onnistu maissin polkeminen aumaan. Siilo pitää olla, jos ei jollain telakaivurilla meinaa sitä polkea..