Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe yhtiömuoto??  (Luettu 4569 kertaa)

realisti

  • Vieras
yhtiömuoto??
Mitäs suosittelisitte kun tarttisi perustaa erillinen yritys koneurakoinnille ja kaupalle, ajatuksena on ollut oy mutta välillä tuntuu että ky:n kevyempi byrokratia houkuttelee. Maatalouden verotuksesta toiminta on nyt pakko eriyttää sillä verotus käy turhan raskaaksi, ja verottajakin huomautteli että jotain tarttis tehdä kun sivutoiminnan liikevaihto on enemmän kuin itse maatalouden.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: yhtiömuoto??
Konkurssipesä olis varmaan hyvä yhtiömuoto.

Ei olis mitään veroja eikä maksuja.

 ;D

Olis itte vaan syyntakeettomana yhtiömiehenä ko firmassa.  ;D
Kui mää ain olen paras?

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: yhtiömuoto??

Kommunistiyhtyeessä se äänetön muistaa pitää yleensä kovinta mekkalaa..  ::)  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

realisti

  • Vieras
Vs: yhtiömuoto??
Konkurssipesä olis varmaan hyvä yhtiömuoto.

Ei olis mitään veroja eikä maksuja.

 ;D

Olis itte vaan syyntakeettomana yhtiömiehenä ko firmassa.  ;D

tuo on kyllä muuten paras, mutta sattuneesta syystä tuollainen yhtiömuoto on usein kovin lyhytaikainen ja valta on muilla ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: yhtiömuoto??
Konkurssipesä olis varmaan hyvä yhtiömuoto.

Ei olis mitään veroja eikä maksuja.

 ;D

Olis itte vaan syyntakeettomana yhtiömiehenä ko firmassa.  ;D

tuo on kyllä muuten paras, mutta sattuneesta syystä tuollainen yhtiömuoto on usein kovin lyhytaikainen ja valta on muilla ;D

Kyl mää tiedän esim. yhden autoilijan kuka toimii tolla yhtiömuodolla, on jo 10 vuotta toiminnu.
Kui mää ain olen paras?

roadman

  • Vieras
Vs: yhtiömuoto??
Konkurssipesä olis varmaan hyvä yhtiömuoto.

Ei olis mitään veroja eikä maksuja.

 ;D

Olis itte vaan syyntakeettomana yhtiömiehenä ko firmassa.  ;D

Kuitit kannattaa polttaa, saa pienemmän tuomion kuin kuittien kanssa  ;D ;D

Yritys muotoon vaikuttaa esim. miten kauan aiot yritystä pyörittää? liikevaihdon suuruus? tarviitko pääomaa yksityiskäyttöön nostaa?
Oy on oma yksikkönsä eli muu omaisuus on suojassa mahdollisen konkan sattuessa jos ei ole vakuutena Oy,ssa.

Olisko tuosta apua
http://www05.turku.fi/generaattori/Ypo_yritysmuodot.htm#Yritysmuotojen vertailu-taulukko

Viimeksi muokattu: 09.03.12 - klo:17:48 kirjoittanut roadman

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: yhtiömuoto??
Konkurssipesä olis varmaan hyvä yhtiömuoto.

Ei olis mitään veroja eikä maksuja.

 ;D

Olis itte vaan syyntakeettomana yhtiömiehenä ko firmassa.  ;D

Kuitit kannattaa polttaa, saa pienemmän tuomion kuin kuittien kanssa  ;D ;D

Yritys muotoon vaikuttaa esim. miten kauan aiot yritystä pyörittää? liikevaihdon suuruus? tarviitko pääomaa yksityiskäyttöön nostaa?
Oy on oma yksikkönsä eli muu omaisuus on suojassa mahdollisen konkan sattuessa jos ei ole vakuutena Oy,ssa.

Olisko tuosta apua
http://www05.turku.fi/generaattori/Ypo_yritysmuodot.htm#Yritysmuotojen vertailu-taulukko

Protkohalli oy kannattais perustaa. Sais esim. 6000000€ lainaa ilman vakuuksia.  ;D

Pelkästään idean varaan.
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: yhtiömuoto??
Kyllä toi osakeyhtiö on siinämielessä järkevin, että jos homma kasvaa niin suureksi ja vastuut semmosiksi, ettei niistä ehkä selviä jos huonosti käy.

kermikkä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 70
Vs: yhtiömuoto??
Kaikilla yhtiömuodoilla pärjää jos liikeidea, -toiminta järkevää...millään ei pärjää jos toimita ei järkevää....

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12039
Vs: yhtiömuoto??
2012 yhteisöverokanta keveni (26:sta 24,5 een) ja pääomatulojen verokanta nousi (28:sta 30:een, 50.000 ylittävältä osalta 32:een). Rahan ottamisessa ulos taas omat laskutoimituksensa ( 9 % asti verottomasti...).  Itse hakisin yhtiökauppiaalta valmisyhtiön. Ky:ssä ja avoimessa ei mitään hyötyjä.

Vaahtera

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: yhtiömuoto??
Itse hakisin yhtiökauppiaalta valmisyhtiön. Ky:ssä ja avoimessa ei mitään hyötyjä.
Osakeyhtiön voi perustaa myös itse suhteellisen helposti. Käytännön kaavio: http://www.markusossi.fi/osakeyhtion-perustaminen-kaytannossa/ ja virallinen paketti: http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/osakeyhtio/perustaminen.html