Se vähäinen kokemus ja käsityskyky noihin auroihin, mitä minulta löytyy:
Se heittävä siipihän alkaa heti terästä. Terä ei saa olla liian pystymallinen, vaan riittävän loiva taaksepäin ja siipi jatkuu terältä yläviistoon taaksepäin kaarevana. tuo kaarevuus jatkuu kääntyen lopulta lakipisteensä jälkeen eteenpäin ja kääntyen lopuksi alaviistoon ajosuuntaan muodostaen reilusti terän ohi ulottuvan lipan.
Sitten yksi tärkeä pointti. HEITTÄVÄ siipi on luovuttavasta päästään huomattavasti korkeampi, kuin kärjestään. Esim. jos siipi on kärjestään 50cm, niin sen luovuttava pää on työleveydestä riippuen jo luokkaa 150-170cm. Tuolla muodolla saadan aikaan se, että siipi ei siirrä lunta suoraan/pelkästään sivusuunnassa, vaan lumisuihku lähtee jo siiven kohdalla nousevaan liikkeeseen sivulle nousten jopa sinne siiven yläosaan jatkaen yhä nousevaa liikettä siiven loputtua lentäen, ajonopeudesta riippuen, huitsiv*****n tai jopa kauemmas.
Vielä, sori, mutta ne tasakorkeat siipimallit eivät juuri siitä tasakorkeudesta johtuen ole on the road mallisia. Ne on enemmän niinku puskulevyjä, mutta juurikin putsaustöissä erittäin hyviä.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...