Täytyy kyllä ihmetellä kuinka kuumeisesti suunnitellaan miten sais mahdollisimman paljon itelle palkkaa. Poliitikko, virkamies, pankkiiri tai joku muu rikollisuus olisi parempi homma jos tämä on keskeistä.
Sun vuodatus taas kuulostaa selitykseltä miksi et pysty tekeen tulosta omalla tilallasi, surullista..
Tommonen ruokitaan maailma ilmaiseksi voi tuntua ihan kivalta, mutta sillä ei kyllä paljoo pysty mitään ostaan, no ehkä elätkin omavaraistaloudessa tai jotain, mutta hei.. onnea valitsemallesi tielle
Ehei, katsos, minä nyt olen vain pientilaa päättänyt jatkaa ja katson mihin tästä voi päästä. En kuvittelekaan kummoista tulosta tekeväni tällä, mutta en myöskään laajennusta tule tekemään siitä syystä että saisin enemmän palkkaa. En maksaisi itselleni suurta palkkaa vaikka voisinkin, joten vähemmän oletuksia, kiitos. Nyt kun on alkuperäisenä puheenaiheena yhteistilat, niin minä miellän välittömästi sellaisiin visioihin liittyvän jonkinmoisen halun kehittää myös maataloutta sinänsä. Olenkohan ainoa.
Tämä voi olla tietysti keskustelu makuasioista, jos yhdelle laajentaminen/yhteistyö on kiinnostavaa ansionlisän takia, ja toiselle toiminnan kehittäminen on isompi motivaattori. Minä olen vakaasti sillä kannalla, että oman työnsä kasvu/kehittyminen/tehostus/ajanmukaisuus on palkitsevinta, vaikka omakohtaisesti en voikaan sillä ainakaan toistaiseksi kehua. Edelleen olen myös sitä mieltä, että mikä tahansa työ suorittaa yhteiskunnallisen tehtävänsäkin parhaiten, jos harjoittajalla on tämä mentaliteetti. Palkkaa ei ihminen tarvitse kuin sen mitä kohtuullinen eläminen vaatii, alasta riippumatta. Tämäkin euromäärä tosin lienee enimmäkseen makuasia, koska kohtuullinen eläminen on niin harmillisen yksilöllinen käsite.
Se taas ei ole makuasia, että kaikki otot yrityksestä ovat pois kehitysvaroista. Isolla palkalla vieläpä rahan itselle saamisen hyötysuhde on huono. Tässä kai puhutaan jo määräävästä tekijästä sen yhteistoiminnan teknisen järjestelyn osalta, jota alkuperäinen aihe tarkemmin taisi koskea.
Kaipa minä tässä lopulta vain arvuuttelen, miten moni tekee tätä rahan takia, ja toisaalta moniko on kiinnostunut itse asiasta. Joidenkin arvomaailmassa saattaa jopa olla molempia, mutta vaistoan että mustavalkoisiakin tapauksia on. Saisikohan tästä jonkin gallupin tehtyä oikein kuvaajan kanssa...