Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet  (Luettu 33373 kertaa)

heinämies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 39
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
Mä taidan kanssa laittaa heppaheinää 10 ha ensi kesänä. On latokuivurit ja paalikoneet (2 kpl). Sitten tunnen vielä yhden ihmisenkin jolla on hevonen 8)
Aika pulska hevonen jos syö kymmenen ha:n heinät vuodessa  :D

Mut.. se on kumminkin yksi tuttu hevosmies enemmän kuin Sinulla ja ala 10 kertaa pienempi  ;D
No en oo sataa hehtaaria laittamassa heinälle  :D  Ja mistäs päättelit etten tunne yhtään hevosmiestä  :D

Siittä päättelin, että et suunnittelisi heinänviljelyä JOS tuntisit hevosmiehiä  ;D
Mikäs tohon perusteena  :D

 Ironiaa...  :P
OIKEESTI?  :o

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
    Ette arvaa mikä eläin syö nuo minun heinät.  :)

Sellainen, mikä maistuu kylmäsen leikkeleenä perhanan hyvälle, kylmäsavustettuna :)

Porohan se.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
Mä taidan kanssa laittaa heppaheinää 10 ha ensi kesänä. On latokuivurit ja paalikoneet (2 kpl). Sitten tunnen vielä yhden ihmisenkin jolla on hevonen 8)
Aika pulska hevonen jos syö kymmenen ha:n heinät vuodessa  :D

Mut.. se on kumminkin yksi tuttu hevosmies enemmän kuin Sinulla ja ala 10 kertaa pienempi  ;D
No en oo sataa hehtaaria laittamassa heinälle  :D  Ja mistäs päättelit etten tunne yhtään hevosmiestä  :D

Siittä päättelin, että et suunnittelisi heinänviljelyä JOS tuntisit hevosmiehiä  ;D
Mikäs tohon perusteena  :D

 Ironiaa...  :P
OIKEESTI?  :o

 Eikun leikisti. Mä oon pohtinut tässä tota sun kuvioos ja kyl mä sittenkin laittaisin ainakin 50-60 ha heinälle alkuun...kattelet sitten miten maailma makaa. Mut kanttipaalaaja kannattaa ostaa ehkä ensin, koska se on suurin investointi niin saa sen sitten pois alta heti. Kyllä tollanen ala vaatii jo muutenkin kunnon kaluston, joten siitä kannattaa lähteä heti että kunnon koneet ja iso latokuivuri kerralla kannattaa tehdä myös. Markkinat on sulla varmasti myös ainakin osaltaan kunnossa, niin siitä puolesta ei ole niin väliä, kyllä aika tavaran nauttii, sanotaan. Mut kysele taas toki lisää jos joku jäi vielä epäselväksi. Hyvin se siitä lähtee menemään.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Lumiukko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
Mä taidan kanssa laittaa heppaheinää 10 ha ensi kesänä. On latokuivurit ja paalikoneet (2 kpl). Sitten tunnen vielä yhden ihmisenkin jolla on hevonen 8)
Aika pulska hevonen jos syö kymmenen ha:n heinät vuodessa  :D

Mut.. se on kumminkin yksi tuttu hevosmies enemmän kuin Sinulla ja ala 10 kertaa pienempi  ;D
No en oo sataa hehtaaria laittamassa heinälle  :D  Ja mistäs päättelit etten tunne yhtään hevosmiestä  :D

Siittä päättelin, että et suunnittelisi heinänviljelyä JOS tuntisit hevosmiehiä  ;D
Mikäs tohon perusteena  :D

 Ironiaa...  :P
OIKEESTI?  :o

 Eikun leikisti. Mä oon pohtinut tässä tota sun kuvioos ja kyl mä sittenkin laittaisin ainakin 50-60 ha heinälle alkuun...kattelet sitten miten maailma makaa. Mut kanttipaalaaja kannattaa ostaa ehkä ensin, koska se on suurin investointi niin saa sen sitten pois alta heti. Kyllä tollanen ala vaatii jo muutenkin kunnon kaluston, joten siitä kannattaa lähteä heti että kunnon koneet ja iso latokuivuri kerralla kannattaa tehdä myös. Markkinat on sulla varmasti myös ainakin osaltaan kunnossa, niin siitä puolesta ei ole niin väliä, kyllä aika tavaran nauttii, sanotaan. Mut kysele taas toki lisää jos joku jäi vielä epäselväksi. Hyvin se siitä lähtee menemään.

:D

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
Jos ideaas uskot ja heinälle on markkinat,miksei.Nykyään sonnit syö mitä on kasvus.Kaverit saattaa käydä vähiin kun 30 heltees on "talkoot".Vai onks niitä vielä?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
Mulla olisi hyvä bisnesidea just tuohon heinämiehen systeemiin  8)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
 :) Onkohan tuo ensimmäinen samaa tyyliä kun täällä myytävä nykyinen jeantil?   Tuossa toisessa on mielenkiintoinen ratkaisu näkyvissä, alaa jolla paali pääsee kosketuksiin leikkaavan pinnan kanssa voidaan hydraulisesti kasvattaa.

 http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/sailiorehu-olkileikkuri/2200854/jeantil-dp4200.html

http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/sailiorehu-olkileikkuri/2141376/jeantil-dp3800.html

http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/sailiorehu-olkileikkuri/2207063/jeantil-25020.html

Tuo viimeinen varsin on sellainen mitä ajattelin katsella.   Ei ole hinnankiroissa jos vaan komponentit on ehjät.  Tuo pitkään valmistettu ja myydessä suuresti hehkutettu toimintaperiaate ei enää nykyisin liene tuotannossa, miksihän?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
Mitenkähän sellainen heinä joka sattuu saada vettä päälleen...    Jos vaikka pidempäänkin lilluu sateessa ja sen jälkeen kuivaa, sopisikohan sellainen polttoon?   Kyllä se yleensä jossain vaiheessa on todella kuivaakin, puristaisi tuosta pellettejä ja myisi pienkäyttäjille käteismaksulla :-\ :-\

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
tää heinähomma on vähän kaspiippunen homma. Toiset viljelee viljaa 4 kk vuodessa ja valittaa huonoa kannattavuutta. Toiset taas tekee esimerkiksi pyöröpaalikuivurin ja kerää sadon heinänä ja kuivattaa sen ja sitten paalailee sen talvella pikkupaaleihin ja kärrää ne asiakkaille vaikka henkilöautolla ja peräkärryllä ja tienaakin sillä ihan kunnolla. Kaikki on aika paljon kiinni siitä että paljonko on kilpailua alueella ja missä pellot sijaitsee. Itseäni toki kiinnostaisi ne 7 tonnin vehnäsadot jos pellot antais niile myöden.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

nilihaara

  • Vieras
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
tää heinähomma on vähän kaspiippunen homma. Toiset viljelee viljaa 4 kk vuodessa ja valittaa huonoa kannattavuutta. Toiset taas tekee esimerkiksi pyöröpaalikuivurin ja kerää sadon heinänä ja kuivattaa sen ja sitten paalailee sen talvella pikkupaaleihin ja kärrää ne asiakkaille vaikka henkilöautolla ja peräkärryllä ja tienaakin sillä ihan kunnolla. Kaikki on aika paljon kiinni siitä että paljonko on kilpailua alueella ja missä pellot sijaitsee. Itseäni toki kiinnostaisi ne 7 tonnin vehnäsadot jos pellot antais niile myöden.
  Joo, ja minua kiinnostais se karjatilan 110€/ha. 8)

nilihaara

  • Vieras
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
    Ette arvaa mikä eläin syö nuo minun heinät.  :)

Sellainen, mikä maistuu kylmäsen leikkeleenä perhanan hyvälle, kylmäsavustettuna :)

Porohan se.
   Osuma.    Suojasin markkinan juuri tuolla 8kk maksuajalla. :)

HEINÄMIES-07

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 299
  • Sivutoimista Sisuilua vuodesta -94 alkaen.
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
tää heinähomma on vähän kaspiippunen homma. Toiset viljelee viljaa 4 kk vuodessa ja valittaa huonoa kannattavuutta. Toiset taas tekee esimerkiksi pyöröpaalikuivurin ja kerää sadon heinänä ja kuivattaa sen ja sitten paalailee sen talvella pikkupaaleihin ja kärrää ne asiakkaille vaikka henkilöautolla ja peräkärryllä ja tienaakin sillä ihan kunnolla.

Henkilöautolla ja peräkärryllä  :o Missäs välissä tienataan ihan kunnolla???

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
tää heinähomma on vähän kaspiippunen homma. Toiset viljelee viljaa 4 kk vuodessa ja valittaa huonoa kannattavuutta. Toiset taas tekee esimerkiksi pyöröpaalikuivurin ja kerää sadon heinänä ja kuivattaa sen ja sitten paalailee sen talvella pikkupaaleihin ja kärrää ne asiakkaille vaikka henkilöautolla ja peräkärryllä ja tienaakin sillä ihan kunnolla.
Henkilöautolla ja peräkärryllä  :o Missäs välissä tienataan ihan kunnolla???

jos täytyy toimittaa pieniä määriä niin henkilöauto ja esim jarrullinen kärry ei ole kovin huono vaihtoehto. Monella seisoo kuitenkin se tilan pakettiauto tai pikappi pihalla. Tollaseen autotraileriin menee kuitenkin heinää aika paljon ja investointikulut ei ole ihan valtavat. Toki raktorilla vie isommat kuormat sitten edukkaammin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

heinämies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 39
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
Mulla olisi hyvä bisnesidea just tuohon heinämiehen systeemiin  8)
juu älä vaan sano

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: heinän/säilörehun pinta-ala ja koneet
tää heinähomma on vähän kaspiippunen homma. Toiset viljelee viljaa 4 kk vuodessa ja valittaa huonoa kannattavuutta. Toiset taas tekee esimerkiksi pyöröpaalikuivurin ja kerää sadon heinänä ja kuivattaa sen ja sitten paalailee sen talvella pikkupaaleihin ja kärrää ne asiakkaille vaikka henkilöautolla ja peräkärryllä ja tienaakin sillä ihan kunnolla.
Henkilöautolla ja peräkärryllä  :o Missäs välissä tienataan ihan kunnolla???

jos täytyy toimittaa pieniä määriä niin henkilöauto ja esim jarrullinen kärry ei ole kovin huono vaihtoehto. Monella seisoo kuitenkin se tilan pakettiauto tai pikappi pihalla. Tollaseen autotraileriin menee kuitenkin heinää aika paljon ja investointikulut ei ole ihan valtavat. Toki raktorilla vie isommat kuormat sitten edukkaammin.

 Kyllä ne aika valtavat on kulut olleet: Pakettiauton vuotuisella arvonalennuksella ostaisi 90-luvun kuorma-autonreuhkan joka vuosi, jonka kantavuus ja kuljetuskapasiteetti olisi ihan eri luokkaa. Toki remonttia voi tulla niihinkin, mutta uuden pakun ja trailerin kuluilla olisi meikäläinenkin vienyt heinät taksilla, noin karrikoidusti. Tokihan täytyy laskea mukavuus ja lisäarvoa sille , että pääsee Yrmyyn kahville useammin, kun vie pieniä määriä kerrallaan.  :) Onneksi on asikkaat senverran lähellä että viitsii jopa Fendtillä viedä niitä kuormia, etenkin kun voi samalla viedä usealle tallille ja taas voi poiketa Yrmyyn "ilmaisille" kahveille.   ;D ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.