Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kevyt vetää  (Luettu 3949 kertaa)

herttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Kevyt vetää
Tuli
tuossa aitaa tehdessä mieleen, minkälaisella renkaalla pitää paalikärrin olla et on kevyt vetää.

Kuskaan venäläisellä jousitetulla telillä ja renkailla itsetehty vaunu. Jotenkin on sellainen tunne että parempiakin ratkaisuja on olemassa.

Maasto-ominaisuuksista viis. Tiellä ajetaan.

T: Rahtaaja

kahala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 377
Vs: Kevyt vetää
Kuormurin pyörä on tielle tehty. Vois vaikka olla kevein vetää mutta suht kapea ettei pellolla kovin paljoa ajella.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kevyt vetää
Kaikkein kevein vetää: kuorma-auton etuakselin tai useamman päälle tehty kärry. Ei aivan paha pellollakaan. Ero venäläiseen pyörään kuin yöllä ja päivällä. Palakumit vielä traktoriin niin liikkuu pikkuteholla kovalla alustalla. Kuorma auton perä paripyörillä tosi paha vetää pellolla. Lirvakelillä ei mikään veturi tahdo riittää. :P

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Kevyt vetää
Ota mallia maantieliikenteestä: perävaunuissa käytetään lähes poikkeuksetta (jos kovalla pysytään) nykyään yksiöpyörät. Yleensä 22.5 tuumaiset vaikkapa 315/80 mitoilla. Noita sliksejä saa paalikäyttöön vaikka mistä, vanteet vähän hankalammat hankkia mutta tietysti uusia kevytmetallisia saa parilla tonnilla  ;D

Tosin aika liukkaat talvella.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kevyt vetää
Ei ole hinnan kirous. Viimeksi kun hain hajottamolta useampia akseleita maksoin etuakselista ja kahdesta renkaasta vanteineen 200€. Oli vielä yllättäen verollinen hinta. Olin hiljattain ostanut pelkän nelisatasen renkaan ja maksanut siitä lähes 150€. :P

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Kevyt vetää
Etutelillä normaali pariasennus kuorma-auton pyöriä, takatelillä yhdet pyörät kokoa 385/65*22,5 tjsp. Tuo ratkaisu tuntuu tieajoon olevan hyvä sikälikin, ettei risteyksis käännyttäes haraa vastaan.
tethering holes to their concave windings

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Kevyt vetää
saman otsikon alle kysymys 560-700mm leveistä 22.5 tuumasista.

mikä on kevyt vetää?

nokian country kingiä moni on kehunu

michelinin bibbi, mikä bibbi olis paras? menny jo mallit sekasin

vredesteinillä reilut kokoluokitukset= esim. 800mm sarjas "kokoa isompi" verrattuna alliance, vaikka numeromerkinnät samat. onkohan kuinka herkkiä vetää?
---

dneproshina olis halpa ja hyvä. traktorin allla toimii mainiosti. mutta onko herkkiä vetää? siis 600 ja 700x22.5 koot.

Pallis

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Kevyt vetää
Mulla on käytössä 445/45-19,5 kokoset gummit niitä nykyään on lähes kaikkien uusimpien ½-perien alla. Kantaa kohtuullisesti ja kevyt vetää

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Kevyt vetää
Näitä ominaisuuksiahan on tutkittukin:

http://www.smts.fi/MTP%20julkaisu%202004/esi04/ti62.pdf

Tuossa ei tosin mainita merkkejä, mutta epäilemättäkin ainakin toinen noista ristikudos flotationeista on noita venakkoja.

Eli tuon perusteella vyörengas olisi keveämpi vetää tiellä, ja ennen kaikkea parempi pellolla.
Slippin 'n sliding

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Kevyt vetää
Vyörenkaina tuos kokees oli muistaakseni ainakin Nokian ja Michelin ja joku muu...
tethering holes to their concave windings