No mun mielestä vilkun käyttö kannattaa aina jos on joku poikkeava työkone tai kärry perässä. Tuskin poliisit siitä ainakaan sakkoa antaa. Jos vähäkään epäilyttää, että huomaakohan muut tielläliikkujat normaalista traktorista poikkeavan työkoneen niin kannattaa pitää päällä.
Samoin äärivalot/heijastimet kaikkiin teräviin ja muihinkin traktorin mittojen yli meneviin osiin, ei ainakaan haittaa ole.
Koneen havaituksi tulemisessa pitää olla pääajatuksena selkeys. Juuri nuo äärivalot, heijastimet, puna-keltaradoitus ja hitaanajoneuvonkolmio paikoilleen. Näillä havaitaan etenevä kone hyvin. Mutkaisilla sivuteillä esim. puimuria ei havaitse yhtään sen kauempaa oli vilkut päällä tai ei. Pimeälläkin riittävästi työvaloja päälle, jotta tyhmempikin näkee jo kaukaa, notta täältä tullahan ja koneessa on levehyttä niin palijo, mitä arkimarketista ulos saatihi... (rahoittaja kiittää) Sitten kohdatessa valoja pienemmälle.
Liika valosaaste taas kyllä hukkaa havaintoja, että harkintaa peliin. Esim. pimeällä autojonossa on tavallisilla valoilla ajava selkeämmin hahmotettavissa kuin sumuvaloilla terästetty ikiteini tai jo lähes valoseinäksi rakennettu Scanian keula.