Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Conexx case 2. !  (Luettu 15711 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Conexx case 2. !


Valtion navetoissa pidetään kovat löylyt kun ei töitä tekemällä järjesty se tarkenemispuoli, kuten Johara tietää. Yhden navetan ilmoja mittailin, niin kaikki räppänät oli kiinni ja ulko-ovi kiilattu raolleen robotin vieressä. Vallitsi sopiva lämpötila toimistotyöläiselle.

Jos ATK-tuki on kieltänyt pitämästä useampaa ikkunaa auki samanaikaisesti. Saattaa koko masiina kaatua.  ::)
Mystinen kesälaatumies

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Conexx case 2. !
Luin tuon lehtijutun ja eipä se maaningan navetta ole tietenkään conexxin toimittama kun on sellainen betonihikibunkkeri. Tervettä kilpailua tuo markkinoille tietenkin "uusi" toimija. Vaikka eipä conexxin halli ole sellainen ratkaisu mitä me ollaan ajateltu.
Ihmettelen tuota "tyyppinavetta" hommaa kovasti. Tarkoittaako se sitä että navetat pitäisi tehdä juuri tietyllä rakenteella, kustannusrakenteen selvittäminen vai mikä siinä on ajatuksena?

Kai siinä on ideana suunnitella rakenteiltaan ideaali pihatto eri tahojen yhteistyönä. Ja lopputuloksena näyttää olevan 11000€/lehmäpaikka maksava 55-paikkanen asema-pihatto jossa muistaakseni yli 20 neliötä / makuuparsi.
JOkunen vuosi sitten K-maatalous näytti markkinoivan myös "robonkokoista" tyyppipihattoa. JOS silloin ymmärsin oikein, niin olisi kerralla toiminnallisuus, mitoitukset, kalusteiden yhteensopivuus ja mitä_vielä_en_tiedä kohdallaan. Ettei jokaista navettaa tarvitsisi suunnitella puhtaalle paperille. Jos ne "tilakohtaisuudet" unohtaisi, eli tyytyisi vaan ihan vakiovarusteltuun. Pitäisi näkyä edullisempana hintana jne. Mutta jos silti kustannukset pompsahtaa ylös, niin sitten ei idea toimi kuin puoliksi.

Mitenkähän muuten: onko se K-tyyppinavetta vielä voimissan? Tuo paikallinen kantoi K-kyltin katolta pois, joten en ole seurannut enää tilannetta.

Petri

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Conexx case 2. !
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne).  :o

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Conexx case 2. !

Kai siinä on ideana suunnitella rakenteiltaan ideaali pihatto eri tahojen yhteistyönä. Ja lopputuloksena näyttää olevan 11000€/lehmäpaikka maksava 55-paikkanen asema-pihatto jossa muistaakseni yli 20 neliötä / makuuparsi.

Samaa tuumasin itekin että ajatus oli varmaan hyvä kaikinpuolin kun projekti polkastiin käyntiin mutta ainakin ton jutun perusteella puihin meni  :'(

Tyyppinavetta

No tuon "maasturin" juttu oli vasta eka projektista. FB - sivut nyt aikanakin on ihan mielenkiintoiset.
Tranceforming the world

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Conexx case 2. !
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne).  :o

Asia on varmasti juurikin näin. Projektien idea on lähinnä palkata joku tuttu touhuamaan itsestäänselviä kunnes rahat loppuvat. Ja jos loppuvat niin haetaan uutta.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Conexx case 2. !
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne).  :o

Asia on varmasti juurikin näin. Projektien idea on lähinnä palkata joku tuttu touhuamaan itsestäänselviä kunnes rahat loppuvat. Ja jos loppuvat niin haetaan uutta.
Eikös tämä ole vähän kaikkien projektien helmasynti?

Mutta toi projekti itsessään on vähän ihmeellinen: perustieto on olemassa ja tyyppinavetta ei voi edes teoriassa alentaa rakentamiskustannuksia kuin ihan marginaalisesti. Tässä lienee takana sellainen tasapääajattelu, että kaikki voi rakentaa tällä.... ::)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Conexx case 2. !


Mitenkähän muuten: onko se K-tyyppinavetta vielä voimissan? Tuo paikallinen kantoi K-kyltin katolta pois, joten en ole seurannut enää tilannetta.



K:n navettakuviot meni Mestarifarmille eli lie tuo joltain osin voimissaan
Tranceforming the world

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Conexx case 2. !
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne).  :o

Asia on varmasti juurikin näin. Projektien idea on lähinnä palkata joku tuttu touhuamaan itsestäänselviä kunnes rahat loppuvat. Ja jos loppuvat niin haetaan uutta.
Eikös tämä ole vähän kaikkien projektien helmasynti?

Mutta toi projekti itsessään on vähän ihmeellinen: perustieto on olemassa ja tyyppinavetta ei voi edes teoriassa alentaa rakentamiskustannuksia kuin ihan marginaalisesti.

Muinoin meilä rakennettiin niitä rintamamiestaloja, onko niitä kolmea mallia. Navetoissa kävisi sama systeemi, olisi kolmet piirrustukset 120 lehmää, 240 lehmää ja 800 lehmää. Valmiit paperit ja valmis summa jolla tuetaan  ;D Valtio voisi antaa tuen suoraan puutavarana omista metsistään yms.

Nyt rahaa tuhlataan 1000-3000€/lehmä ihan turhaan nysväämiseen, eli paperien pyörittämiseen ja kalustovalintoihin.

luomuviljelijä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 599
Vs: Conexx case 2. !
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne).  :o

Asia on varmasti juurikin näin. Projektien idea on lähinnä palkata joku tuttu touhuamaan itsestäänselviä kunnes rahat loppuvat. Ja jos loppuvat niin haetaan uutta.
Eikös tämä ole vähän kaikkien projektien helmasynti?

Mutta toi projekti itsessään on vähän ihmeellinen: perustieto on olemassa ja tyyppinavetta ei voi edes teoriassa alentaa rakentamiskustannuksia kuin ihan marginaalisesti.

Muinoin meilä rakennettiin niitä rintamamiestaloja, onko niitä kolmea mallia. Navetoissa kävisi sama systeemi, olisi kolmet piirrustukset 120 lehmää, 240 lehmää ja 800 lehmää. Valmiit paperit ja valmis summa jolla tuetaan  ;D Valtio voisi antaa tuen suoraan puutavarana omista metsistään yms.

Nyt rahaa tuhlataan 1000-3000€/lehmä ihan turhaan nysväämiseen, eli paperien pyörittämiseen ja kalustovalintoihin.

Kuulostaa vähän liikaa kommunismilta.

konehalli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
Vs: Conexx case 2. !

Kai siinä on ideana suunnitella rakenteiltaan ideaali pihatto eri tahojen yhteistyönä. Ja lopputuloksena näyttää olevan 11000€/lehmäpaikka maksava 55-paikkanen asema-pihatto jossa muistaakseni yli 20 neliötä / makuuparsi.

Samaa tuumasin itekin että ajatus oli varmaan hyvä kaikinpuolin kun projekti polkastiin käyntiin mutta ainakin ton jutun perusteella puihin meni  :'(

Tyyppinavetta

No tuon "maasturin" juttu oli vasta eka projektista. FB - sivut nyt aikanakin on ihan mielenkiintoiset.

Komeita kanadan navetoita tuolla kuvakalleriassa :D

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Conexx case 2. !
Ojala tyrkytti omaansa navettahanketta tyyppinavetta projektiin, mutta kieltäytyivät heti ottamasta. Syynä oli liian valmiit suunnitelmat edullisesta ratkaisusta, olisi ollut vaikeuksia saada koko projektirahoitusta kulumaan poikkitieteellisissä tutkimuksissa (matkustelua, saunailtoja, laivaseminaareja, jne).  :o

Ei kuulemma enää ollut kehitettävää hankkeessa  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Conexx case 2. !

Muinoin meilä rakennettiin niitä rintamamiestaloja, onko niitä kolmea mallia. Navetoissa kävisi sama systeemi, olisi kolmet piirrustukset 120 lehmää, 240 lehmää ja 800 lehmää. Valmiit paperit ja valmis summa jolla tuetaan  ;D Valtio voisi antaa tuen suoraan puutavarana omista metsistään yms.

Nyt rahaa tuhlataan 1000-3000€/lehmä ihan turhaan nysväämiseen, eli paperien pyörittämiseen ja kalustovalintoihin.
[/quote]

Kuulostaa vähän liikaa kommunismilta.
[/quote]

  Mistäs nää suunnittelijat sitten rahastaisivat jolleivat pääse suunnittelemaan "tilakohtaisia" ratkaisuja..
Muistaakseni vielä ainakin 70-luvulla oli niitä maatalouskeskuksen tyyppipiirustuksia joista voi valita ainakin pohjaa omille suunnitelmilleen,,mutta eipä silloin vielä papereista tarvinnut maksaakkaan maltaita kun ei jokaiselle tarvinnut värkätä omia ratkaisuja..

37peuse

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 324
Vs: Conexx case 2. !
kuinkas monella asiaa kommentoineella on itsellä Conexx?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Conexx case 2. !
kuinkas monella asiaa kommentoineella on itsellä Conexx?

Mull ei oo. Mutta jos olisi rahaa/tarvetta niin voisi tulla.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Conexx case 2. !
Conexx paketti sisältää suunnittelun, piirrustuksen yms asiaa n.20 000 eur
arvosta. Asia mistä ei paljoa puhuta... 8)

Kaupantekijäisinä ikuinen ystävyys Kivelän kanssa   8)
Tekee Conexx halliista ylivoimasen  :o

Kuinkahan on käyny ministeriön meetingissä paloluokitus asialle  ???
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)