Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Leasing,vaihtoehto?  (Luettu 6321 kertaa)

JMK

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Leasing,vaihtoehto?
Varmaankin käsitelty tätä aihetta aiemminkin,mutta käytättekö ja onko edes olemassakaan
järkevää käytäntöä tälle asialle.Englanissa taitaa ainakin tr kalustosta olla suurin osa liisattuja.
Tokihan autoja lisataan,mutta entäs työkoneita,puimureita yms.isompaa kalustoa?
Entäs verotuksellisesti,ainakin tulis mieleen että "vuokra" olisi kertavähennys,ei poisto-aikoja ym.
Onko kokemusta?

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Ei suomessa juurikaan mitään maatalouskalustoa liisata ja homma johtunee siitä, että täällä on täppäreillä riittävästi rahaa ja perinteeseen kuuluu notta omaa pitää olla. Mutta kyllä se siitä ajan kuluessa, talouden kiristyessä ja tuotannon kasvaessa muuttuu...  ::)

meikäläisen mielestä leasing olisi tulevaisuudessa, varsinkin kalliiden koneiden osalla, varsin hyvä ratkaisu. En ole muutamaan vuoteen leasing-ehtoihin tutustunut, mutta ainakin muutama vuosi taaksepäin ne oli todella huonoja. Suomen leasing-markkinat on vielä kehittymättömät ja vaihtokoneissa oleva hintakupla ei sitä ihan heti tule muuttamaan. Perseestä. Mä voisin ajaa vuokrakoneella, mä en saa kiksejä omistamisesta...

Viimeksi muokattu: 08.02.12 - klo:11:06 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12254
  • Virolaista kiitos!
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Ei kai tässä mistään muusta ole kysymys kuin siitä, että jonkun pitäisi tämä homma aloittaa.

Viimeksi muokattu: 08.02.12 - klo:12:58 kirjoittanut kylmis

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5922
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Ei kai tässä mistään muusta ole kysymys kuin siitä, että jonkun pitäisi tämä homma aloittaa.

Oho! Mä olin ihan varma että tässä olisi taas todistettu sitä kuinka aina ja kaikissa oloissa oman koneen ostaminen kaikkein kannattavinta..  ;) :P

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12254
  • Virolaista kiitos!
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Ei kai tässä mistään muusta ole kysymys kuin siitä, että jonkun pitäisi tämä homma aloittaa.

Oho! Mä olin ihan varma että tässä olisi taas todistettu sitä kuinka aina ja kaikissa oloissa oman koneen ostaminen kaikkein kannattavinta..  ;) :P
Niin et kai sinä kuvittele, että minä siirtyisin leasing koneeseen. En todellakaan. Mutta en halua myöskään tyrmätä niitä jotka kuvittelevat, että se tulisi jotenkin halvemmaksi kuin oma kone. Olen suvaitsevainen kuin Pekka Haavisto :D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Minusta kysymys on siitä että leasing sopimukset on ihan mahdottomia :( :(   Lisäksi vielä se että koneen tehokas käyttöaika tahtoo jäädä alle puoleen euroopan käyttöajoista :(     Jos ei ole itsellä rahaa ja koneen haluaa omaksi niin ainoa järkevä teko on mennä pankkiin :(
Ei kai tässä mistään muusta ole kysymys kuin siitä, että jonkun pitäisi tämä homma aloittaa.

Oho! Mä olin ihan varma että tässä olisi taas todistettu sitä kuinka aina ja kaikissa oloissa oman koneen ostaminen kaikkein kannattavinta..  ;) :P
Niin et kai sinä kuvittele, että minä siirtyisin leasing koneeseen. En todellakaan. Mutta en halua myöskään tyrmätä niitä jotka kuvittelevat, että se tulisi jotenkin halvemmaksi kuin oma kone. Olen suvaitsevainen kuin Pekka Haavisto :D
Tuskin kukaan tuota kuvittelee mutta kyllä se nyt jossain linjassa pitäisi olla >:(

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12254
  • Virolaista kiitos!
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Miten sinä tekisit tuosta liisauksesta sellaisen, että se olisi kannattavaa molemmille osapuolille. Minä en ainakaan tiedä.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Miten sinä tekisit tuosta liisauksesta sellaisen, että se olisi kannattavaa molemmille osapuolille. Minä en ainakaan tiedä.

 Kjelmanni rustaileep lappuja joissa korko alle viis%, maksuaika ~4-5v ja tasa erät per kk, sopimuskauden lopussa kone on oma. Kun yleensä liisaus kuulostaa siltä, että käsiraha kolmasosa hinnasta, liisinkiä maksetaan ainaskin puolet hinnasta ja loppumaksu on reilu puolet hinnasta...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Mun mielestä liisaus kuulostaa persaukiselle ihan varteenotettavalta jos koneella on tuottavaa työtä paljon ja varautuu jo henkisesti siihen että lunastaa koneen sopimuksen päätyttyä. Senvertaa kovat on kyllä vuosimaksut että ihan seisomaan ei konetta kyllä parane ostaa. Sitten toinen vaihtoehto on tapaus että tietää ajavansa koneen 5-6 vuoden sisällä täysin loppuun.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Miten sinä tekisit tuosta liisauksesta sellaisen, että se olisi kannattavaa molemmille osapuolille. Minä en ainakaan tiedä.

Riippuu ihan siitä minkä arvon riskille laskelmiin laittaa. Jos riskiksi olettaa nollan niin oma kone on halvin, mutta jos riskiksi olettaa peräti 20 % niin liisaus muuttuu halvemmaksi.

Vai meneekö se näin  :o

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Mun mielestä liisaus kuulostaa persaukiselle ihan varteenotettavalta jos koneella on tuottavaa työtä
Jep, juuri tästä on kyse ja siksi minäkin siitä olen kiinnostunut.

ja varautuu jo henkisesti siihen että lunastaa koneen sopimuksen päätyttyä.
Tässä on juurikin ongelma missä homma kusee. Miksi vuokrata kone neljäksi vuodeksi ja kuitenkin joudut vielä lunastamaan sen itselle? Jos joudut sen lunastamaan, niin parempi mennä pankin kautta ja ostaa heti omaksi. Mutta eihän sellainen ole leasingia, se on leasingiksi naamioitua osamaksua isolla loppuerällä.
Nothing is Something Worth Doing

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Jos et enää pankista rahaa saan niin joudut kalliimman laskun maksamaan Leasing
hommana, vakuudet loppu jne...  :
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Miten sinä tekisit tuosta liisauksesta sellaisen, että se olisi kannattavaa molemmille osapuolille. Minä en ainakaan tiedä.
Riippuu koneesta.  Voisi olla vuodessa jokin prosentti koneen arvosta.   Esim paalainkäärijällä vaikkapa 80 000 x  30%  =  24 000   jolla saisi uuden koneen jolla takuu.   Tuolla kun loukuttaa 10000 paalia niin konekustannus paalia kohden maltillinen 2,4€.
 Vuoden ajettu kone voisi olla arvoltaan 60000, samalla kaavalla sillä tarvitsisi ajaa 7500 paalia niin kustannus olisi sama :)    Seuraavana vuonna koneen arvo voisi olla vaikka 48 000€ ja jos ei joku osta niin vuokralle voisi tarjota vaikkapa 12-13 k€ hintaan, tällä jos joku täppäröi 10 000 paalia niin pääsee jo tekemään tiliäkin vaikka jotain osaa uusiikin :)
  Suomen kannalta vaikeudeksi tulee se että täällä on vaikea saada koneella tehtyä 10 000 paalia kesässä mutta euroopassa tehdään monesti uudella koneella ensimmäisenä kesänä 30 000 paalia

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Leasing,vaihtoehto?
Jos et enää pankista rahaa saan niin joudut kalliimman laskun maksamaan Leasing
hommana, vakuudet loppu jne...  :
Tää on just tätä kultalusikkajengin paatosta...  >:(
Nothing is Something Worth Doing

JuhaPekka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 271
Vs: Leasing,vaihtoehto?
eikö Mäkheilin paalereita saanu liisattua joskus ?