Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Voi Merja, Merja, minkä teit....  (Luettu 5004 kertaa)

yks.9

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2741
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Voi Merja, Merja, minkä teit....
...kun laitoit työryhmän tutkimaan tiemaksuja Ollilan johdolla ens vuoden loppuun asti..... Mietitköhän loppuun asti mitä teit? Kuinkahan paljon setelirahaa tässäkin rojektissa palaa ja mitä saapi aikaan? Arvaus: liian paljon tuloksiin nähden!!!!!  :(

YliKylänJotenSaletistiHot

  • Vieras
Vs: Voi Merja, Merja, minkä teit....
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä  enemmän ajat, sitä enemmän maksat  ajamisestasi,  erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.

Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9257
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Voi Merja, Merja, minkä teit....
ei se nyt ihan nuin mee
Elämä on parasta kometiijjaa

Viikate

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1686
Vs: Voi Merja, Merja, minkä teit....
Oikeudenmukaista ja kiistatta ekologista on verottaa auton käytöstä eikä omistamisesta, mutta se ei ole eikä saa koskaan olla mikään puolustus orwellilaiselle kyttäämiselle.

Vasemmisto (varsinkin laitavasemmisto) on aina ideologisesti vastustanut yksityisautoilua ja nyt on lähdetty ajamaan ideologiaa täydellä raivolla.

SDP, Vihreät ja RKP sanovat varmasti jaa, mutta missä viipyy Kokoomuksen ja Kristillisdemokraattien vastustus?

Viimeksi muokattu: 03.02.12 - klo:23:35 kirjoittanut Viikate

Maamies, muista, miss' onnesi on, riihesi rikkaus riippumaton!

- Ilmari Kianto -

minä-itte

  • Vieras
Vs: Voi Merja, Merja, minkä teit....
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä  enemmän ajat, sitä enemmän maksat  ajamisestasi,  erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.

Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.

Maaseudulla noita kilometrejä kertyy helposti.

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Voi Merja, Merja, minkä teit....
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä  enemmän ajat, sitä enemmän maksat  ajamisestasi,  erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.

Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.

Maaseudulla noita kilometrejä kertyy helposti.

takuulla  tulee  järjestelmä  kun  nippeleihin  mieltynyt  ollila  on  mukana

eikä  se  merkitse  mitään  paljonko  tuon  järjestelmän  hankkiminen  ja  ylläpito maksaa ???


eikö  polttoainevero   ja  kilometrit   ole  edes   jotenkin  yksinkertaisen  muoto
koska  siinä   palkitaan   vähän   kuluttava  ::)

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Voi Merja, Merja, minkä teit....
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä  enemmän ajat, sitä enemmän maksat  ajamisestasi,  erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.

Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.

  Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
 Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon.   ;)

Viimeksi muokattu: 04.02.12 - klo:10:52 kirjoittanut Sepedeus

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9111
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Voi Merja, Merja, minkä teit....
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä  enemmän ajat, sitä enemmän maksat  ajamisestasi,  erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.

Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.

  Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
 Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä.  ;)

Aivan riittävästi maksetaan jo nyt siellä pumpulla ja vieläpä etukäteen.  ::)
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Voi Merja, Merja, minkä teit....
Mun mielestä ihan hyvä juttu tää, tässä toteutuu oikeudenmukaisuus, mitä  enemmän ajat, sitä enemmän maksat  ajamisestasi,  erittäin yksinkertaista ja erittäin oikeudenmukaista.

Joku voi tietysti sanoa, että sen tai tän syyn takia on pakko ajaa paljon, vaikka ei haluaisikaan, no sitten pitää vain keksiä keinot jolla sitä ajamista voi vähentää, mielestäni olisi hyvä juttu, josa kaikki ne maksut menisi ihan kilometrien mukaan.

  Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
 Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä.  ;)

Aivan riittävästi maksetaan jo nyt siellä pumpulla ja vieläpä etukäteen.  ::)

  Autoilu on niin halpaa, että sitä on hyvä verottaa.  ;) Autoilun verotus on 50% kokonaiskustannuksista. Koko järjestelmä romahtaisi jos tämä verotus poistettaisiin. Kiristämisen varaa siinä kyllä on.

Aulis Anttila

  • Vieras
Hörönlörön...
Autoilu on niin halpaa, että sitä on hyvä verottaa.  ;) Autoilun verotus on 50% kokonaiskustannuksista. Koko järjestelmä romahtaisi jos tämä verotus poistettaisiin. Kiristämisen varaa siinä kyllä on.

On sulla laskentakaavat... ei likikään 50% - eli korotusvaraa on rutkasti  :P ;D

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5346
Vs: Voi Merja, Merja, minkä teit....
  Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
 Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon.   ;)
Eikös se olisi ihan sama, jos laitetaan polttoaineen hintaan kaikki tämä. Matkamittareitakin on helppo ruuvailla. Maalaisille oikeudenmukaisuutta sillä, että tulisi joku ylimääräinen negatiivinen tulovero (kansalaispalkka, liikkumisavustus ym.) kattamaan kalliimman polttoaineen haittoja. Silloin olisi vähän väljempää kasvukeskusten sisäänajoväylillä.

Petri

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Hörönlörön...
Autoilu on niin halpaa, että sitä on hyvä verottaa.  ;) Autoilun verotus on 50% kokonaiskustannuksista. Koko järjestelmä romahtaisi jos tämä verotus poistettaisiin. Kiristämisen varaa siinä kyllä on.

On sulla laskentakaavat... ei likikään 50% - eli korotusvaraa on rutkasti  :P ;D

  Toi on nyt tollanen lonkalta vedetty arvio, autovero, käyttömaksu,polttoainevero, vakuutusvero, alv:n määrästä kokonaiskuluihin :D

antti-x

  • Vieras
Vs: Voi Merja, Merja, minkä teit....
  Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
 Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon.   ;)
Eikös se olisi ihan sama, jos laitetaan polttoaineen hintaan kaikki tämä. Matkamittareitakin on helppo ruuvailla. Maalaisille oikeudenmukaisuutta sillä, että tulisi joku ylimääräinen negatiivinen tulovero (kansalaispalkka, liikkumisavustus ym.) kattamaan kalliimman polttoaineen haittoja. Silloin olisi vähän väljempää kasvukeskusten sisäänajoväylillä.

Petri


Polttoaineen hintaan tosiaan kaikki korotus ja sitten jotkut saa itse hakea jotain helpotuksia kuitteja vastaan ja perustellulla syyllä. Uusilla ja vähäruokaisilla autoilla ajavat saavat toki sitten tukkia teitä ja kuluttaa pintoja enemmän samalla rahalla. Samoin vuosittainen vero pitäisi siirtää polttoaineen hintaan. Kyllä Prius joka kulkee 50 000 km vuodessa saastuttaa enemmän ja käyttää tieverkkoa monta kertaa enemmän kuin joku 80-luvun lopun dodge avolava joka kulkee 2000 km vuodessa.

Ruuhkamaksuja voi sitten erikseen miettiä pääkaupunkiseudulla jos niin halutaan, täällä Turussa ei moisia ruuhkiä näy ja vielä vähemmän varmaan näkisi jos bensa olisi vielä 50 senttiä kalliimpaa.

Aulis Anttila

  • Vieras
Kuitit...
Polttoaineen hintaan tosiaan kaikki korotus ja sitten jotkut saa itse hakea jotain helpotuksia kuitteja vastaan ja perustellulla syyllä.

Saa toki hakee... mut ei myönnetä... maksakoon  :P ;D

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Voi Merja, Merja, minkä teit....
  Kallis järjestelmä. Asiahan hoituisi yksinkertaisesti siten ,että katsastuksessa katsottaisiin kilometrit ( katsotaan jo nyt)
 Ja siitä vaan lasku ajetuista kilometreistä. Tämän auton käyttömaksun voisi hyvin muuttaa ajettujen kilometrien mukaiseksi. Miksi pitää olla moninkertaisia järjestelmiä yksinkertaisessa asiassa. Ja dieselvero pois. Kaikki passiivinen verotus on vääriin. Se joka ajaa paljon saastuttaa paljon.   ;)
Eikös se olisi ihan sama, jos laitetaan polttoaineen hintaan kaikki tämä. Matkamittareitakin on helppo ruuvailla. Maalaisille oikeudenmukaisuutta sillä, että tulisi joku ylimääräinen negatiivinen tulovero (kansalaispalkka, liikkumisavustus ym.) kattamaan kalliimman polttoaineen haittoja. Silloin olisi vähän väljempää kasvukeskusten sisäänajoväylillä.

Petri


Polttoaineen hintaan tosiaan kaikki korotus ja sitten jotkut saa itse hakea jotain helpotuksia kuitteja vastaan ja perustellulla syyllä. Uusilla ja vähäruokaisilla autoilla ajavat saavat toki sitten tukkia teitä ja kuluttaa pintoja enemmän samalla rahalla. Samoin vuosittainen vero pitäisi siirtää polttoaineen hintaan. Kyllä Prius joka kulkee 50 000 km vuodessa saastuttaa enemmän ja käyttää tieverkkoa monta kertaa enemmän kuin joku 80-luvun lopun dodge avolava joka kulkee 2000 km vuodessa.

Ruuhkamaksuja voi sitten erikseen miettiä pääkaupunkiseudulla jos niin halutaan, täällä Turussa ei moisia ruuhkiä näy ja vielä vähemmän varmaan näkisi jos bensa olisi vielä 50 senttiä kalliimpaa.

   No sitä aikaa ei tarvitse pitkään odottaa, kun bensa on 50 senttiä  kalliimpaa.  :D