Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Siementuotanto  (Luettu 5633 kertaa)

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Siementuotanto
Tuossa tuli tilitykset raakaeristä. Ei juuri innosta tuotantoon. Perushinta oli alle tämänhetken rehukauran ja siemenlisä 20€/tn. Sillä ei saa edes kantasiemeniä maksuun. Taloudellisesti ja ajankäytöllisesti olisi ollut kannattavampaa ja helpompaa tuottaa tossista rehua.

Minkälaisia perushintoja ja siemenlisiä muut ovat saaneet ja mitä on tarjottu tulevalle kaudelle?

Mihin se raha katoaa? Raakaerät liian halpoja ja valmiit siemenet liian kalliita.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Siementuotanto
Juu, loppukäyttäjälle myytynä tonnihinta alkaa kaurallakin nelosella :(
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Siementuotanto
Tosiaan kiinnostaisi tietää onko tuossa siementuotannossa mitään järkeä? Kaikki valittaa siementen hintoja, mutta tuleeko tuosta siementen sopimusviljelystä pakkaajalle yhtään miksikään?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Siementuotanto
Tuossa tuli tilitykset raakaeristä. Ei juuri innosta tuotantoon. Perushinta oli alle tämänhetken rehukauran ja siemenlisä 20€/tn. Sillä ei saa edes kantasiemeniä maksuun. Taloudellisesti ja ajankäytöllisesti olisi ollut kannattavampaa ja helpompaa tuottaa tossista rehua.

Minkälaisia perushintoja ja siemenlisiä muut ovat saaneet ja mitä on tarjottu tulevalle kaudelle?

Mihin se raha katoaa? Raakaerät liian halpoja ja valmiit siemenet liian kalliita.

Miksi sää teet tota hommaa? En ymmärrä. Saat 180€/tn ja sit sitä myydään 500-600€/tn kaupassa.

Seuraavan kerran sanot Matti:lle että tavara ei liiku alta 300€/tn sinulta.
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Siementuotanto
Se on pirun kallista kun jokainen siemen koulutetaan yksilöllisesti itämään  :o Oppimattomat maalaissiemenet itävät miten sattuu, osa vakatasoon tai alaspäin. Vasta sertikoulutuksessa ne opetetaan itämään kohti taivasta.

On ihme että tuo koulutus voidaan järjestää noinkin halvalla, vain kolminkertaistamalla hinta  :o

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Siementuotanto
Minä maksan parempaa hintaa.Ota yhteyttä jos esim.Akseli-kauran viljely kiinnostaa

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Siementuotanto
Oisko Matilla pentekki kauran sopimustuotantoo? Vois vaikka hektaatin laittaa.
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

weissmyller

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Siementuotanto
Juu kaurasta kans 162 euroo tonni tuli perushinta, siihen puhtaudesta ja itävyydestä siemenlisää vajaa 30 euroa. Vähän kyllä aattelin tivata josko hieman maksaisivat lisätiliä kun rehukauran hinta noin muuten on koko talven ollut parikymppiä korkeammalla, ei ole minunkaan mielestä perusteltua pitää siementuotannon perushintaa noin matalalla. Avenasta positiivista kokemusta, siellä saapi sentään myydä lajikkeellisen viljansa markkinahintaan silloin kun itsestä hyvältä tuntuu.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Siementuotanto
Misses sää vaari hyvä laita omaa pakkaamoo pystyyn? Hommaat liput ja laput. Suulin perällä sitten lajittelet, peittaat ja pussittelet. Saat sen mitä haluat hintaa. Arkimarketissakin huutavat kaurasta 518e/tonni.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Siementuotanto
Misses sää vaari hyvä laita omaa pakkaamoo pystyyn? Hommaat liput ja laput. Suulin perällä sitten lajittelet, peittaat ja pussittelet. Saat sen mitä haluat hintaa. Arkimarketissakin huutavat kaurasta 518e/tonni.

Puljaa läpitte vanhasta Triumffista ja eikun säkityksen jälkeen myyntiin rajuun hintaan.

 :D
Kui mää ain olen paras?

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Siementuotanto
Se on pirun kallista kun jokainen siemen koulutetaan yksilöllisesti itämään  :o Oppimattomat maalaissiemenet itävät miten sattuu, osa vakatasoon tai alaspäin. Vasta sertikoulutuksessa ne opetetaan itämään kohti taivasta.

On ihme että tuo koulutus voidaan järjestää noinkin halvalla, vain kolminkertaistamalla hinta  :o

Minä olenkin ihmetellyt, mihin mulla kuluu niin paljon aikaa, mutta sehän olikin toi tossin koulutus kasvamaan oikeaan suuntaan. ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Siementuotanto
Se on pirun kallista kun jokainen siemen koulutetaan yksilöllisesti itämään  :o Oppimattomat maalaissiemenet itävät miten sattuu, osa vakatasoon tai alaspäin. Vasta sertikoulutuksessa ne opetetaan itämään kohti taivasta.

On ihme että tuo koulutus voidaan järjestää noinkin halvalla, vain kolminkertaistamalla hinta  :o

Minä olenkin ihmetellyt, mihin mulla kuluu niin paljon aikaa, mutta sehän olikin toi tossin koulutus kasvamaan oikeaan suuntaan. ;D

Pitää sekin opettaa että osaavat pudota kylvökoneesta oikein päin ja tasaisin välimatkoin  ;D Ei ole halpa se sellainen simulaattori  :o

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Siementuotanto
Pitää sekin opettaa että osaavat pudota kylvökoneesta oikein päin ja tasaisin välimatkoin  ;D Ei ole halpa se sellainen simulaattori  :o
Kyllä kunnon stimulaattorilla siemenet lähtee, sillä meneekö oikein- vai väärinpäin ei ole merkitystä...  :P ::)
Nothing is Something Worth Doing

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Siementuotanto
Pitää sekin opettaa että osaavat pudota kylvökoneesta oikein päin ja tasaisin välimatkoin  ;D Ei ole halpa se sellainen simulaattori  :o
Kyllä kunnon stimulaattorilla siemenet lähtee, sillä meneekö oikein- vai väärinpäin ei ole merkitystä...  :P ::)

Ei per...les nyt mä muistin mulla olikin automaattisiementä  laarisa ;) ;D

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Siementuotanto
Oisko Matilla pentekki kauran sopimustuotantoo? Vois vaikka hektaatin laittaa.

Oiskohan sitä kauraa jota sekoitetaan vehnän sertisiemenen joukkoon?