Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe korttipähkinä  (Luettu 6426 kertaa)

tr

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
korttipähkinä
mikäs kortti (t vai c) pitäis olla kun mä lainaan ton kaverin liikennetraktoria ja vien oman pelkästään maatalouskäytössä olevan kaivurini tonne vähä etäämmällä olevalle pellolle ihan omiin töihin. niin ja polttoaine? v&%¤n ilmajarrut, ei o omas kompuraa. entäs jos ratissa on mun joku työmies?

Urakoottija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86
  • Eat My Shorts
Vs: korttipähkinä
C-kortti ja polttoaineen päivämaksu pitääs olla maksettuna. Ittellä kylläkin tua polttoaine maksu vaan tahtoo aina välillä jäärä maksamatta...
Nothing Runs Like A deere But Nothing Pulls Like A Horse
Wer Fendt fährt-führt

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: korttipähkinä
Mä kyllä esittäisin eriävän mielipiteen. Jos kaivinkone viedään omalle pellolle niin päiväkorttia ei tartte maksaa. Se on maatalousajoa. Täs uskos mä oon aina ollu.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: korttipähkinä
Pitää vielä lisätä, että tästä syystä minä oon itse muutaman kerran hakenu urakoitsijan kaivinkoneen pellolle. Tai sitte mua on taas huijattu ja raakasti  ;D ;D

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: korttipähkinä
Mun mielestä menis niin että tarviit C-kortin kun ei oo oma-ajokki, mutta päivämaksua ei tarvitse maksaa kun eihän siinä kuljeteta mitään rahaa vastaan..
Tästä tähän.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: korttipähkinä
Kyllähän tuo lasketaan maatalous ajoksi jollet sitten vuokraa maksa traktorista eli mun mielestä T-kortti riittää ja ei tarvita päiväveroa  ::)   Jos tuo olis laskutettavaa työtä niin tarvittaisiin C-kortti ja päivävero näin minä olen asian sisäistänyt... 

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: korttipähkinä
kerran eihän Ckorttia tarvi vaikka jollekkin olisi maataloustouhussa jelppimässä, niin miksi nytkään ?

lennuosku

Vs: korttipähkinä
Riippuu kaivinkoneen painosta --maataloustraktorillahan ei saa yli10tn kok.painosta kärryä hinata--se muuttuu(tulkitaan) liikenne traktoriksi sen jälkeen vaikkei oliskaan rekisteröity..ylikuorma sakon kaiketi saa muttei maksua vaikka veturin painot muuten piisaiskin yhdistelmälle

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: korttipähkinä
Eipä oo korttiasioita tullu mietiskeltyä koskaan, kaikkia mikä liikkuu on tiellä ajettu ja koskaan ei oo tultu mitään kyseleen, ei poliisitkaan edes tiedä noita pykäliä miten ne oikeasti menee.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: korttipähkinä
Mä kyllä esittäisin eriävän mielipiteen. Jos kaivinkone viedään omalle pellolle niin päiväkorttia ei tartte maksaa. Se on maatalousajoa. Täs uskos mä oon aina ollu.

--niin,mutta kun traktori onkin naapurin.Maksaisin kyllä päivämaksun tuossa tapauksessa.Kuskin nimellä.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: korttipähkinä
Mä kyllä esittäisin eriävän mielipiteen. Jos kaivinkone viedään omalle pellolle niin päiväkorttia ei tartte maksaa. Se on maatalousajoa. Täs uskos mä oon aina ollu.

--niin,mutta kun traktori onkin naapurin.Maksaisin kyllä päivämaksun tuossa tapauksessa.Kuskin nimellä.


Ei sillä ole väliä kuka sen traktorin omistaa eikä sillä kuka sitä ajaa.
Maatalousajo on maatalousajoa noista edellisistä pointeista riippumatta joten siinä saa käytää verotonta polttoainetta ja siten riittää traktorikortti.

Käytettävän/vaadittavan polttoaineen laatu ratkaisee sen korttitarpeen.
(Seinäjoen liikkuvanpoliisin/liikennelupakouluttajan tulkinta). Kysytty henk.koht.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9848
Vs: korttipähkinä
Mä kyllä esittäisin eriävän mielipiteen. Jos kaivinkone viedään omalle pellolle niin päiväkorttia ei tartte maksaa. Se on maatalousajoa. Täs uskos mä oon aina ollu.

--niin,mutta kun traktori onkin naapurin.Maksaisin kyllä päivämaksun tuossa tapauksessa.Kuskin nimellä.

Käske sen naapuris tuoda se kaivuri sun pellolle. Ei ainakaan tartte maksaa päivämaksua. Ja tuskin sulta edes kysyttäis kenen traktorilla ajelet tai naapuriltas kenen kaivuria vetelee.
 Naapurini on hakenut palaturvetta mun traktorilla omakotitalonsa lämmitykseen ja aina se on sanonut että jos kysellään mulle hakee hyvää hyvyyttään kun mä itte en keriinny. Ja kuittiahan ei asiasta löydy kun ei oo vielä laskutettu  ;)

Urakoottija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86
  • Eat My Shorts
Vs: korttipähkinä

--niin,mutta kun traktori onkin naapurin.Maksaisin kyllä päivämaksun tuossa tapauksessa.Kuskin nimellä.

Päivämaksu maksetaan aina ajoneuvon rekisterinumerolle.
Nothing Runs Like A deere But Nothing Pulls Like A Horse
Wer Fendt fährt-führt

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: korttipähkinä

--niin,mutta kun traktori onkin naapurin.Maksaisin kyllä päivämaksun tuossa tapauksessa.Kuskin nimellä.

Päivämaksu maksetaan aina ajoneuvon rekisterinumerolle.
Semmosen huhun mäkin olen kuullut että pitäis merkitä kuskin nimikin mutta en oo kyllä ennen enkä sen jälkeen kuullut  ;D

lennuosku

Vs: korttipähkinä
tämmöinen tosi tarina syksyltä..Kaivinkoneurakoitsija( ei omaa maataloutta)  haki naapurista T-170 (tms.) ja 3aks jpm lavetin lainaan ,siirti koneensa (165 lc+kääntäjä ym )Poliisi sedät pysäytti ,vaakalle koko hoito kaikki meni hyvin ko huomattiin että valteemi ei ollukkaan liikenne traktoriksi rekisteröity.Kaikki mikä  meni yli 10 tn oli ylikuormaa  :'( olihan siinä muutama tonni yli , eli tuli  sakot ja ylikuormamaksu päälle (+3k€) :'(