oikeiston käsitys ihmisyydestä on sitten sinusta ihan kohdillaan, siinähän ei vaadita mitään liukuvia työaikoja, ei kasata töitä mukaan lomille, ei pidä olla tavoitettavissa koko ajan myös lomillakin jne jne....
Missä olen niin väittänyt?
Tässä maatalousyrittäjänä on ns. posessa 24/7 ja on tullut hommia myös lomien aikana. Kyllä ne järjestyy niin, ettei tarvitse päivähoitoa jokaiseen väliin olla tunkemassa. Siinä on työajat liukuvia jne. muttei siitäkään, ei edes yrittäjälle, tule sellaista pakkoa, että koko loma on lapsia hoidettava, kun pitää olla siellä terassillakin pomon tavoitettavissa ja ehkä joutuu töihin. Se on puhdasta pullamössöä ja sitä taidat olla sinäkin.
Vuoropäiväkoteja on täälläkin. Sairaanhoitajien ja muiden 3 tai 5 vuorotyötä tekevien lapsilla on paikka oltava, muttei SEKÄÄN selitä yhtään mitään. Vuorotöitä on ollut aina, pullamössölullukoita vasta nyttemmin. Mukavuudesta on tullut näennäinen välttämättömyys, jota pitää jopa puolustella.
Mun lapsuudessani tossa puolen kilsan päässä oli päiväkoti, jossa oltiin koko kylän penskojen voimalla. En muista itte, olin sen verran pieni, mutta muistan, kun velipoika lampsi sinne viisvuotiaana mun kans, mä kun menin jo ekalle sillon.