Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe robotti halavalla  (Luettu 5339 kertaa)

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
robotti halavalla
maastulli de laval lypsyrobotti vm2003 5000€ aika sopiva hinta

sirkussonni

  • Vieras
Vs: robotti halavalla
Alkupään kone, paineilmalla toimiva. Pikkuisen tulee maksamaan, ennenkuin se lypsää. Saattaapi puuttua kaikki mikä ei varsinaiseen boksiin kuulu??

JoHaRa

  • Vieras
Vs: robotti halavalla
Tuollaisenaan sopiva esim. nuolukivitelineeksi tai siemennyshäkiksi. Jos tuo maksaisi 1500€ niin mä voisin ostaa sen emolehmien käsittelyhäkiksi  8)

Jokusen tuussenlappanin saa lyödä pöytään jotta tuon saa lypsämään. Mutta kyllä siitä sellaisenkin saa. Paineilmakouran voi vaihtaa parempaa yms.

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: robotti halavalla
olis vähä halavee,ostaasin postilaatikon jalaaksi

sirkussonni

  • Vieras
Vs: robotti halavalla
olis vähä halavee,ostaasin postilaatikon jalaaksi

Olispa pikkusen makee postilaatikon jalka, käsivarsi toisi laatikon auton viereen, ei tarvitsisi ajaa laatikkoon kiinni, eikä jäisi auraamatonta siihen laatikon alle!!  8)    Pitääkin soittaa ja alkaa tinkimään...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: robotti halavalla
Mun käsitykseni mukaan, 5v. käytetyn ropotin kun laittaa, niin se tulee maksamaan 50-70 tuhatta euroo,ennenkuin se lypsää, riippuen siitä, mitä kaikkea siihen uutta haluaa ja joutuu laittamaan. Eikä sisällä rakennukseen tehtäviä muutoksia.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: robotti halavalla
Mites se noin paljon maksaa ??? Jos on uudempi käsivarsin, niin eihän siinä ole kuin ohjelmistopuolen juttuja kuten del pro (5000€) ja sitten osien vaihtoa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: robotti halavalla
Mun käsitykseni mukaan, 5v. käytetyn ropotin kun laittaa, niin se tulee maksamaan 50-70 tuhatta euroo,ennenkuin se lypsää, riippuen siitä, mitä kaikkea siihen uutta haluaa ja joutuu laittamaan. Eikä sisällä rakennukseen tehtäviä muutoksia.

Kukas muistaa mitä ne tehdasuusitut maksavat ??? Siitä voisi ehkä päätellä mitä tuo vanhan uudistaminen maksaa.

Tuo 50 tonnia ei ole kaukana, mä luulen. Eihän robottimyyjän kannata noita ilmaiseksi korjata ja myydä  ::) Todelliset "raaka-ainekustannukset" eivät ole varmaan kuin joitakin tuhansia, työt muutaman tonnin, siirrot tonnin ja loppu katetta. Kuten muissakin maatalouskoneissa  ;D

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4397
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: robotti halavalla
Taitaa koko lypsyrobo olla melkoinen rahastussampo. Vaikka ottaa huomioon, että se on tehty vaikeisiin olosuhteisiin, ja softa on erikoissovellus, niin silti kun vertaa tavallisiin teollisuuskäyttöön tarkoitettuihin roboihin niin kyllä hinta kuulostaa korkeanpuoleiselta :-|


JoHaRa

  • Vieras
Vs: robotti halavalla
Taitaa koko lypsyrobo olla melkoinen rahastussampo. Vaikka ottaa huomioon, että se on tehty vaikeisiin olosuhteisiin, ja softa on erikoissovellus, niin silti kun vertaa tavallisiin teollisuuskäyttöön tarkoitettuihin roboihin niin kyllä hinta kuulostaa korkeanpuoleiselta :-|

Hinnassa on "joitakin kymmeniä tuhansia" lypsäjän palkkaa  ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: robotti halavalla
Robotissa maksetaan nimenomaan siitä että se tekee automaattisesti työtä  ;)

Itse teknisenä laitteena robotti ei ole kovin kummallinen. Joku 20 tonnin uusi henkilöauto sisältää monimutkaisempaa, kestävämpää ja älykkäämpää tekniikkaa... Eikä senkään tekeminen maksa tehtaalle kuin "joitakin tuhansia".

Robotti ei ole myöskään kovin älykäs. Se on hyvin yksinkertainen "databloggeri" ja ohjelmasovellutukset "kauniita Exceleitä" . Nintendo Wiin (199€) liikeohjainten paikannustekniikka on tarkempi ja nopeampi  ;D Se että robolle opetetaan vedinten paikkoja osoittaa että laitteen aivokapasiteettiin ei ole satsattu liikaa.

Uusi robo on vähän kuin uusi auto, hieno ja kiiltävä. Vanhallakin pääsee perille ja tisseihin kiinnittyminen onnistuu ihan yhtälailla  ;D

Greenpwr

  • Vieras
Vs: robotti halavalla
Robotissa maksetaan nimenomaan siitä että se tekee automaattisesti työtä  ;)

Itse teknisenä laitteena robotti ei ole kovin kummallinen. Joku 20 tonnin uusi henkilöauto sisältää monimutkaisempaa, kestävämpää ja älykkäämpää tekniikkaa... Eikä senkään tekeminen maksa tehtaalle kuin "joitakin tuhansia".

Robotti ei ole myöskään kovin älykäs. Se on hyvin yksinkertainen "databloggeri" ja ohjelmasovellutukset "kauniita Exceleitä" . Nintendo Wiin (199€) liikeohjainten paikannustekniikka on tarkempi ja nopeampi  ;D Se että robolle opetetaan vedinten paikkoja osoittaa että laitteen aivokapasiteettiin ei ole satsattu liikaa.

Uusi robo on vähän kuin uusi auto, hieno ja kiiltävä. Vanhallakin pääsee perille ja tisseihin kiinnittyminen onnistuu ihan yhtälailla  ;D
...ja kun noiden smurffien kanssa jutustelee aiheesta ja varsinkin vierestä, niin herkkänähetkenä tunnustaavaat, että käyttäjien tekemä/kehittämä laite...laval-tk-inssi tarjoo ekana jotain halvalla valmistuvaa ratkaisua ja seuraavaks on sitten vuorossa jotain kunnollista...toivottavasti...

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: robotti halavalla
Onko kukaan koskaan kyselly paljonko robot maksaa ulkomailla? Jos Viroon tehdään kahdeksan lelun navetoita ei ne voi kovin paljon maksaa ottaen huomioon ko. maan palkkatason. Yhen boxin rds maksaa Tanskassa alle 100.000 € mutta sitä en tiedä mitä paketti sisältää.
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: robotti halavalla
Mun käsitykseni mukaan, 5v. käytetyn ropotin kun laittaa, niin se tulee maksamaan 50-70 tuhatta euroo,ennenkuin se lypsää, riippuen siitä, mitä kaikkea siihen uutta haluaa ja joutuu laittamaan. Eikä sisällä rakennukseen tehtäviä muutoksia.

Kukas muistaa mitä ne tehdasuusitut maksavat ??? Siitä voisi ehkä päätellä mitä tuo vanhan uudistaminen maksaa.

Tuo 50 tonnia ei ole kaukana, mä luulen. Eihän robottimyyjän kannata noita ilmaiseksi korjata ja myydä  ::)
Tehdaskunnostetun punakoneen (a2) lähtöhinta muistaakseni 60 t€ hujakoilla. Siihen päälle sitten asennukset ja mahdolliset lisäkilkkeet, lisähintaa 10-15 t€.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: robotti halavalla
Ostaa pelkän käytetyn kioskin ja viereen lypsyjakkaran. Työharjoittelijat voi neljässä tuurissa kiinnittää lypsimet, on halpaa. Vedinharjaan voi rakennella vaikka mekaanisen voimansiirron, että voi käyttää veivillä..  :P  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä