Commonraileissa Boxi,esim.Steinbauer,jatkaa suutinten aukioloaikaa, tahtoo lisätä pakopuolen lämpörasitusta,toki tehoakin saadaan enemmän. Eli parempi vaihtoehto tuo uusi ohjelma,niitä oksideja vaan ei tarvittaisi lisää.
Millä tavalla tuo ohjelmointi lisää syöttöä, jos ei syöttöaikaa lisäämällä? Ruiskutuspainetta nostamalla? Onko se terveellisempi vaihtoehto moottorille?
Mun mielestä ainakin Steinbauerin boksi lisää myös "säätimen" herkkyyttä, eli rasituksen kasvaessa polttoainetta tarjoillaan nopeammin lisää. Näin siis perstuntumalla...
Juju on siinä että nykyään ruikkaus tulee hieman myöhässä ajatellen maksimi tehoa/hyötysuhdetta, juuri näiden saastepykälien vuoksi. Eli osa löpöstä käytetään "polttamaan" niitä päästöjä. Tälläisellä viriviri ohjelmalla optimoidaan hyötysuhde,samalla tietysti annetaan soppaa lisää.
Koneen vääntöalueet saa myös sellaiset kuin tahtoo.
Steinbauerista kokemusta itselläkin,eka hajosi ja takuuseen tuli uusi ilman ongelmia.
Tuosta polttoaineen kulutuksesta on ihan omakohtaista kokemusta, lietettä syksyllä ajoin sekä Steinbauerin kanssa että ilman. Litran tarkkuudella tuntikulutus sama, boksi käytössä reissu sujui vain huomattavasti nopeammin.