Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lannoitehankinnoilla kiire  (Luettu 16314 kertaa)

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
http://194.100.86.14/lmtilausseuranta/belor/uusitilaus_belor.php

Toimitus tapahtuu 30 päivän kuluessa tilauksesta. Eli ei vielä mitään kiirettä.
Käteinen ratkasee

nilihaara

  • Vieras
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
    Ehkä joskus vuoden päästä tapahtuva toimitus riittää mulle.  8)

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Kuten joku jo huomasi, tuo artikkeli oli vuonna 1964 keskon julkaisemasta maatalous- ja koneuutisia kevätliitteestä. Onko mikään muuttunut? 

Ehkä lannoitteiden hinnat  ;D

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Marraskuussa tilattu, vielä ei oo säkkiäkään näkynyt, luvattiin vuodenvaihteen jommalla kummalla puolen toimittaa. Odottavat vissiin että saa tehtaalta halvempaa...

Viimeksi muokattu: 29.01.12 - klo:19:32 kirjoittanut MFV8

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Kuten joku jo huomasi, tuo artikkeli oli vuonna 1964 keskon julkaisemasta maatalous- ja koneuutisia kevätliitteestä. Onko mikään muuttunut? 

Ehkä lannoitteiden hinnat  ;D

 Kyllä on muuttunut .Olin tuolloin - 60 luvulla maatalous - ja pienviljejelysneuvojana ja tein lannoitussuunitelman kahdella vaihtoehdolla  1 oulunsalpietari, superfosfaatti, kalisuola.  2  Normaali Y -lannos jota myös noloon lannoiteeksi mainittiin. Siinä oli kalia meidän oloihin niukasti.  Tietenkin lannoiteet oli 50 kg säkeissä. 40kg tuli myöhemmin kun väki huononi. Nyt väki on niin huonoa että pitää koneella nostaa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Tais olla 80-luvun puolla kun tuli 40 kg säkit. Samoihin aikoihin tuli lavapakkaus. Ennen autoilija kävi hakemassa kaljakuppilasta apumiehiä kun lastia purettiin. Oli niissä yhdistelmissä silloin jo yli 30 t.
Mystinen kesälaatumies

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Tais olla 80-luvun puolla kun tuli 40 kg säkit. Samoihin aikoihin tuli lavapakkaus. Ennen autoilija kävi hakemassa kaljakuppilasta apumiehiä kun lastia purettiin. Oli niissä yhdistelmissä silloin jo yli 30 t.

Se oli jotakin seitkytluvun puoltaväliä, kun aamuyöllä tuli kuorma-autoilija minua ja isää hakemaan. Sitten mentiin jonnekin todella kauas, ja junasta tehtiin miehissä apulantakuorma, ihan koko nuppikuorma, käsipelillä säkki kerrallaan. Ja sitten tultiin kotia, aamukahveelle, ja kahveen jälkeen mentiin kaluvajaan purkamaan se kuorma, taas käsipelillä säkki kerrallaan. Alaspäin toki tuli kevyemmin.
Ja  se todella kaukana ollut rautatieasema, se oli kolmentoista kilometrin päässä oleva kaupunkimme rautatieasema!! :D Tosin siihen aikaan matkaa oli reilu viisitoista kilometriä, mutkaista hiekkatietä.  Säkit oli juu 50 kilosia, ja päällä luki 16-16-16. Poika oli silloin varmaan 17 kiloinen...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Mä taas muistan että pihaan tuli kymppipyörä täynnä 50 kiloisia. Ei ne kaikki meille olleet, muutama tonni kuitenkin.

Kopista kömpi alas - ja taas lavalle ylös - lyhyt mutta karvainen voimanpesä.
Ja hetken päästä toiselta puolelta tuli kopista melko reilutekoinen naisimmeinen. Olivat juttujensa mukaan pariskunta, ja jostain napapiirin kauemmalta puolelta.

Mies toi aina kahta säkkiä, kummassakin kainalossa siihen lavan reunalle, ja rouva sitten nakkeli siitä eteenpäin säkki kerrallaan alas jonkun lavan päälle pihalle. Ja minä pikkupoikana katselin ihmeissäni että miten joku voi olla niin vahva.


Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Heh, meikä oli aina äärimmäisen pikkuvanha ja suunnilleen puhumaan ja kävelemään opittuani piti olla joka paikassa konsultoimassa aikuisten työhommia. Muistan että muutaman vuoden ikäisenä (80- luvulla) menin apulantakuormaa vastaan ja kerroin automiehelle, että niissä vaalean vihreissä säkeissä oleva tavara on mielestäni ehdottomasti parasta ja sitä kannattaa jättää niin paljon kuin on mahdollista. Kävin myös neuvomassa purkupaikan. Meinasi setää hymyilyttää.  :)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Mä taas muistan että pihaan tuli kymppipyörä täynnä 50 kiloisia. Ei ne kaikki meille olleet, muutama tonni kuitenkin.

Kopista kömpi alas - ja taas lavalle ylös - lyhyt mutta karvainen voimanpesä.
Ja hetken päästä toiselta puolelta tuli kopista melko reilutekoinen naisimmeinen. Olivat juttujensa mukaan pariskunta, ja jostain napapiirin kauemmalta puolelta.

Mies toi aina kahta säkkiä, kummassakin kainalossa siihen lavan reunalle, ja rouva sitten nakkeli siitä eteenpäin säkki kerrallaan alas jonkun lavan päälle pihalle. Ja minä pikkupoikana katselin ihmeissäni että miten joku voi olla niin vahva.

Meillä kuski pudotti säkkejä vauhdilla ruipelopojan olkapäälle, joka juoksi sen reilun kymppitonnin onnettomaan luhtaan, joka tuli liian täyteen. Ja sieltä kesällä takaisin ulos muutaman säkin bögballeen (sitä ennen salmiakkijunkkariin, joka aluksi oli hevosvetoinen). Ja olin itse se ruipelo. On kaikki niin helppoa nykyjään.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Superfosfaatin levityspäivä oli kovin. Silloin ajettiin toistakymmentätonnia niitä 50 kilon säkkejä korkeaan Bökballeen. Tuo tapahtui yleensä syyskuussa.
Mystinen kesälaatumies

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Mun kesken kasvusen amisparran tulee ihan hiki ja väsymys kun luen noita teidän aikuisten sankaritarinoita. Tonni kaupalla on lapattu 50kilon säkkejä pitkin ja poikin suomea. Nyt sitten kysellään ortopedilta et miks mun selkä on ihan ku bumerangi ja ryhti muutenkin ku ikänsä raksalla kottareita työntäneellä ihmisellä..........

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Superfosfaatin levityspäivä oli kovin. Silloin ajettiin toistakymmentätonnia niitä 50 kilon säkkejä korkeaan Bökballeen. Tuo tapahtui yleensä syyskuussa.

Jouduitko vielä lekalla pienimään  :-[

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Kuten joku jo huomasi, tuo artikkeli oli vuonna 1964 keskon julkaisemasta maatalous- ja koneuutisia kevätliitteestä. Onko mikään muuttunut? 

Ehkä lannoitteiden hinnat  ;D

 Kyllä on muuttunut .Olin tuolloin - 60 luvulla maatalous - ja pienviljejelysneuvojana ja tein lannoitussuunitelman kahdella vaihtoehdolla  1 oulunsalpietari, superfosfaatti, kalisuola.  2  Normaali Y -lannos jota myös noloon lannoiteeksi mainittiin. Siinä oli kalia meidän oloihin niukasti.  Tietenkin lannoiteet oli 50 kg säkeissä. 40kg tuli myöhemmin kun väki huononi. Nyt väki on niin huonoa että pitää koneella nostaa.

Juu ei kukaan jaksa treenata enää tarpeeks edes karvakuulilla  650 kilosille pusseille...

Vuokrapellon heinäladosta löyty niitä tyhjiä 50kg säkkejä, normaali y-lannos muistaakseni. Ravinteet 20-20-20. Varmaan passelia apulantaa jokatarpeeseen.
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Lannoitehankinnoilla kiire
Tais olla 80-luvun puolla kun tuli 40 kg säkit. Samoihin aikoihin tuli lavapakkaus. Ennen autoilija kävi hakemassa kaljakuppilasta apumiehiä kun lastia purettiin. Oli niissä yhdistelmissä silloin jo yli 30 t.

Se oli jotakin seitkytluvun puoltaväliä, kun aamuyöllä tuli kuorma-autoilija minua ja isää hakemaan. Sitten mentiin jonnekin todella kauas, ja junasta tehtiin miehissä apulantakuorma, ihan koko nuppikuorma, käsipelillä säkki kerrallaan. Ja sitten tultiin kotia, aamukahveelle, ja kahveen jälkeen mentiin kaluvajaan purkamaan se kuorma, taas käsipelillä säkki kerrallaan. Alaspäin toki tuli kevyemmin.
Ja  se todella kaukana ollut rautatieasema, se oli kolmentoista kilometrin päässä oleva kaupunkimme rautatieasema!! :D Tosin siihen aikaan matkaa oli reilu viisitoista kilometriä, mutkaista hiekkatietä.  Säkit oli juu 50 kilosia, ja päällä luki 16-16-16. Poika oli silloin varmaan 17 kiloinen...
Sieltä kaljakuppilastako se teidät haki  :D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.