Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tietääkö joku muu  (Luettu 3297 kertaa)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Tietääkö joku muu
Mikä on lokakaivossa niin vaarallista että lakiin on kirjattu määräys harmaiden vesien viemisestä käsiteltäväksi jätehuoltoyrittäjän toimesta. Minä kun en itse keksi. :P

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Tietääkö joku muu
Salmonella ?

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1178
Vs: Tietääkö joku muu
Mikä on lokakaivossa niin vaarallista että lakiin on kirjattu määräys harmaiden vesien viemisestä käsiteltäväksi jätehuoltoyrittäjän toimesta. Minä kun en itse keksi. :P

Onko se muuten ihan oikeasti ja selkeästi Suomen Laissa vai onko se vain jonkun virkamiehen tulkinta josta yritetään tehdä vallitsevaa käytäntöä ?
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Tietääkö joku muu
Jaa. Eipäs olisi muuten ensimmäinen asia joka ei tarkemminkaan etsien löydy oikein pykälistä :P

koponen

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1379
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
Vs: Tietääkö joku muu
Siellä on OIKEATA paskaa :)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Tietääkö joku muu
Eikö se harmaa vesi ole juuri sitä muuta kuin paskaa? Eli pesuvesiä.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Talojussi

  • Vieras
Vs: Tietääkö joku muu
Eikö se harmaa vesi ole juuri sitä muuta kuin paskaa? Eli pesuvesiä.

On.... sitä kerätään haja-asutusalueelta "pudistamoihin" laimentamaan asutuskeskusten paskoja, jotta
"puhdistamojen" päästöjen raja-arvot eivät ylittyisi 

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Tietääkö joku muu
Mikä on lokakaivossa niin vaarallista että lakiin on kirjattu määräys harmaiden vesien viemisestä käsiteltäväksi jätehuoltoyrittäjän toimesta. Minä kun en itse keksi. :P

  Sä oot kyllä tuon keksiny aivan pienessä kepupäässäsi itse :D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Tietääkö joku muu
Mikä on lokakaivossa niin vaarallista että lakiin on kirjattu määräys harmaiden vesien viemisestä käsiteltäväksi jätehuoltoyrittäjän toimesta. Minä kun en itse keksi. :P

  Sä oot kyllä tuon keksiny aivan pienessä kepupäässäsi itse :D
On kyllä viranomaisen suora julkinen kommentti. Eikä mun pää ole aivan pieni eikä edes kepu paitsi saunan jälkeen. :P

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Tietääkö joku muu
Mikä on lokakaivossa niin vaarallista että lakiin on kirjattu määräys harmaiden vesien viemisestä käsiteltäväksi jätehuoltoyrittäjän toimesta. Minä kun en itse keksi. :P

  Sä oot kyllä tuon keksiny aivan pienessä kepupäässäsi itse :D
On kyllä viranomaisen suora julkinen kommentti. Eikä mun pää ole aivan pieni eikä edes kepu paitsi saunan jälkeen. :P


Pesu- eli harmaat vedet

Pesu- eli harmaat vedet on johdettava tiiviiseen umpisäiliöön:

    * Pohjavesialueilla mikäli ne sisältävät muita vesiä kuin sauna- ja suihkuvesiä (mm. keittiö- ja pesukonevesiä)
    * Ranta-alueilla, jos jätevesien maaperäkäsittelyä ei ole mahdollista rakentaa riittävän etäälle rannasta.
    * Jos tontin tai rakennuspaikan koko on maaperäkäsittelyyn riittämätön tai soveltumaton.
    * Jos talousvesikaivo, oma tai naapurin, sijaitsee liian lähellä.

 Siis onko kysymys näistä poikkeustapauksista?

http://www.jatevesi.fi/jatevesifi_tiedostot/ohjesivu/Hyva_jatevesien_kasittely_opas.pdf

Viimeksi muokattu: 06.05.08 - klo:13:19 kirjoittanut Sepedeus

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Tietääkö joku muu
 :)Kiitos asiallisesta vastauksesta. Joo, minä tarkoitin harmailla vesillä tosiaan sitä mitä normaalisti on umpisäiliössä tai sakokaivossa mutta sehän taitaakin olla sitten mustaa vettä. Luulen että tätä on viranomainenkin tarkoittanut, harvassa kaivossa kait pelkkää pesuvettä on. Jos nyt ymmärsin oikein niin puhdistamolta saa siis laskea suoraan ympäristöön likavettä jossa on jäljellä 15% fosforia ja 60% typpeä verrattuna puhdistamattomaan ja tästäkin voidaan vielä joustaa jos on tarpeen. Ei kai peltolevitys enempää kuormita. Ja bakteerit kai maassa tuhoutuvat paljon tehokkaammin kuin vesistössä.

mah

  • Vieras
Vs: Tietääkö joku muu
Mutta kun ne harmaat vedet on jätevesiä säädännössä. Jätteet on vietävä kunnalliseen jätteenkäsittelyyn. Jos sanaa jäte ei olisi, eipä ne harmaat vedet ketään haittaisi.