Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe maansiirto  (Luettu 7307 kertaa)

vms1

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
maansiirto
Olis pari kymysystä. eli jossainvaiheessa tulee tarve ostella maansiirtokärry. Jonkinnäköinen tarve olisi rymykärryksi eli sellaiselle jolla enemmän ajeltaisi työmailla pientä siirtoa. Mutta niihin kysymyksiin. Voiko mitenkään saada toimimaan kääntyvää akselia maakärryssä ja saako sellaista olla jos sillä vähänkin liikkuu tiellä. Eli kyseeseen tulis joku järeänluokan raktorin etuakseli tai vastaava. Saakohan sen jotenkin teknisesti niin että se suoristuisi suoraksi itsestään. Toinen liittyy kuljetuslupaan eli saako vieraalle ajaa työmaalla ilman kuljetuslupaa ja saako esimerkiksi tieojamaita ajaa ilman lupaa. Missä vaiheessa homma muuttuu kuljetuslupaa vaativaksi. Jotain helpotuksia on kait tilojen välillä. Findeksistä vai mikä se oli löytyy kait mutta onko jollain varmaa tietoa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

talutehnika

• Vieras
Vs: maansiirto
Mutta niihin kysymyksiin. Voiko mitenkään saada toimimaan kääntyvää akselia maakärryssä ja saako sellaista olla jos sillä vähänkin liikkuu tiellä. Eli kyseeseen tulis joku järeänluokan raktorin etuakseli tai vastaava. Saakohan sen jotenkin teknisesti niin että se suoristuisi suoraksi itsestään.

http://www.koodi3.fi/WB/joomla/kartanokoneet/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=9&lang=fi

vms1

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
niin siis ei ohjautuvaa akselia vaan oikeasti kääntyvä ja ajatuksena olisi että kärryssä olisi ainoastaan yksi akseli eli kärryn saisi kulkemaan vinottain perässä tai sitten perutettaessa kääntymään ilman että raktorin tarttee siirtyä sivuttain.

nilihaara

• Vieras
   "ihmeelliset ovat herran tiet."

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mistä sä ammennat näitä ideoita..?  ::) ;)

bonneville

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
k-auton vetävä tai vetämätön etuaksila pakko ohjauksella mekaanisesti tai hydraulisesti.
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

vms1

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

jaa mistä mä ammenan. Kyllä sitä jos on luonteeltaan sellainen että aina miettii miten saisi homman toimimaan helpommin niin näitä tulee mieleen. Mulla on ollu lukemattomia kertoja kärryn kanssa että kääntyvät pyörät olisi ollu hyödyksi kun raktori ei oikein mahdu menemään siten kuin pitäisi.

nilihaara

• Vieras

jaa mistä mä ammenan. Kyllä sitä jos on luonteeltaan sellainen että aina miettii miten saisi homman toimimaan helpommin niin näitä tulee mieleen. Mulla on ollu lukemattomia kertoja kärryn kanssa että kääntyvät pyörät olisi ollu hyödyksi kun raktori ei oikein mahdu menemään siten kuin pitäisi.
  Onhan siinä traktorissa ne kääntyvät pyörät. :)

talutehnika

• Vieras
niin siis ei ohjautuvaa akselia vaan oikeasti kääntyvä ja ajatuksena olisi että kärryssä olisi ainoastaan yksi akseli eli kärryn saisi kulkemaan vinottain perässä

Ottaa toisen pyörän pois kokonaan niin sitten kulkee vinossa.

;D

JoHaRa

• Vieras

Kyl tuollaisen saa varmaan tehtyä jos oikeasti on vielä se ylimääräinen 10 000 € laitettavaksi johonkin äärimmäiseen täpinöintiin

sorkkis

• Vieras
Olis pari kymysystä. eli jossainvaiheessa tulee tarve ostella maansiirtokärry. Jonkinnäköinen tarve olisi rymykärryksi eli sellaiselle jolla enemmän ajeltaisi työmailla pientä siirtoa. Mutta niihin kysymyksiin. Voiko mitenkään saada toimimaan kääntyvää akselia maakärryssä ja saako sellaista olla jos sillä vähänkin liikkuu tiellä. Eli kyseeseen tulis joku järeänluokan raktorin etuakseli tai vastaava. Saakohan sen jotenkin teknisesti niin että se suoristuisi suoraksi itsestään. Toinen liittyy kuljetuslupaan eli saako vieraalle ajaa työmaalla ilman kuljetuslupaa ja saako esimerkiksi tieojamaita ajaa ilman lupaa. Missä vaiheessa homma muuttuu kuljetuslupaa vaativaksi. Jotain helpotuksia on kait tilojen välillä. Findeksistä vai mikä se oli löytyy kait mutta onko jollain varmaa tietoa.
Melkein sanoisin et kuorma-autojen etuakseleista tuollaista pitäis virittää . Hyvä idea .

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kun mä olen ihan varma että jossain lehdessä olen tuollaisen rakennellun kärryn nähnyt. Kun vaan muistaisi missä..  Pellontasauslana missä oli ohjattava akseli joka tapauksessa oli jossain -80-luvun koneviestissä.

Red Bull

• Vieras
Voi ristus mitä ideoita  :P Aisaohjauksella kärryn saa menemään siitä välistä mistä traktorinkin ja maksaa kärryyn varmaan alle tonnin  8)

JoHaRa

• Vieras
Melkein sanoisin et kuorma-autojen etuakseleista tuollaista pitäis virittää . Hyvä idea .

Ai että kuorma-auton etuakseli kestää sen 16 tonnin painon  ???