Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet 705  (Luettu 35682 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7116
Vs: Valmet 705
Valmetit ylivoimaisesti eniten käytettyjä kappalemäärällisesti ja käyttötunneiltaan. Mitään muita traktoreita ei suomesta keskimäärin noin paljon ajettuna löydy.

Sähköinen tuntimittari :P Uskoisin että vanhoissa viiateissa enemmän tunteja kantaan suhteutettuna, olivat aikoinaan niitä urakointikoneita ja edelleenkin, enemmän suhteessa ikäisiinsä valmetteihin.

Aivan saakelisti on vaijerituntejakin salaojaporukan viiateissa, mittarinympärys on yksikkö ja niitä lasketaan ;D

Eihän valmetilla ollut edes isompia urakointiluokan koneita 80-luvulla ::)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Valmet 705
Valmetit ylivoimaisesti eniten käytettyjä kappalemäärällisesti ja käyttötunneiltaan. Mitään muita traktoreita ei suomesta keskimäärin noin paljon ajettuna löydy.

Sähköinen tuntimittari :P Uskoisin että vanhoissa viiateissa enemmän tunteja kantaan suhteutettuna, olivat aikoinaan niitä urakointikoneita ja edelleenkin, enemmän suhteessa ikäisiinsä valmetteihin.

Aivan saakelisti on vaijerituntejakin salaojaporukan viiateissa, mittarinympärys on yksikkö ja niitä lasketaan ;D

Eihän valmetilla ollut edes isompia urakointiluokan koneita 80-luvulla ::)

Samaa mieltä olen, fiiatit oli oikeen miesten töissä nevalla 80-luvulla ja on nuota paljon edelleenkin vielä tänäpäivänäkin, ei paljo nevalla 80-luvun valteemia ole näkyny, eikä tulla koskaan enää näkemäänkään-05 sarjalaisia  ;)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12246
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valmet 705
Lämmityslaitteen moottorit
Ovien lukot
Ovien ja takalasin kaasujouset
Ovien kahvat talvisin jäässä (vanhat mallit)
Sylinterin alapään tiivisteet
Vanhan carraron pyörännavat
Pikavaihteen sähkökytkin vaihdekepissä
Nuo on tuttuja ominaisuuksia omasta koneesta. Sylinteriputkien tiivisteet vaihdettiin joskus 90-luvun alkupuolella. Muuten kun tuota listaa katsoo, niin aika edullisia vikoja korjata.

Eniten ihmetyttää nuo lämmityslaitteen moottorit, ne on tämän tästä pimeänä (viiden vuoden sykli?). Nytkin on toinen moottori hiljainen ja kieltämättä näillä keleillä sitä hiukan kaipailisi ;D

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Valmet 705
...
Eniten ihmetyttää nuo lämmityslaitteen moottorit, ne on tämän tästä pimeänä (viiden vuoden sykli?). Nytkin on toinen moottori hiljainen ja kieltämättä näillä keleillä sitä hiukan kaipailisi ;D
Varsinkin kun ne on niin kiihottavat vaihtaa!  >:(
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Valmet 705
Varmasti hyvä peli. Itse en selvinpäin ostaisi mitään yli 5000h ajettua konetta.
Mieti vielä, vähemmän ajettua tarjolla.

No tuohan onki jo RR:n 9kk ajomäärä. Tuon ikäisellä koneella ei ole mitään väliä tunneilla. 15000H ajettu voi olla parempikuntonen ku 3000H ajettu. Huolto ja käyttö ratkasee.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Valmet 705
Valmetin moottorin ominaisuudet on fiiattia paremmat, vääntöä löytyy.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Veijo Esso

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
  • Jätkäkulttuurin ammattilainen
Vs: Valmet 705
Mulla 7000 tuntia ajettu 705 neliveto. Heikkoja kohtia just noi edellämainitut,paitsi turbo poksahti 5000 tunnin kohdalla. Kytkin vaihdettu isommaksi,ei kestäny kun ruuvattiin tehoooo lisää ;D. Carraron etuakseli eri paras,raidetangonpäät,olkaakseli laakerointi,ohjauksen sylinteri arassa paikassa varsinkin jos peruuttaa metsässä sopivasti kantoon kiinni,niin sitte se perkeleen lämmityslaitteen moottori. Oli jo viikon verran vinkunu eilen lykkäs kitkerät savut kapiiniin,ei yksi puhallinmoottori riitä pitään lämpöjä hytissä. Koko lämppäri on varmaan jonkun insnörtin diplomityö,miljoona pientä mutteri jotka voi kätevästi pudotella rungon sisään,löytyypähän sitten kytkinremontin yhteydessä :o

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Valmet 705
Mulla 7000 tuntia ajettu 705 neliveto. Heikkoja kohtia just noi edellämainitut,paitsi turbo poksahti 5000 tunnin kohdalla. Kytkin vaihdettu isommaksi,ei kestäny kun ruuvattiin tehoooo lisää ;D. Carraron etuakseli eri paras,raidetangonpäät,olkaakseli laakerointi,ohjauksen sylinteri arassa paikassa varsinkin jos peruuttaa metsässä sopivasti kantoon kiinni,niin sitte se perkeleen lämmityslaitteen moottori. Oli jo viikon verran vinkunu eilen lykkäs kitkerät savut kapiiniin,ei yksi puhallinmoottori riitä pitään lämpöjä hytissä. Koko lämppäri on varmaan jonkun insnörtin diplomityö,miljoona pientä mutteri jotka voi kätevästi pudotella rungon sisään,löytyypähän sitten kytkinremontin yhteydessä :o

Naapurien 05set on kestäneet ihan kohtalaisesti – no yhdessä oli laatikko remppa – mielestäni fiat on on enemmän pikku vikainen.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Valmet 705
110/90 = ennenaikainen kuolema, sanotaan meillä päin (mulla ei kokemusta asiasta) Onhan se ns .ergonomia ja hajasijoittelu varmaan omalla tasollaan ;D
Oon vaatimaton!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8419
Vs: Valmet 705

Sähköinen tuntimittari :P Uskoisin että vanhoissa viiateissa enemmän tunteja kantaan suhteutettuna, olivat aikoinaan niitä urakointikoneita ja edelleenkin, enemmän suhteessa ikäisiinsä valmetteihin.

Aivan saakelisti on vaijerituntejakin salaojaporukan viiateissa, mittarinympärys on yksikkö ja niitä lasketaan ;D

Eihän valmetilla ollut edes isompia urakointiluokan koneita 80-luvulla ::)

Paikallinen urakoitsija aikoinaan hankki 705 Vallun kun tonninen Fiatti paloi. Kuulemma Valmettiin tuli vähemmän tunteja. Fiatilla on työnteossa ajettava aina urkuauki ja sillon tulee toistatuntia tunnissa.
Mystinen kesälaatumies

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valmet 705
Moni fiiatti oli myös kenttäsahaa pyörittämässä, siinäkin hommassa tunteja tulee, mut traktori ei hirveästi rasitu eikä rähjäänny.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

sorkkis

  • Vieras
Vs: Valmet 705

Sähköinen tuntimittari :P Uskoisin että vanhoissa viiateissa enemmän tunteja kantaan suhteutettuna, olivat aikoinaan niitä urakointikoneita ja edelleenkin, enemmän suhteessa ikäisiinsä valmetteihin.

Aivan saakelisti on vaijerituntejakin salaojaporukan viiateissa, mittarinympärys on yksikkö ja niitä lasketaan ;D

Eihän valmetilla ollut edes isompia urakointiluokan koneita 80-luvulla ::)

Paikallinen urakoitsija aikoinaan hankki 705 Vallun kun tonninen Fiatti paloi. Kuulemma Valmettiin tuli vähemmän tunteja. Fiatilla on työnteossa ajettava aina urkuauki ja sillon tulee toistatuntia tunnissa.
Molempii tullu ajetuksi , ei fiiu mene yhtään hunommin kuin valmetti . Valmetti on kyllä sitkeempi kuin fiiu mutta kuutosen fiiu kyllä kiertää vaikka kierroskone .

Fiiat 850 on kyllä sitkein traktori mitä koskaan olen ajanut .

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5918
Vs: Valmet 705
Valmetti on kyllä sitkeempi kuin fiiu mutta kuutosen fiiu kyllä kiertää vaikka kierroskone .
Aika yllättävää sinänsä että kierroskone kiertää..   ::) Eipä olisi tullut mieleen.. :P

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Valmet 705
Meilä oli aikanaan yhtäaikaa tuo L85 nylqvisti hieman piristettynä, ja etukuormaimela (ei pikavaihetta) ja 805 Ei kuormainta, ylentävä pikavaihe, ei piristetty muuten, mutta uuvvemmanmallinen turbo (shwizer s2) ja uudemmanmalliset suutinkäret.  Kun vertailin soranajosa kumpi tuo saman kärryn kotio nopiampaa, ni arvatkaapa kumpi voitti? :o   

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valmet 705
ohan niis kaikenmoista pikkuvikaa tyyppivikaa mutta osat löytyy ja halpoja, sekä remontit pystyy tekeen itte vaikka silimät kii.. ei raskaaseen ajoon.. taitaa viimmesenä lähtiä vaikka 14th mittaris jokei enää koko ajan kerää..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..