Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Satusetä Väyrynen, taas toimii  (Luettu 6641 kertaa)

minä-itte

• Vieras
Vs: Maataloustupo...
Mä en ainakaan halua koskaan kokea sitä aikaa, jolloin ns maataloudella menee oikein hyvin.  ;D ;D
Ajatuskin jostakin uudesta maataloustuposta on täysin absurdi ja aiheuttaisi vain vakavaa vahinkoa elinkeinolle.  8) Täppärit ryssii nytkin joka homman....

Mulle sopis semmonen maataloustupo missä kaikki yhteiskunnan tuki ohjataan vain ja ainoastaan päätoimisille tuottajille... harrastelijat harrastelkoot omilla rahoillaan.

Ihan hyvä ajatus...mutta samat tukitasot koko maahan!

Aulis Anttila

• Vieras
Mietintää...
Mä en ainakaan halua koskaan kokea sitä aikaa, jolloin ns maataloudella menee oikein hyvin.  ;D ;D
Ajatuskin jostakin uudesta maataloustuposta on täysin absurdi ja aiheuttaisi vain vakavaa vahinkoa elinkeinolle.  8) Täppärit ryssii nytkin joka homman....
Mulle sopis semmonen maataloustupo missä kaikki yhteiskunnan tuki ohjataan vain ja ainoastaan päätoimisille tuottajille... harrastelijat harrastelkoot omilla rahoillaan.

Tarttee miettii... mikä kaikki loppuis jos tuet ois samat koko maassa... hmmmmm ? ? ?  ::)

minä-itte

• Vieras
Vs: Mietintää...

Tarttee miettii... mikä kaikki loppuis jos tuet ois samat koko maassa... hmmmmm ? ? ?  ::)

Juu, juu, meikä ottaisi heti poroja!

koponen

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
Vs: Mietintää...
Tarttee miettii... mikä kaikki loppuis jos tuet ois samat koko maassa... hmmmmm

Eläke-pieru anttilan kannattaa jättää miettiminen muille, sulla ei ole sellasia elimiä millä sitä tehdään, nyt vaan pippeli housuihin ja nukkumaan !
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Maataloustupo...

mitäs  ne  kokoomuslaiset  virkaloiset  perintöviljelijät  tuosta  tykkäävät  ???

Pohjanpoika

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Satusetä Väyrynen, taas toimii
Onko Aulis humalassa vai selvin päin tänään kun se pohtii maatalouden asioita kuten
täysjärkinen ihminen? Jatkuukohan tuo tila vallien jälkeen vai onko kyseessä ns. Salen vaalitaktiikka.
Vastauksena tukialue-eroihin: Ne tasoittavat maan kasvuolosuhteiden eroja.
EU:ssa oli ja on erilaisia tukialueita, jos Suomessa ne poistetaan rikotaan EU:n sääntöjä
eikä kunnon kansalainen Aulis varmaan halua syyllistyä siihen.
Onko ne oikein määritetty siitä voidaan aina keskustella.
141 raja syntyi kun koko maa ei voinut olla EU:n vuoristoaluetta.
LFA alue kattaa koko maan vaikka Minäitte muuta valehtelee.

Aulis Anttila

• Vieras
Maatalouden moninaiset tuet...
Onko Aulis humalassa vai selvin päin tänään kun se pohtii maatalouden asioita kuten
täysjärkinen ihminen? Jatkuukohan tuo tila vallien jälkeen vai onko kyseessä ns. Salen vaalitaktiikka. Vastauksena tukialue-eroihin: Ne tasoittavat maan kasvuolosuhteiden eroja. EU:ssa oli ja on erilaisia tukialueita, jos Suomessa ne poistetaan rikotaan EU:n sääntöjä eikä kunnon kansalainen Aulis varmaan halua syyllistyä siihen.

Ei niin.

Onko ne oikein määritetty siitä voidaan aina keskustella. 141 raja syntyi kun koko maa ei voinut olla EU:n vuoristoaluetta.

Sen jatkuminen on aina napin alla, se ei ole pysyvä tuki.

Kyllä se kattaa koko maan, tietysti kattaa.

minä-itte

• Vieras
täysjärkinen ihminen? Jatkuukohan tuo tila vallien jälkeen vai onko kyseessä ns. Salen vaalitaktiikka.
EU:ssa oli ja on erilaisia tukialueita, jos Suomessa ne poistetaan rikotaan EU:n sääntöjä

Ei kattanut EU-jäsenyyden alussa, oli silloin vastoin EU:n "lakeja". A-tukialue oli ilman LFA-ta.

Viimeksi muokattu: 14.01.12 - klo:17:09 kirjoittanut minä-itte

Aulis Anttila

• Vieras
Ennen ja nyt...
täysjärkinen ihminen? Jatkuukohan tuo tila vallien jälkeen vai onko kyseessä ns. Salen vaalitaktiikka. Vastauksena tukialue-eroihin: Ne tasoittavat maan kasvuolosuhteiden eroja. EU:ssa oli ja on erilaisia tukialueita, jos Suomessa ne poistetaan rikotaan EU:n sääntöjä eikä kunnon kansalainen Aulis varmaan halua syyllistyä siihen. Onko ne oikein määritetty siitä voidaan aina keskustella. 141 raja syntyi kun koko maa ei voinut olla EU:n vuoristoaluetta. LFA alue kattaa koko maan vaikka Minäitte muuta valehtelee.
Ei kattanut EU-jäsenyyden alussa, oli silloin vastoin EU:n "lakeja". A-tukialue oli ilman LFA-ta.

Kyllä se kattoi silloinkin... asia tosin vaati Suomen osalta vähän lisäneuvotteluja  :'(

minä-itte

• Vieras

Nautakarjojen kohdalla meni väärinpäin.

EU-säännöt ovat ihmisen tekemiä, ts. katoavaa kansanperinnettä. Ensi vuonna muuttuu.

...mutta Etelä-Pohjanmaa voi. Runsaasti vuoria. Alunperin MMM:n suunnitelmissa Etelä-Pohohojammaaaaaaaaa kuului B-alueeseen, muttakun kepujen piti saada viljelijöitten enemmistö ts. päätöksenteko C-alueelle, junttasi Haavisto-Härmälä +CO lakeuden C-alueeseen. 

A-alue ei kuulunut LFA:n piiriin, kun liityttiin EU:iin.

minä-itte

• Vieras
Vs: Ennen ja nyt...
täysjärkinen ihminen? Jatkuukohan tuo tila vallien jälkeen vai onko kyseessä ns. Salen vaalitaktiikka. Vastauksena tukialue-eroihin: Ne tasoittavat maan kasvuolosuhteiden eroja. EU:ssa oli ja on erilaisia tukialueita, jos Suomessa ne poistetaan rikotaan EU:n sääntöjä eikä kunnon kansalainen Aulis varmaan halua syyllistyä siihen. Onko ne oikein määritetty siitä voidaan aina keskustella. 141 raja syntyi kun koko maa ei voinut olla EU:n vuoristoaluetta. LFA alue kattaa koko maan vaikka Minäitte muuta valehtelee.

Kyllä se kattoi silloinkin... asia tosin vaati Suomen osalta vähän lisäneuvotteluja  :'(

Ei todellakaan kuulunut LFA:n piiriin, mutta A-alueelle värkättiin oma korvaava tukensa.

(kossupullo vetoa?)

Viimeksi muokattu: 14.01.12 - klo:17:18 kirjoittanut minä-itte

Pohjanpoika

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Eu muuttaa ensi vuonna maatalouspolitiikkaa ja toivottavasti Aulis on mukana
vaatimassa suomalaisille viljelijöille mahdollisimman korkeita tukia, koska maatalous ja aluetuet
on merkittävin tapa saada suomalaisten rehellisten veronmaksijien maksamia eU.n jäsenmaksuja
palautettua Suomeen.
Tulipa ne sitten tuntratukien muodossa pakollamakaajille tai kelle hyvänsä Suomessa ne hyödyttää
kansantaloutta enemmän kuin kreikkalaisen taskussa.
Ainakin minä uskon niin.

minä-itte

• Vieras
Eu muuttaa ensi vuonna maatalouspolitiikkaa ja toivottavasti Aulis on mukana
vaatimassa suomalaisille viljelijöille mahdollisimman korkeita tukia, koska maatalous ja aluetuet
on merkittävin tapa saada suomalaisten rehellisten veronmaksijien maksamia eU.n jäsenmaksuja
palautettua Suomeen.
Tulipa ne sitten tuntratukien muodossa pakollamakaajille tai kelle hyvänsä Suomessa ne hyödyttää
kansantaloutta enemmän kuin kreikkalaisen taskussa.
Ainakin minä uskon niin.

Juu, EU:sta pitää repiä rahaamme takaisin mahdollisimman paljon, mutta kaikki kansalliset tuet pitää poistaa.

Pohjanpoika

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Maanviljelijä olevinaan ja vaatii viljelijöiden tuloja alemmas.
Kyllä pitää olla tyhmä.
Eikö kokoomuksessakaan ole jäsenille mitään täysjärkisyys vaatimusta?

Aulis Anttila

• Vieras
Eu-tuet...
EU:sta pitää repiä rahaamme takaisin mahdollisimman paljon, mutta kaikki kansalliset tuet pitää poistaa.

EU:n tukiviidakko on ylittämätön suo. Sieltä löytyy niin uskomattomia tukia ja tukimuotoja, että ette osaa edes kuvitella. Jos aikaa ja mielenkiintoa riittää niin kannattaa tutustua ESR-tukiin... mäki hommasin yhelle mimmien uimapukuja rustaavalle tehtaalle ihan kohtuullisen rahapotin tuotekehittelyyn - homma oli ns. "mielenkiintoinen"... monessakin mielessä  ::) ;D