Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe N-141 Savutin  (Luettu 11630 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
N-141 Savutin
141 Ännässä on alkeellinen pakokaasun palautin, eli nokka-akselissa ryppy joka pitää imuja auki pakokaasun takasin kierrättämiseksi.. Onko kukaan viilannu ryppyjä pois eli vaihtanu perusnokkaa eegeeärrän amputoimiseksi ja jos on, niin kuinka onnistunu ja onko tehty muita toimenpiteitä?? Tietty uus ohjelma ja hukkaporttia vähä tiukemmalle ja ehkä avarampi pakosarja.. Onko se ylimääräinen egr-ruiskutus saatu pois ohjelmilla?

Kokemuksia pikaisesti tänne, alkaa toi nuhanenä käymään turvallisuuden päälle, ku voima ei aina riitä mäen päälle saakka..

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Vs: N-141 Savutin
http://personal.inet.fi/kilpailu/racing/berco.html

Tuossapa pahimpaan tuskaan, purattaa vaan aikalailla että saat nokkakepin pois.
Teoriassa venttiilikoppa pois, puikot ylös ja vekotin seljälleen niin saattaapi saada vedettyä pihalle.
Ottaavat ohjelmoimalla kai likelle parisataa hummaa?

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: N-141 Savutin
Tuolla Lappeen puolella ovat kuulemma noita viilailleet.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: N-141 Savutin
http://ltr-racing.com/ eikö tuolla niitä "viilailla"? ;) ;D

justus

  • Vieras
Vs: N-141 Savutin
jo on aikoihin eletty, että pitää noin uusia traktoreita navetan takana viilata.eikö ne tehtaalla tee ne jo valmiiksi.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: N-141 Savutin
>pitää noin uusia traktoreita

Kysehän on vain siitä,että koneet on pakko saada ympäristösaaste määräyksistä lävitse.Näistä saa sitten käyttäjä"maksaa" ajopelin huonona tehokkuutena.

justus

  • Vieras
Vs: N-141 Savutin
eikö valtramiehet tiedä että traktorissa on vaihdelaatikko josta voi laitaa pienemmälle jos voima meinaa loppua

Pete

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: N-141 Savutin
Ohjelmoinnin yhteydessä kysäsin samasta asiasta vuos sitten. Kilkkeet olis tainnu maksaa jotain pari tonnia ja tällaiselle tumpelolle työt päälle.
Jäi tekemäti ja pistettiin vain uutta ohjelmaa koneeseen. Voimaa saa ihan mukavasti, vaikka siellä niitä "ylimääräisiä" nokkia onkin pyörimässä.
Polttoaineen kulutukseen olis varmaan suurin vaikutus sillä nokkien poistolla.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Vs: N-141 Savutin
Meidän valmettien henkilääkäri on erikoistunut noiden uusien valmettien ennallistamiseen. On tietääkseni ainakin pari tuollaista viritystä tehnyt. Kai ne toimii.

Isännillä alkaa kuulemma hermo palaa hengettömyyteen ja polttoaineenkulutukseen. Tiiä sitten. Mulla tulee ainakin aina hyvä mieli, kun näen jollain uuden ison traktorin. Tietää, että rahaa palaa polttoainetankilla ;D

Maailman pelastaminen tulee kovasti kalliiksi ::)

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: N-141 Savutin
kyllä kannattaa ottaa takaisin kierrätys pois.. Omasta n141 viilattiin erään Valtra huollon toimesta nypyt akselista pois. ja kyllä kannatti!!! alavääntöä alkoi löytymään ja käyntiäänikin muuttui sellaiseksi kuin 4 koneen tuleekin kuullostaa.. .  8). .
vielä viisi

mah

  • Vieras
Vs: N-141 Savutin
Kenen käsiin uskaltaisi oman nokka-akselin luovuttaa?  :-X Paikallinen valtra-huolto ei ota osaa näihin "virityksiin". :'(

Eerop

Vs: N-141 Savutin
Hukkaporttiin voit jättää koskematta, vakiona ahtoja 1.5bar nuo schwitzerit ei kestä sitäkään kunnolla.

Itsellä tuollaiseen passaavaa uutta hyllyssä aina johtuen huonosta kestosta

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: N-141 Savutin
kyllä kannattaa ottaa takaisin kierrätys pois.. Omasta n141 viilattiin erään Valtra huollon toimesta nypyt akselista pois. ja kyllä kannatti!!! alavääntöä alkoi löytymään ja käyntiäänikin muuttui sellaiseksi kuin 4 koneen tuleekin kuullostaa.. .  8). .

Kuopiossa http://www.findiesel.fi/

Artun kanssa oli puhetta nokan muutoksista ja ohjelmoinnista ännäläisessä ja tosiaan alavääntöä alkaa löytymään ja kulutuskin tippuu kun polttoaineen ruiskutustapahtuma optimoidaan. Noissa orkkis ohjelmissakin on kuulemma hienosäädönpaikkaa, toimintaa saa parannettua jo vakio-ohjelmaa parantamalla vaikka nokkaan ei koskiskaan. Hyvän jos haluaa, niin nokka kannattaa kyllä muuttaa saastemalliseksi.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: N-141 Savutin
http://moottorihiomo.shop.wosbee.com/PublishedService

Tuonne ois oman ännän akseli tarkoitus lähettää parin viikon päästä.

Itse hionta ei ole kovin kallis. Purkamiseen ja kasaamiseen menee vaan pirusti tunteja.
Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: N-141 Savutin
Molempien koneiden akselit kävi tuolla . n141 ja T170 : http://www.autionauto.fi/..... se missä ite ohitusleikkaus tehtiin jääköön salaisuudeksi  :-X
vielä viisi