Jos jälkiinpäin asentelee tommosta hydrollia, pitäskös sen olla HPS vai HPD sarjaa? Kumpaakohan noista on ek-käytytöön laitettu. (veikkaan HPS)
Jos pitäis lyhenteistä päätellä niin nuo lyhenteet voisi tarkoittaa "High Pressure Single" ja "High Pressure Double". Eli toisessa yksi öljytila ja toisessa kaski öljytilaa. Tämä on vain villi veikkaus lyhenteille, saa korjata jos olen väärässä.
Minulla on semmonen tuntuma, että nuissa käytetään HPD paineakkuja, eli mallia jossa on kaksi öljytilavuutta ja paine keskellä akkua. Tämä on luultavammin kestävämpikin(olettaisin), kun kaasu on kiinteästi öljyjen keskellä. Molempien puolien sylintereistä saadaan liitännät täysin symmetrisesti akkuun niin joustokin on täysin symmetrinen molemmin puolin kuormaajaa. En menisi takuuseen tästä, mutta itse tilaisin sellaisen kuormaimeeni. Soita suoraa hydrolin jälleenmyyjälle niin ne osaa antaa suoraa oikeen hyllystä, sillä se on ihan sarjatuotanto kamaa. Toi HPS on kyllä kukkarolle parempi ratkaisu, sillä voi olla noin hinta 50% halvempi.
Itse olen kuullut ainoastaan hyviä palautteita tähän mennessä nuista mäntäpainevaraajista. Pallo malliset "halvat"-akut on kyllä aika pommeja. Itse suhtaudun varauksella niihin.
Onko kellään hintatietoutta näiden akkujen hinnoista? Minulla on semmonen tuntuma, että "pallo"-akut 100e, sylinteriavaraajat 200e ja kaksoisvaraajat 250-300e.