Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pienkuormaajan päivittäminen.  (Luettu 16167 kertaa)

juhani

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
Paljon tuntuu porukalla Avanttia olevan (ihmettelen).  Varmasti laadukas kotimainen tuote, mutta se ajaminen: istutaan etuvaunussa mikä huitoo pieliin kiinni, ei jalkakaasua (mielestäni välttämätön), eri poljin eteen ja taakse ajolle. Tosi outo ja luonnoton ajettava verrattuna koneisiin jossa istutaan takavaunussa ja ajo tapahtuu yhdellä ajopolkimella tai sähk.suunnanvaihdolla. Liukuohjatuissa valinta olisi mullakin avantin 320 plus. Miettikää ja vertailkaa jollette ole konetta hankkimassa pelkästään agri-boonusten takia. ;)
Kotimaisuudesta eri mieltä .http://oniar.eu/productsi/agricultural-forestry-and-building-machines/

RÖLLI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 251
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
Ittellä oli schäfferin 221 tai jotain sinnepäin. Vuosimalli oli kuitenkin -06. Muuten ihan soiva peli mutta vaarallinen epätasaisella ja kääntyillessä taakan kanssa.
Giant on saman tyylinen rakenteeltaan.
Luulen, että avantti on parempi?

Paskervilleri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 320
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
Lomitusten perusteella Agromatic 760
+suunnanvaihto keinupolkimella, ei tarvi liikuttaa jalkaa, millintarkka ohjaus
+ toinen jalka kaasulla käsi ratisa ja toinen käsi kuormain vivussa
+pyöröpaalit liikkuu (ehkä vähän keponen)
+kaksi nopeusaluetta, ajo navettojen välillä/pihalla joutuisaa

-Ko vain olis sitä rahan paskooo

gianttia pitää kaasutella aika palijo ja etupäässä istuttavasta avantista ei hyviä kokemuksia

realisti

  • Vieras
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
tullut katteltua nyt monenlaista merkkiä ja olen vähän niinkuin iskenyt silmäni THALER merkkiseen kuormaimeen. Tarkemmin kun mietin niin tuli tollanen joku vuosi sitten testattuakin virossa, näyttää olevan tanskan myydyin kuormain. Hinnat hieman schäfferiä alemmat, mutta tyyppi schäfferin, giantin ja weidemanin kanssa samanlainen. Täytynee tollanen raahata kunhan saa avantin myytyä.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
tullut katteltua nyt monenlaista merkkiä ja olen vähän niinkuin iskenyt silmäni THALER merkkiseen kuormaimeen. Tarkemmin kun mietin niin tuli tollanen joku vuosi sitten testattuakin virossa, näyttää olevan tanskan myydyin kuormain. Hinnat hieman schäfferiä alemmat, mutta tyyppi schäfferin, giantin ja weidemanin kanssa samanlainen. Täytynee tollanen raahata kunhan saa avantin myytyä.

jaa kaatuuko seki herkästi ;)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

realisti

  • Vieras
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
tullut katteltua nyt monenlaista merkkiä ja olen vähän niinkuin iskenyt silmäni THALER merkkiseen kuormaimeen. Tarkemmin kun mietin niin tuli tollanen joku vuosi sitten testattuakin virossa, näyttää olevan tanskan myydyin kuormain. Hinnat hieman schäfferiä alemmat, mutta tyyppi schäfferin, giantin ja weidemanin kanssa samanlainen. Täytynee tollanen raahata kunhan saa avantin myytyä.

jaa kaatuuko seki herkästi ;)

taitaa olla kaikkien ton tyypin koneiden ominaisuus  :( Mua vaan ihastuttaa toi "pyöräkuormaintyyppisyys" en tiedä miksi. Schäfferiä näyttäisi myös olevan tanskassa hyvin tarjolla.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
tullut katteltua nyt monenlaista merkkiä ja olen vähän niinkuin iskenyt silmäni THALER merkkiseen kuormaimeen. Tarkemmin kun mietin niin tuli tollanen joku vuosi sitten testattuakin virossa, näyttää olevan tanskan myydyin kuormain. Hinnat hieman schäfferiä alemmat, mutta tyyppi schäfferin, giantin ja weidemanin kanssa samanlainen. Täytynee tollanen raahata kunhan saa avantin myytyä.

jaa kaatuuko seki herkästi ;)

taitaa olla kaikkien ton tyypin koneiden ominaisuus  :( Mua vaan ihastuttaa toi "pyöräkuormaintyyppisyys" en tiedä miksi. Schäfferiä näyttäisi myös olevan tanskassa hyvin tarjolla.

juu ei sen puoleen.. maailmas palio hyviä kolehia joita ei vain kukaa oo viä  tuonunna ::)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

realisti

  • Vieras
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
tullut katteltua nyt monenlaista merkkiä ja olen vähän niinkuin iskenyt silmäni THALER merkkiseen kuormaimeen. Tarkemmin kun mietin niin tuli tollanen joku vuosi sitten testattuakin virossa, näyttää olevan tanskan myydyin kuormain. Hinnat hieman schäfferiä alemmat, mutta tyyppi schäfferin, giantin ja weidemanin kanssa samanlainen. Täytynee tollanen raahata kunhan saa avantin myytyä.

jaa kaatuuko seki herkästi ;)

taitaa olla kaikkien ton tyypin koneiden ominaisuus  :( Mua vaan ihastuttaa toi "pyöräkuormaintyyppisyys" en tiedä miksi. Schäfferiä näyttäisi myös olevan tanskassa hyvin tarjolla.

juu ei sen puoleen.. maailmas palio hyviä kolehia joita ei vain kukaa oo viä  tuonunna ::)

pienkuormain on siitä helppo ostaa (outokin merkki), että kaikki ns. vikaherkkä on samaa kamaa kuin monella muullakin. Tohtii omaan käyttöön ostaa oudommankin.

Rimuli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
Paljon tuntuu porukalla Avanttia olevan (ihmettelen).  Varmasti laadukas kotimainen tuote, mutta se ajaminen: istutaan etuvaunussa mikä huitoo pieliin kiinni, ei jalkakaasua (mielestäni välttämätön), eri poljin eteen ja taakse ajolle. Tosi outo ja luonnoton ajettava verrattuna koneisiin jossa istutaan takavaunussa ja ajo tapahtuu yhdellä ajopolkimella tai sähk.suunnanvaihdolla. Liukuohjatuissa valinta olisi mullakin avantin 320 plus. Miettikää ja vertailkaa jollette ole konetta hankkimassa pelkästään agri-boonusten takia. ;)
Kotimaisuudesta eri mieltä .http://oniar.eu/productsi/agricultural-forestry-and-building-machines/

Komppaan, ei pirkanmaalaista voi sanoa kotimaiseksi  8)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
Paljon tuntuu porukalla Avanttia olevan (ihmettelen).  Varmasti laadukas kotimainen tuote, mutta se ajaminen: istutaan etuvaunussa mikä huitoo pieliin kiinni, ei jalkakaasua (mielestäni välttämätön), eri poljin eteen ja taakse ajolle. Tosi outo ja luonnoton ajettava verrattuna koneisiin jossa istutaan takavaunussa ja ajo tapahtuu yhdellä ajopolkimella tai sähk.suunnanvaihdolla. Liukuohjatuissa valinta olisi mullakin avantin 320 plus. Miettikää ja vertailkaa jollette ole konetta hankkimassa pelkästään agri-boonusten takia. ;)
Kotimaisuudesta eri mieltä .http://oniar.eu/productsi/agricultural-forestry-and-building-machines/

Komppaan, ei pirkanmaalaista voi sanoa kotimaiseksi  8)

Ja minä kun luulin, että Ylöjärvellä tehdään mut taitaa olla ulkoistamismeininkejä kans.
Meitin Agromatic virossa hitsattu ja vissiin maalattu, eikä siinä vikaa mutta virolaiset sylinterit huonoja. Nykyään ainakin uudet Agromatic kuormaajat väitetään tehtävän Kruunupyyssä.
Oon vaatimaton!

Tike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
Työnantajan kanssa ollaan pähkätty pienkuormaajan hankkimista vuokranavetalle nuorkarjan ruokintaan. Tällä hetkellä kotonavetalla käytössä Avantin 420 jonka työnkuva ei päästä sitä lähtemään muualle.
Onko +1000 tunnin linkulla ajamisen jälkeen vaihtoehtona liukuohjattava 300-sarjalainen? 
Niitä olisi käytettynä tarjolla muutaman vuoden ikäisiä ja vähän ajettuja. Toinen vaihtoehto on peltikoppaiset 520 mutta ikää tulee herkästi 10 vuotta lisää.
Eikös 320 ole jopa riskimpi kuin nykyinen 420?
Säilörehun ja paalien jakaminen tulisi olemaan sen päätehtävä, syötettäviä maksimissaan 70 päätä juomalta vieroitetuista aina siemennysikäisiin.
Työaika pari vuotta ja navetassa mahtuu huoletta pyörimään pienkuormaajalla.
Kyseisellä koneella voisi olla myös tulevaisuudessa mahdollisuus siirtyä parsien putsaus/kuivituskoneeksi kuten bobmannit ym. Eikös 2009 mallista eteenpäin 320:nen ole päivitetty tehokkaammilla vetomoottoreilla?
Kertokaahan myös kokemuksia peltikuorisista 500-sarjalaisista!

Muista merkeistä en tarvitse kokemuksia, tuskin Avant se ylivoimaisin on mutta hintalaatusuhteeltaan tätä tarkoitusta vastaava. 

möllikkä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 167
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
Mikä siitä Avantista tekee niin hyvän, että sellainen löytyy joka tilalta? Tätä mie ole pohtinut pitkään, ihan vain sillä, että noita Bobcatteja ja Mustangejakin löytyy markkinoilta. Mustangi on ainakin pieni ja ketterä, eikä varmasti saa solmuun tolpan ympärille tälläinen tyhmempikään emäntä kun ei ole mitään linkkuohjauksia.... ;)

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
Mikä siitä Avantista tekee niin hyvän, että sellainen löytyy joka tilalta? Tätä mie ole pohtinut pitkään, ihan vain sillä, että noita Bobcatteja ja Mustangejakin löytyy markkinoilta. Mustangi on ainakin pieni ja ketterä, eikä varmasti saa solmuun tolpan ympärille tälläinen tyhmempikään emäntä kun ei ole mitään linkkuohjauksia.... ;)

ny 320 liuku, jos olis tilaa enemmän ni solis bobbari tai vastaava, ja jos olis tilaa viä enemmän, solis linkku..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
Agromatikkia (740) suuniteltu päivitettäväx linkkukoneeksi, jotta voisi käyttää pihalla/muissa rakennuksissa = olis monikäyttöisempi, joskin navettahommassa ehkä menetetään hiukan? Tsekkasin härveleiden hintatasoa eikä näemmä mitään mahdollisuuksia...käytettyjä linkkuja aika hintsusti markkinoilla? Pieni pitäis kuitenkin olla, taitaa olla suuntaus kuitenkin, etät ihan pieniä ei ole pl. Avant?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: pienkuormaajan päivittäminen.
Pystyykö 320S Avantilla käyttämään kunnolla purukauhaa, joko Avantin omaa tai jotain muuta?

Nettikoneessa olis yksi vaihtoehto: http://www.nettikone.com/muu-merkki/purukauha/1046387.

Olisiko käytännössä toimiva yhdistelmä vai ollaanko heti navetan katossa ???