Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pelle mikä pelle  (Luettu 3058 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
Pelle mikä pelle
http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/2012010415041656_pd.shtml

"Keskustan presidenttiehdokkas Paavo Väyrysen mukaan presidentti Mauno Koivisto (sd) jyräsi vuonna 1987 hallituksen kasaan siksi, että varmisti operaatiollaan oman uudelleenvalintansa."

***************


"Kaikki lähti siitä, kun Paavo Väyrynen ryhtyi kaivamaan hautaa Ahon hallitukselle ja imoitti 14. päivänä huhtikuuta 1993  eroavansa ulkoministerin paikalta. Lähtijä uskoi nimittäin, että hän menestyisi paremmin presidentinvaalissa, kun hän sanoutuisi irti hallituksen EY-linjasta.

Hallituskriisi olisi tullut EY-neuvottelujen loppusuoran auetessa erittäin onnettomaan aikaan. Väyrynen ei silti epäröinyt asettaa omaa etuaan maan parhaan edelle"

"Väyrynen oli ulkoministerinä vaikuttanut ratkaisevasti Euroopan unionin jäsenyyshakemuksen jättöön. Hänen vastuullaan  olivat oikeastaan kaikki Suomelle tärkeimmät ja samalla hankalimmat jäsenyysneuvottelujen asiat".

Otteita Keijo K.Kulhan kirjasta "Mahtitalonpoika"  s. 285  Edita, Helsinki 1998

(Kulha on kepu)


***********************

Sopii epäillä, että Manu ei kaipaa Vladi Väykyn anteeksipyyntöjä.

Viimeksi muokattu: 04.01.12 - klo:23:59 kirjoittanut minä-itte

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Pelle mikä pelle
"Vai mitä sanotte seuraavasta tarinasta. Nuori kunnianhimoinen kokoomuspoliitikko haluaa osallistua Pohjois-Savon Kokoomus ry:n syyskokoukseen 27.11.1999. Hänet on valittu eduskuntaan samana keväänä vain 27 vuoden ikäisenä. Kukaan ei tiedä miksi hän haluaa osallistua kokoukseen. Vaikuttako asiaan se, että hän oli aikaisemmin samana keväänä  pyrkinyt Kokoomuksen varapuheenjohtajaksi ja hävinnyt vaalit? Niin tai näin, hänen osallistumiseensa tarvitaan tietysti valtakirja, jolla hänen oman paikkakuntansa kokoomus lähettää hänet edustajakseen. Kun sellaista ei muuten ole, nuorukainen turvautuu kekseliäisyyteen ja kirjoittaa tuon valtakirjan itse. Syntyy Siilinjärven Kokoomuksen Nuoret ry:n hallituksen pöytäkirja, joka päivätään  9.10.1999. "
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Pelle mikä pelle
PERTTI SALOLAINEN

Olen ollut urani aikana monessa mukana. Aloitin kauppatieteiden maisterin tutkinnon jälkeen Yle TV:n uutistenlukijana ja Lontoon kirjeenvaihtajana sekä BBC:n toimittajana. Seuraavana oli vuorossa 26-vuoden ura kansanedustajana, josta kahdeksan vuotta ulkomaankauppaministerinä ja Suomen EU-sopimuksen pääneuvottelijana.


ja jäläki on hirviäääääääääää :o
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Pelle mikä pelle


MISSÄ KAKO SIELLÄ TUHO :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Pelle mikä pelle
mutta aatelkaas millanen mies on väyrynen!   hän antaa tollaset töpeksinnät jopa manulle anteeksi mutta aukki ja m-i sekä tää emile jaksaa vaan ränkyttää jostain valovuosi vanhasta jutusta paskaansa!

                 miusta paavo on tehny paljon ja nyt alkanu kerätä presidentille oikeesti sopivia asioita esille!
    kun vain nyt saisi ihmiset ymmärtämään että olisi paaaljon parempi jos maata johtaisi joku eikä vaan mikä! 8)

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Pelle mikä pelle
Minä-itte ei Väyrysen tarvi Manulta mitään anteeksi pyytää vaan Pate on antanut Manulle anteeksi Holkerin jyräämisen pääministeriksi.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Pelle mikä pelle
Minä-itte ei Väyrysen tarvi Manulta mitään anteeksi pyytää vaan Pate on antanut Manulle anteeksi Holkerin jyräämisen pääministeriksi.

  Tää meni kyllä nyt taas sairaasti väärin päin. Manu teki sen mitä demokratiassa pitää tehdä. Vesitti vaalituloksen manipuloinnin. Tämä oli sitä aikaa kun Vätys uskoi vahvasti, että neuvostoliitto sekä kommunismi on ikuinen. Olisi ollut hirveän tuhoisaa päästää sinä aikana mieleltään sairas ihminen valtaan.  ;D

minä-itte

  • Vieras
Vs: Pelle mikä pelle
Väyrynen itse yritti estää Manun pressamahdollisuudet v. 1982 vaaleissa vetämällä juopon Ahti Karjalaisen ehdokkaaksi....kepun kenttäväki käveli tuolloinkin Väykyn yli ja kepun pressaehdokkaaksi nousi Vironperän Jussi, Etelä-Suomen maatalouden tuho.

" KGB:n Helsingin päällikkö Viktor Vladimirov oli merkittävimpien suomalaisten kotiryssä. Väyrynen kertoi Karjalaiselle lähettämässään kirjeessä, miten Vladimirov tarjosi apuaan Karjalaisen presidenttikampanjalle.
-Minä esitin hänelle (Vladimiroville) ajatuksen, että ensi vuoden tavaranvaihtopöytäkirjassa syntyvät vientiongelmat voisivat olla sopiva kohde, jos löytäisimme jonkin keinon, esim. öljyntuonnin lisäämisen, tämän ongelman hoitamiseen, Väyrynen kirjoitti kohukirjeessä. Eduskunnan perustusvaliokunta totesi Väyrysen toimineen varomattomasti, mutta ei lain vastaisesti."

Viimeksi muokattu: 05.01.12 - klo:10:34 kirjoittanut minä-itte

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Pelle mikä pelle
YTK ylivoimaa, kannattavaa ansioturvaa jo 98 eurolla per vuosi ????

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Pelle mikä pelle
Ja holkerin hallitun rakennemuutoksen hallitus lähes tuhosi suomen!!!!!!!!!!! :o :o :o

minä-itte

  • Vieras
Vs: Pelle mikä pelle
Ja holkerin hallitun rakennemuutoksen hallitus lähes tuhosi suomen!!!!!!!!!!! :o :o :o

Holkeri otti tavoitteekseen Suomen muuttamisen agraariyhteiskunnasta johtavaksi IT-alan maaksi.

Mauno-koivistolainen talouspolitiikka (presidentin sana oli laki) ja neuvostokaupan romahdus siirsivät tämän tavoitteen saavuttamista. v. 1995 alkoi nousu, Manu oli sivussa, samoin kepu. Suomi lähti ennennäkemättömään nousuun, mikä katkesi Vanhasen punamultahallitukseen v. 2003.

Perfekt

Vs: Pelle mikä pelle

Niin oliko se Manu kun kutsui Inkerin kansaa Suomeen ?

 :'(

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Pelle mikä pelle
"Poliitikot pesevät kätensä vaikka olivat Mauno Koiviston, Harri Holkerin ja Kalevi Sorsan johdolla avaamassa pääomamarkkinoita kertaheitolla. Ilman, että heillä juuri oli minkäänlaista käsitystä täysin vapaiden markkinoiden ja globaalitalouden vaikutuksista kansalaisten eriarvoistumiseen ja työllisyyden kehitykseen."

ei näytä malli muuttuneen kakolaasilla käsityskyvyissään mihinkään


kakolaaset erityisesti ovat kovia pesemään käsiäsä :o

ja jäläki on hirviää

Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

simmo

  • Vieras
Vs: Pelle mikä pelle



  Tää meni kyllä nyt taas sairaasti väärin päin. Manu teki sen mitä demokratiassa pitää tehdä. Vesitti vaalituloksen manipuloinnin. Tämä oli sitä aikaa kun Vätys uskoi vahvasti, että neuvostoliitto sekä kommunismi on ikuinen. Olisi ollut hirveän tuhoisaa päästää sinä aikana mieleltään sairas ihminen valtaan.  ;D
[/quote]
-----lopeta tuo vanhojen asioiden kaivelu,aikakin oli erilainen.Yks sanoo yhtä toinen toista.Kuka noiden juorujen perässä viittii juosta. Paavo on nero. :)

minä-itte

  • Vieras
Vs: Pelle mikä pelle



  Tää meni kyllä nyt taas sairaasti väärin päin. Manu teki sen mitä demokratiassa pitää tehdä. Vesitti vaalituloksen manipuloinnin. Tämä oli sitä aikaa kun Vätys uskoi vahvasti, että neuvostoliitto sekä kommunismi on ikuinen. Olisi ollut hirveän tuhoisaa päästää sinä aikana mieleltään sairas ihminen valtaan.  ;D
-----lopeta tuo vanhojen asioiden kaivelu,aikakin oli erilainen.Yks sanoo yhtä toinen toista.Kuka noiden juorujen perässä viittii juosta. Paavo on nero. :)
[/quote]

Eikö se juuri ole Paavo itse, joka kaivoi vanhoja asioita esiin.