Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Oksasilppureista  (Luettu 2396 kertaa)

Uniq

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 112
  • Rakkautta ja koneurakointia jo vuodesta 2005
Oksasilppureista
Onko kukkaan menny ostaan noita kaupunki-immeisten turhakkeita; oksasilppureita? Rupesin tuos miettiin, et meniskö sillä maatilal syntyvä pahvi yms. vastaava silpuksi stokeria varten?  ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Oksasilppureista
Ei menisi

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Oksasilppureista
Jossahi tuollaisen keksinnön esitteessä mainittiin, jotta;
"Koneeseen voidaan syöttää jopa 15mm vahvuisia oksia"

Jykiät on vehkeet. Kaupuntilaisilla.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Uniq

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 112
  • Rakkautta ja koneurakointia jo vuodesta 2005
Vs: Oksasilppureista
JoHaRa, miksei menis? Tuossa vähän guuglettelin, niin löyty keskusteluja, ettei tollasilla katkasivalla menis kokemusten mukaan, mutta murskaavalla voisi mennäkkin.... hmmmm...130 egen kokeilu olis.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Oksasilppureista
JoHaRa, miksei menis? Tuossa vähän guuglettelin, niin löyty keskusteluja, ettei tollasilla katkasivalla menis kokemusten mukaan, mutta murskaavalla voisi mennäkkin.... hmmmm...130 egen kokeilu olis.

Kun mä luulen että kartonki lähtee taipumaan sinne terän mukaan ja toinen epäilyni on, että pahvin joutuisi taittelemaan niin pieneen nippuun että sitä ei viitsisi tehdä. Sen tiedän että MINULLA tuo ei toimisi koska en viitsisi väijyä koneen äärellä tuota tekemässä.

Laita pahvisi ennemmin tiukkaan nippuun ja jyrsi kyljestä vaikka rälläkän veistoterällä  ;D

sorkkis

  • Vieras
Vs: Oksasilppureista
JoHaRa, miksei menis? Tuossa vähän guuglettelin, niin löyty keskusteluja, ettei tollasilla katkasivalla menis kokemusten mukaan, mutta murskaavalla voisi mennäkkin.... hmmmm...130 egen kokeilu olis.

Kun mä luulen että kartonki lähtee taipumaan sinne terän mukaan ja toinen epäilyni on, että pahvin joutuisi taittelemaan niin pieneen nippuun että sitä ei viitsisi tehdä. Sen tiedän että MINULLA tuo ei toimisi koska en viitsisi väijyä koneen äärellä tuota tekemässä.

Laita pahvisi ennemmin tiukkaan nippuun ja jyrsi kyljestä vaikka rälläkän veistoterällä  ;D
Mee ihmeessä patentoimaan toi  :P :P :P :P :P

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Oksasilppureista
Kolleega murskaa härkäpapua pienissä määrin (alle tonnin vuodessa) karitsoiden rehuksi. Kaksi muovisilla sisuskaluilla varustettua loppui parin sangollisen jälkeen, mutta joku 4-500 euron hintaluokan täysmetallisilla sisukaluilla varustettu laite on nyt kestänyt jo pari vuotta. Se pahvi kuulostaa vähän pahalta, noin silppuamismielessä.

Petri

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Oksasilppureista
Kuten täällä on sanottukin,niin 500e maksavilla jotakin saa.Mutta pää tulee maalaisella kipeäksi kun tuollaisella pikku paskalla puuhailee.Tunnissa ei isoa kasaa sieltä suppua tule.
Pahvi pitäisi leikata soiroiksi,jotta se menisi läpi.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: Oksasilppureista
Kaivaa vaan takapihalta vanhan ylön/junkkarin  tarkkuusilppurin
tähän uusiokäyttöön, menee paju suoraan kärrylle,
näillähän ei ole markkina-arvoa, romuraudan arvo,
hakkaa kestävyydeltään (jossei ole ruostunut jumiin)
kaupan kiinalaiset oksasilppurit 10-0

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Oksasilppureista
eikö sitä pahvia tule niin vähäisiä määriä että sama vaikka polttaa pihalla nuotiossa? haja-asutus alueella sallittua toimintaa

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
Vs: Oksasilppureista

Kyllä pahvi menee paloiksi, kun siitä ensin tekee 15 mm leveitä suikaleita. Eli huono idea.