Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat  (Luettu 13004 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Eikai nykyään enää oikeasti kenelläkään ole taloudenhallinta sillä tasolla että pitää näin loppuvuodesta tehdä erikseen tilinpäätösostoja? Eli alkuvuos räitään kattoon ja räplätään säkkejä ja marraskuussa kysytään kirjanpitäjältä että mitäs kaikkee mä voin vielä ostaa?

Tässä se nähdään, ei me oikeesti olla kattokaa oikeita yrittäjiä.

Et ymmärrä asiasta mitään.  Ei tuloja voi tarkkaan ennakoida koska esim jyvän kg hinta vaihtelee ym ym ym.
Kui mää ain olen paras?

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Eikai nykyään enää oikeasti kenelläkään ole taloudenhallinta sillä tasolla että pitää näin loppuvuodesta tehdä erikseen tilinpäätösostoja? Eli alkuvuos räitään kattoon ja räplätään säkkejä ja marraskuussa kysytään kirjanpitäjältä että mitäs kaikkee mä voin vielä ostaa?

Tässä se nähdään, ei me oikeesti olla kattokaa oikeita yrittäjiä.

Et ymmärrä asiasta mitään.  Ei tuloja voi tarkkaan ennakoida koska esim jyvän kg hinta vaihtelee ym ym ym.

Joo onhan se niin tietenki. Toisin kun missään muussa teollisuuden alassa missä raaka-aineen hinnat on aina kiveenhakattuja. Sille on on nimikin sille toiminnalle. Näin maataloudessa vois puhua liiketoiminnan sopeuttamisesta.

Eli alkukauden budjetti on tehty hintatasolle x ja tuloa muodostuukin x+ 20% niin silloin tiedetään jo maaliskuussa minkäverran budjetissa on liikevaraa eli mahdolliset lisäostot voidaan ajoittaa sille ajanjaksolle kun voidaan niiden olettaa olevan edullisimpia. Vastaavasti taas -20% niin mahdollinen lisärahoituksen tarve on tiedossa jo alkuvuonna. Helppohan tää on laskea ku tuet kuitenkin tiedetään eurolleen.

"Mutta ku isäki on aina tilannu lannotteet joulukuussa ja kalkin helmikuussa"

-Se, että faija on urpo ei tarkota tietenkään sitä että ite tarvis väkisin olla

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Eikai nykyään enää oikeasti kenelläkään ole taloudenhallinta sillä tasolla että pitää näin loppuvuodesta tehdä erikseen tilinpäätösostoja? Eli alkuvuos räitään kattoon ja räplätään säkkejä ja marraskuussa kysytään kirjanpitäjältä että mitäs kaikkee mä voin vielä ostaa?

Tässä se nähdään, ei me oikeesti olla kattokaa oikeita yrittäjiä.

Et ymmärrä asiasta mitään.  Ei tuloja voi tarkkaan ennakoida koska esim jyvän kg hinta vaihtelee ym ym ym.

Tai sopivasti isompaa urakkaa budjetin ulkopuolta, loppuvuodesta. Hankala on viljanviljelijän muuta tehdä, kuin tarpeellisia hankintoja että pysyy tulot suunnilleen tasaisena. Seuraavana vuonna näitä tuloja ei ehkä ole, mutta ei välttämättä tarvitse tehdä em. hankintojakaan samana tilivuonna.
Kunhan ei mitään turhanpäiväisiä konehankintoja tee tilinpäätösostoina. Hankintoja vain tarpeeseen ;D

Toisaalla oli keskustelua maatalouskauppaan etukäteen maksetuista hankinnoista. Itsekin kuonalaskun maksoin ennen vuoden vaihdetta, levitän kun maa routaantuu tai keväällä ennen lumien sulaamista. Entäs jos ostaa "kasvinsuojeluaineita ja lannotteita 20 000 eurolla", peruukin kaupan vuoden vaihteen jälkeen... Voipi verottaja tulla koputtelemaan, tasausvarausta maatalouskaupan avulla :P

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Onko toi tilinpäätösosto jotenkin laiton juttu, kun sellaisia ei saisi tehdä? Ei ainakaan tunnuta pidettävän yleisesti hyväksyttävänä toimintana? Itse maksoin viime vuoden puolella kaikki sellaisetkin laskut joiden eräpäivä oli tämän vuoden puolella. Viimeiset vakuutusmaksut tippuivat postista perjantaina, hienoa.

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Onko toi tilinpäätösosto jotenkin laiton juttu, kun sellaisia ei saisi tehdä? Ei ainakaan tunnuta pidettävän yleisesti hyväksyttävänä toimintana? Itse maksoin viime vuoden puolella kaikki sellaisetkin laskut joiden eräpäivä oli tämän vuoden puolella. Viimeiset vakuutusmaksut tippuivat postista perjantaina, hienoa.

Eihän se laitonta ole mutta kertoo huonosta talouden suunnittelusta.

Perfekt

Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat

Onko Kauran HInta nousussa ?

 :-\

Bonde

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 462
  • Höstnisu
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Eikai nykyään enää oikeasti kenelläkään ole taloudenhallinta sillä tasolla että pitää näin loppuvuodesta tehdä erikseen tilinpäätösostoja? Eli alkuvuos räitään kattoon ja räplätään säkkejä ja marraskuussa kysytään kirjanpitäjältä että mitäs kaikkee mä voin vielä ostaa?

Tässä se nähdään, ei me oikeesti olla kattokaa oikeita yrittäjiä.

Ei ku se menee niin, ett vasta marraskuun lopussa kauranhoitaja saa hyvistä lupauksista (viime vuodenvaihteessaa) huolimatta lyötyä numerot excel-nimiseen taulukkolaskentaan. ;D

Tämä kaikki viivästys johtuu 110% omistautumisesta havreskötseliin!!!!!
Whiskey for my men and beer for the horses...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Eikai nykyään enää oikeasti kenelläkään ole taloudenhallinta sillä tasolla että pitää näin loppuvuodesta tehdä erikseen tilinpäätösostoja? Eli alkuvuos räitään kattoon ja räplätään säkkejä ja marraskuussa kysytään kirjanpitäjältä että mitäs kaikkee mä voin vielä ostaa?

Tässä se nähdään, ei me oikeesti olla kattokaa oikeita yrittäjiä.

Ei ku se menee niin, ett vasta marraskuun lopussa kauranhoitaja saa hyvistä lupauksista (viime vuodenvaihteessaa) huolimatta lyötyä numerot excel-nimiseen taulukkolaskentaan. ;D

Tämä kaikki viivästys johtuu 110% omistautumisesta havreskötseliin!!!!!

Hur ska man kunna gissa alla tulot ja menot vilka kommer just loppuvuonna spanmålsviljelijällä?

Eller hä?

 ;D
Kui mää ain olen paras?

Bonde

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 462
  • Höstnisu
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
 Jag har  inte någon bra svar på den där, utom att det är extremt svårt! ;)
Whiskey for my men and beer for the horses...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Jag har  inte någon bra svar på den där, utom att det är extremt svårt! ;)

Och man blir van vid stressen.   ;D ;D
Kui mää ain olen paras?

Bonde

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 462
  • Höstnisu
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Du säger det som det är! ;D
Whiskey for my men and beer for the horses...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Du säger det som det är! ;D

Bonde och Timppa. Timppa och Bonde.  Duuuu och jaaaag.  ;D

Kui mää ain olen paras?

Bonde

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 462
  • Höstnisu
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Nu känner Jag stressen som bygger opp.... ;D
Whiskey for my men and beer for the horses...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat
Nu känner Jag stressen som bygger opp.... ;D

http://www.youtube.com/watch?v=KlFhnMSCq0c


"Förgrömmade Bonde!!"    ;D ;D ;D
Kui mää ain olen paras?

Perfekt

Vs: Tilinpäätösostot osasto kauranhoitajat

Kauranhoitajan normi ostos lienee Tucano , fendt 939 ja Antin Stand alone paketti pihaan,,,,,

Itsekulkevaruisku ja BMW  X 5 luokkaa ajoneuvoksi ?

Siis hieman samaa kuin Broiler Baron

 ::)