Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?  (Luettu 16896 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Edellinen ykköstraktori oli maasika ja se oli keskolta ostettu :-*

mah

  • Vieras
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Meillä oli jonne. Vuoden. Taisi tulla saatanalta eikä hankkijalta, vaikka niin luulin.... :'(  Jos haluaa 50 km/h traktorin, niin otsikon koneissa taitaa olla vaan yksi vaihtoehto?

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Meillä oli jonne. Vuoden. Taisi tulla saatanalta eikä hankkijalta, vaikka niin luulin.... :'(  Jos haluaa 50 km/h traktorin, niin otsikon koneissa taitaa olla vaan yksi vaihtoehto?
N valtra

mixutech

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 342
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kertokaas nyt vielä kokemuksia kuormaajakoneeksi, kesät viljellään ja teiden kunnossapitoa talvisin; eli auraamista ja hiekotusta.

Tehot sais riittää 5m äkeen eteen eli yli 110hv.
Lumilevyt ovat molemmissa päissä 3metrisiä.
Kyntämisessä olis tavote 4 siipisiä  liikuttaa suht rivakasti.

Joko 40 tai 50 malli sillä ei niin väliä tietysti tuo 50 ajas asemansa mutta ei sillä tosiaan ole niin suurta merkitystä näillä matkoilla.


Mikä parhaiten omaan käteesi istuu! Oma fiilis ja tunne ratkaisee aika paljon näissä konekaupoissa. Otat näistä mainitsemistasi koneista minkä vaihtoehdon vain, niin hyvän koneen saat.
Itselläni on 5455 massikka ja olen ollut todella tyytyväinen. On ketterä ja voimaa riittää. Kone tuli meille n. vuosi sitten ja talvella tehtii lumitöitä sillä ja hyvin pysyi hytti lämpimänä ja ikkunat auki, vaikka jotkut väittävät muuta. Voi olla että niissä vanhoissa oli ongelmia, sitä en tiedä.

Huollon toimivuun on todella tärkeää, koska kaikkiin koneisiin voi tulla vikoja! Toki jos jd ei ole vaihtoehto niin huollon merkitys ei ole niin suuri...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Itselläni on 5455 massikka ja olen ollut todella tyytyväinen. On ketterä ja voimaa riittää. Kone tuli meille n. vuosi sitten ja talvella tehtii lumitöitä sillä ja hyvin pysyi hytti lämpimänä ja ikkunat auki, vaikka jotkut väittävät muuta. Voi olla että niissä vanhoissa oli ongelmia, sitä en tiedä.
Ai onko niihin sitten tehty jotain muutoksia? 5445 oli ainakin hengetön, 390 paljon parempi vetäjä. Eikä se kyllä ketteräkään ollut, jontikka kääntyy yhtä pienessä tilassa vaikka on isompi.
Ovet kyllä aukesi aina ja hytti pysyi lämpimänä kunhan vaan lämpesi.

Miten muuten melu noissa uusissa, hytti taitaa olla sama kuin ennenkin?

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Lainaus
Voi olla että niissä vanhoissa oli ongelmia, sitä en tiedä.

Mulla on se vanhempi, yksi syy voi tosiaan olla se että tuulettimen viima puhaltaa just hytin ikkunoiden ympäri ulkoa niin että sisäpinta jäähtyy liikaa. Lämpöä tulee kyllä patterista. Nämä uudethan ovat toisenlaisella konesuojalla ja X455 monesti viistomalleja, jotka voivat toimia paremmin.

Verku

Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Itselläni on 5455 massikka ja olen ollut todella tyytyväinen. On ketterä ja voimaa riittää. Kone tuli meille n. vuosi sitten ja talvella tehtii lumitöitä sillä ja hyvin pysyi hytti lämpimänä ja ikkunat auki, vaikka jotkut väittävät muuta. Voi olla että niissä vanhoissa oli ongelmia, sitä en tiedä.
Ai onko niihin sitten tehty jotain muutoksia? 5445 oli ainakin hengetön, 390 paljon parempi vetäjä. Eikä se kyllä ketteräkään ollut, jontikka kääntyy yhtä pienessä tilassa vaikka on isompi.
Ovet kyllä aukesi aina ja hytti pysyi lämpimänä kunhan vaan lämpesi.

Miten muuten melu noissa uusissa, hytti taitaa olla sama kuin ennenkin?

Oliko 45 tier2 vai tier3?

5455 softat sisään niin on paljon mukavampi (Teho ja paino kohdallaan).

Tai pumppua säätöön.

Noita päivityksiä on tietyt myyjät antaneet takuun piikkiin huollon yhteydessä, softa nyt ei ainakaan mitään niille maksa, pumppuhommat aina oikeita hommia.

5445 myynti on kyllä lähinnä myyjän häpeä, vanha myyjä jourusi aikanaan että ostohinnan ero hänelle 5445-5455 olisi ollut noin 800 euroa eli karvan enemmän kuin nämä pumppu/lastumiehet ottaa....
Kypsä tapaus

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Tuli pihaan pari viikkoa ennen dynan julkaisua, eli tier 2 taitaa kuulua. Kyllä siinä tehot riitti ihan kohtalaisesti eri hommiin, mutta paalaimen kanssa meni jo aika tiukille.

Verku

Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Ok, koska kokemus 390t -> 5455 tier3 on ollut pelkästään positiivinen.
Kypsä tapaus

Reiskako

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 214
  • Omat maat on armahimmat, Omat metsät mieluisimmat.
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kertokaas nyt vielä kokemuksia kuormaajakoneeksi, kesät viljellään ja teiden kunnossapitoa talvisin; eli auraamista ja hiekotusta.

Tehot sais riittää 5m äkeen eteen eli yli 110hv.
Lumilevyt ovat molemmissa päissä 3metrisiä.
Kyntämisessä olis tavote 4 siipisiä  liikuttaa suht rivakasti.

Joko 40 tai 50 malli sillä ei niin väliä tietysti tuo 50 ajas asemansa mutta ei sillä tosiaan ole niin suurta merkitystä näillä matkoilla.

N142 versu on ja teen samoja hommia kuin sinäkin  kuormaajana 65   2,6m lumikauhalla ja suurteholinnko perässä tai 3m levy. Ajettu 500h ja sievästi homma sujuu. Tehoa jää reserviin ja vahteistoa en kepilliseen vaihtaisi. Mutta kuka tietää miten pelaa 20v kuluttua nuo sähköasiat. Itse tykkään mutta jokainen kai kehuu omaansahttp://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Smileys/default/smiley.gif

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kertokaas vielä hiukan kulutustietoja !

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Dyna-6 massikka tietenkin.

Kysykkin vielä.
Massikka on vasta massikka kun siinä on perkkinssonnin hevoset valjaissa!!! Oikeat ardennerit eikä jotain suomenkopukoita.  8)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Enemmän niillä on yhteistä kuin massikalla ja toimintavarmuudella :)
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Enemmän niillä on yhteistä kuin massikalla ja toimintavarmuudella :)
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?

Eiks se ny sitten kestä hyvin kun pyärät puuttuu  ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra N, Massey-Ferguson Dyna4 vai Case JXU ?
Kuinkas on porovoimalla pudonneiden pyöränpultien välissä oleva laatikko kestänyt?
Hyvin on kestänyt, kiitos kysymästä :) Keppilootia ei liene monia avattukkaan jälkikäteen. Pultitkin on pysyneet paikallaan. Tainnut sattua tehtaalta joku maanantaimalli.

Mites on massikassa kone ja kytkin kestänyt? ;D