Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Betoninen laguuni  (Luettu 4570 kertaa)

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Betoninen laguuni
Selailin sarka-messujen vierailukohteita ja osui silmään eräällä tilalla oleva paikallaan valettu betoninen laguuni? Mitenkähän tuo käytännössä tehdään ja miten tuo kustannuspuoli jos vertaa normisäiliöön? vai onko haluttu vaan tehdä yks iso allas ja laguuni ainoo järkevä malli? Äkkiseltään rupes ihan kiinnostamaan toikin kun ens kesänä pitäis reilu 3000 m3 säiliö polkasta tontille.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Betoninen laguuni
Jos sen maalaa siniseksi niin tileeko Brooke Shields sinne hengailemaan  ???

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Betoninen laguuni
Jos sen maalaa siniseksi niin tileeko Brooke Shields sinne hengailemaan  ???

korkehintaan merilehmä :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Betoninen laguuni
Jos sen maalaa siniseksi niin tileeko Brooke Shields sinne hengailemaan  ???
vasta heittona palautan puujalan, jos aina heittää vitsiä niin onko sillon hauska?  ;D

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Betoninen laguuni
Jos sen maalaa siniseksi niin tileeko Brooke Shields sinne hengailemaan  ???

korkehintaan merilehmä :o

Johanna Tukiainen  8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
Vs: Betoninen laguuni
Jos sen maalaa siniseksi niin tileeko Brooke Shields sinne hengailemaan  ???

korkehintaan merilehmä :o

Johanna Tukiainen  8)
>>Meinaako Ojala saada sitten Tukiaista vai ihan käteiselläkö aattelit panna...

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Betoninen laguuni
JoHaRalla on ihme tyyli pilata vaikka kuinka asiallinen viestiketju jollain älyttömällä  möläytyksellä ja toiset vielä jatkaa sitä. Pitäs vähän miettiä mitä kirjottelee.

mah

  • Vieras
Vs: Betoninen laguuni
Ensiajatuksena Joharan kommenteissa on enemmän asiallisuutta kuin betonilaguunissa? :'(

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Betoninen laguuni
JoHaRalla on ihme tyyli pilata vaikka kuinka asiallinen viestiketju jollain älyttömällä  möläytyksellä ja toiset vielä jatkaa sitä. Pitäs vähän miettiä mitä kirjottelee.

Kyl mä aina vähän mietinkin  :'(

Mietintäprosessi paranee jos asioita ravistelee ja katsoo täysin eri suunnasta.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Betoninen laguuni
Jos sen maalaa siniseksi niin tileeko Brooke Shields sinne hengailemaan  ???
vasta heittona palautan puujalan, jos aina heittää vitsiä niin onko sillon hauska?  ;D

Hyvä huomio. Vastaus on että ei ole, kyl mä sen teidän.

Mutta laguunista asiaa. Mä luulen että laguuni ei oli paras eikä halvin ratkaisu. Luulen että valu täytyy kuitenkin katkaista välillä tai sitten raudoittaa valtavasti. Ehkä tuollainen ei edes onnistu kuin aivan optimaaliseen paikkaan. Maan vesi nostaa joskus noita tavallisia säiliöitä pintaan, ehkä laguuni pysyy paikallaan paremmin märässä maassa??

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Betoninen laguuni
Ensiajatuksena Joharan kommenteissa on enemmän asiallisuutta kuin betonilaguunissa? :'(
JoHaRalla on aikaa :)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Betoninen laguuni
Selailin sarka-messujen vierailukohteita ja osui silmään eräällä tilalla oleva paikallaan valettu betoninen laguuni? Mitenkähän tuo käytännössä tehdään ja miten tuo kustannuspuoli jos vertaa normisäiliöön? vai onko haluttu vaan tehdä yks iso allas ja laguuni ainoo järkevä malli? Äkkiseltään rupes ihan kiinnostamaan toikin kun ens kesänä pitäis reilu 3000 m3 säiliö polkasta tontille.

Tuntus, että kustannuksia tulee aika lailla. Betonia menee paljon.. 3700 m3 kumilaguuni tänä kesänä rakennettuna maksoi kaikkineen noin 45k€. Kumin ja aidan osuus oli noin 21 k€.

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Betoninen laguuni
Selailin sarka-messujen vierailukohteita ja osui silmään eräällä tilalla oleva paikallaan valettu betoninen laguuni? Mitenkähän tuo käytännössä tehdään ja miten tuo kustannuspuoli jos vertaa normisäiliöön? vai onko haluttu vaan tehdä yks iso allas ja laguuni ainoo järkevä malli? Äkkiseltään rupes ihan kiinnostamaan toikin kun ens kesänä pitäis reilu 3000 m3 säiliö polkasta tontille.

Tuntus, että kustannuksia tulee aika lailla. Betonia menee paljon.. 3700 m3 kumilaguuni tänä kesänä rakennettuna maksoi kaikkineen noin 45k€. Kumin ja aidan osuus oli noin 21 k€.
Olnko alvilla vai ilman? Jos on alvitonta niin rupeaakin yllättäen toi agrotank vironmaalta kiinnostamaan entistä enemmän. Onko kellään siitä kokemuksia ja onko pelko jäätymisestä karuna talvena turha, betonisäiliötähän siinä tulee 3m maanpinnan yläpuolelle?

Viimeksi muokattu: 23.12.11 - klo:23:31 kirjoittanut Carlosi

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Betoninen laguuni
Ensiajatuksena Joharan kommenteissa on enemmän asiallisuutta kuin betonilaguunissa? :'(
JoHaRalla on aikaa :)


Liene Auliksen lisäksi ainoa joka on kuukausipalkalla Agronetissä?  ;D Aktiivina, jos ei lukuun oteta tuhansia tilpehöörikauppiaita ja humpuukimaakareita jotka käyvät tarkistamassa milloin pitää perustaa tunnukset.  ;D ;D


Miksi Agronetistä puuttuu maailman sarkastisimman ja *****maisimman näköinen hymiö?  ::)
Poliittinen *****.

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Betoninen laguuni
Jos sen maalaa siniseksi niin tileeko Brooke Shields sinne hengailemaan  ???
vasta heittona palautan puujalan, jos aina heittää vitsiä niin onko sillon hauska?  ;D

Hyvä huomio. Vastaus on että ei ole, kyl mä sen teidän.

Mutta laguunista asiaa. Mä luulen että laguuni ei oli paras eikä halvin ratkaisu. Luulen että valu täytyy kuitenkin katkaista välillä tai sitten raudoittaa valtavasti. Ehkä tuollainen ei edes onnistu kuin aivan optimaaliseen paikkaan. Maan vesi nostaa joskus noita tavallisia säiliöitä pintaan, ehkä laguuni pysyy paikallaan paremmin märässä maassa??
  Ei betonilaguunia ymmärtääkseni tarvitse  erikseen raudoittaa . Tarvitaan kuitubetonia joka riittävän kuiva että  valu onnistuu suoraan ympäripyörivällä . Kannattanee työhön palkata paikkkunnan paras ja rauhallisin kuski ja vielä  samassa paketissa jos mahdollista...

Viimeksi muokattu: 23.12.11 - klo:21:31 kirjoittanut JIIWEE