Täälläpäin ihme hommaa, eipä ole kellään ketjuja traktoreissa, pl. yksi lumiurakoitsija pienellä traktorilla. Muistan kun ketjut meni aikoinaan vaihdossa, 80-luvun puolivälin jälkeen ja olivat avaamattomassa puulaatikossa...
Tosin, eipä ole ollut kaksi tai kolmivetojakaan 70-luvun jälkeen, paitsi nykyinen Valtra, JD ja Deutz
Huomaa metsässä ettei nelivedon voittanutta,Valtralla sellaista pakertamista pahoissa paikoissa, kai ne ketjut on ny hommattava 
Ja ihan naurettavaa tuosta Fiatista ja sen hammaslukosta paasaaminen. Lopeta jo iso miäs...
Maavara

, etuakselin keinunta, renkaat ja ketteryys

Lukkoa harvemmin edes tartti, noilla avuilla pärjäs. Tuo etuakselin liikevara ja ketteryys suuri avu, kömpelöjähän nuo valtrat on leveämmillä 28 eturenkailla

Ja voi valkata ne ajokelit ja itse tehdyt urat, nollakeleillä mahdotonta lipsuttelua mutta sopivalla pakkasella etukäteen ajetuilla urilla homma onnistuu hampaita kiristelemättä

Korkein mäki taitaa olla omissa metsissä metsäojien ylitys tai metsäautotielle nousu, näin karrikoiden...