Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Väyrynen junaili Suomen EU-jäseneksi  (Luettu 8370 kertaa)

minä-itte

• Vieras
"Kaikki lähti siitä, kun Paavo Väyrynen ryhtyi kaivamaan hautaa Ahon hallitukselle ja imoitti 14. päivänä huhtikuuta 1993  eroavansa ulkoministerin paikalta. Lähtijä uskoi nimittäin, että hän menestyisi paremmin presidentinvaalissa, kun hän sanoutuisi irti hallituksen EY-linjasta.

Hallituskriisi olisi tullut EY-neuvottelujen loppusuoran auetessa erittäin onnettomaan aikaan. Väyrynen ei silti epäröinyt asettaa omaa etuaan maan parhaan edelle"

"Väyrynen oli ulkoministerinä vaikuttanut ratkaisevasti Euroopan unionin jäsenyyshakemuksen jättöön. Hänen vastuullaan  olivat oikeastaan kaikki Suomelle tärkeimmät ja samalla hankalimmat jäsenyysneuvottelujen asiat".

Otteita Keijo K.Kulhan kirjasta "Mahtitalonpoika"  s. 285  Edita, Helsinki 1998

(Kulha on kepu)

Väyrysen pelleily johti siihen, että Haaviston tullessa ulkoministeriksi muuttui sekä MTK:n että kepun suhtautuminen EU-jäsenyyteen myönteiseksi. Siihen asti jäsenyys oli ollut näille vähemmän haluttu  vaihtoehto.

Yhteenvetona voi todeta taas tässäkin, että kaikki, mihin Väyrys-Paavo on ryhtynyt, on mennyt aina persiilleen: Paavosta ei tullut (eikä tule) presidenttiä mutta Suomesta tuli EU:n jäsen.

...eikä tullut alkoholisoituneesta Karjalaisestakaan pressaa v. 1982, vaikka Paavo sitä kovasti yritti.

Viimeksi muokattu: 06.12.11 - klo:06:53 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

• Vieras
Vs: Väyrynen junaili Suomen EU-jäseneksi
Väyrys-Paavo palvelee parhaiten Isänmaataan hoitelemalla marjapensaitaan Keminmaalla (toteutuu v. 2012 tammikuun loppupuolelta lähtien). Onhan Paavo jo heitetty Eduskunnasta ja kepun johtopaikoilta.

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Miten sulle voi yksi Paavo Väyrynen olla tuomonen pakkomielle ? Joka viesti koskee nykyään Paavo Väyrystä.  Sairasta touhua. Jos Paavo ei oli lähtenyt kansanedustaja ehdokkaaksi uudeltamaalta vaan pysysy lapissa, niin hän napottas eduskunnassa. Ja sekös teikäläistä v...ttas

minä-itte

• Vieras
Miten sulle voi yksi Paavo Väyrynen olla tuomonen pakkomielle ? Joka viesti koskee nykyään Paavo Väyrystä.  Sairasta touhua. Jos Paavo ei oli lähtenyt kansanedustaja ehdokkaaksi uudeltamaalta vaan pysysy lapissa, niin hän napottas eduskunnassa. Ja sekös teikäläistä v...ttas

Väyrynen  on itse yksi pakkomielle presidenttihaaveineen, vaarallinen mies Suomelle!

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Väyrynen  on itse yksi pakkomielle presidenttihaaveineen, vaarallinen mies Suomelle!
Höpö höpö ja huomenna lissee.

minä-itte

• Vieras

Ottaako tosiasioitten lukeminen noin koville?

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ottaako tosiasioitten lukeminen noin koville?
Ei ota. Minulle on yksi hailee kuka siellä linnassa napottaa. Teikäläiselle ei taida olla ihan sama.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
"Kaikki lähti siitä, kun Paavo Väyrynen ryhtyi kaivamaan hautaa Ahon hallitukselle ja imoitti 14. päivänä huhtikuuta 1993  eroavansa ulkoministerin paikalta. Lähtijä uskoi nimittäin, että hän menestyisi paremmin presidentinvaalissa, kun hän sanoutuisi irti hallituksen EY-linjasta.

Hallituskriisi olisi tullut EY-neuvottelujen loppusuoran auetessa erittäin onnettomaan aikaan. Väyrynen ei silti epäröinyt asettaa omaa etuaan maan parhaan edelle"

"Väyrynen oli ulkoministerinä vaikuttanut ratkaisevasti Euroopan unionin jäsenyyshakemuksen jättöön. Hänen vastuullaan  olivat oikeastaan kaikki Suomelle tärkeimmät ja samalla hankalimmat jäsenyysneuvottelujen asiat".

Otteita Keijo K.Kulhan kirjasta "Mahtitalonpoika"  s. 285  Edita, Helsinki 1998

(Kulha on kepu)

Väyrysen pelleily johti siihen, että Haaviston tullessa ulkoministeriksi muuttui sekä MTK:n että kepun suhtautuminen EU-jäsenyyteen myönteiseksi. Siihen asti jäsenyys oli ollut näille vähemmän haluttu  vaihtoehto.

Yhteenvetona voi todeta taas tässäkin, että kaikki, mihin Väyrys-Paavo on ryhtynyt, on mennyt aina persiilleen: Paavosta ei tullut (eikä tule) presidenttiä mutta Suomesta tuli EU:n jäsen.

...eikä tullut alkoholisoituneesta Karjalaisestakaan pressaa v. 1982, vaikka Paavo sitä kovasti yritti.
Semmoista peruskepulaista kaksilla korteilla pelaamista.

Hyvä kysymys on sekin, paljonko Väyrynen jätti Suomen kannalta keskeisiä asioita hoitamatta. Paavo lähti karkuun ja muut saivat siivota sotkut.

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Semmoista peruskepulaista kaksilla korteilla pelaamista.

Hyvä kysymys on sekin, paljonko Väyrynen jätti Suomen kannalta keskeisiä asioita hoitamatta. Paavo lähti karkuun ja muut saivat siivota sotkut.
[/quote]

Salolaisesta vois sanoa samaa..

koivumaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Täytyy kyllä todeta,että melkoisen valtiomiehen olemme M-Issä menettäneet.
Jos tuo energia minkä hää käyttelee näihin kepuväännöksiin kulutettaisiin johonkin isänmaata höydyttävään aivotyöhön,Suomi nousisi suosta hetkessä.

Pigman

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Hyvä että minä-ittekin on tajunnut, että Paavo Väyrynen voi estää Niinistön pressahaaveen.

Sepedeus

• Vieras
Hyvä että minä-ittekin on tajunnut, että Paavo Väyrynen voi estää Niinistön pressahaaveen.

Tammikuussa se häkki heilahtaa Niinistön Saulille. 6 vuotta linnaa :D

rööri-roope

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Paavosta ei tullut (eikä tule) presidenttiä mutta Suomesta tuli EU:n jäsen.

..

****** Eli se että kokoomus liputti avoimesti ja takki auki Ey-jäsenyyden puolesta unohtuu sinulta nyt täysin. Kyllä jumalauta tuo puolueuskollisuus saa ihmisen pettämään itseään pahasti.
In vino veritas

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
poulueuskollisuudesta vaan vainoharhaisuudesta tossa on kyse!                          on aika taukkijätkä kun ei voi muuta ajatella!                         miettis nyt vaikka sitä että miten estää jatkossa sasin tappamasta viattomia tiellä liikkujia!

Aulis Anttila

• Vieras
Salolaisen kortit...
Semmoista peruskepulaista kaksilla korteilla pelaamista. Hyvä kysymys on sekin, paljonko Väyrynen jätti Suomen kannalta keskeisiä asioita hoitamatta. Paavo lähti karkuun ja muut saivat siivota sotkut.
Salolaisesta vois sanoa samaa..
[/quote]

Ei voi... sillä ei ollu kortteja ollenkaan... ne oli Haaviston taskussa  :P :P   ;D ;D