Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Broadway  (Luettu 11572 kertaa)

Rakkine

  • Vieras
Vs: Broadway
Broadway liukenee todella huonosti ruiskutusveteen,  vaikka olisi sekoitus päällä. Se ruskea pulveri pitää ensin laittaa sankoon, jossa on lämmintä vettä, sekoittaa siinä ja siitä kaataa ruiskuun. Opin tämän, kun kerran  huomasin ruiskutuksen jälkeen, että säiliön pohjalle oli jäänyt liukenematonta ainetta. Sama ongelma vaivaa monia muitakin rakeisessa, pulverimaisessa tai jauheisessa muodossa olevia torjunta-aineita.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Broadway
Broadway liukenee todella huonosti ruiskutusveteen,  vaikka olisi sekoitus päällä. Se ruskea pulveri pitää ensin laittaa sankoon, jossa on lämmintä vettä, sekoittaa siinä ja siitä kaataa ruiskuun. Opin tämän, kun kerran  huomasin ruiskutuksen jälkeen, että säiliön pohjalle oli jäänyt liukenematonta ainetta. Sama ongelma vaivaa monia muitakin rakeisessa, pulverimaisessa tai jauheisessa muodossa olevia torjunta-aineita.
Jännä mä en ole huomannut tätä ongelmaa. Kaikki raemaiset tulee kaadettua hitaasti annostelijan kautta kokoajan tietysti sekoitus ja kierrätys päällä. Pöntön pyrin aina ajamaan kerralla tyhjäksi eikä sekoitusta näin ollen sammuteta välillä.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

skuutteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 34
Vs: Broadway
Mä oon kans käyttäny kevät ja syysvehnälle. Just kaadoin n 7t/ha syysvehnää joka oli 100% pystyssä ja rikkoja ei ollu kun jossain kiilan päissä johon ei ruutta osunut. Muutama valvotti yritti jossain pintaan ja hukkia nolla. Savimaalla toimii hyvin. Meinasin ottaa ens kesäksi tuon Sekatorin kokeiluun kun nuo luohot alkaa keljuilemaan parilla lohkolla.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19858
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Broadway
Mä oon kans käyttäny kevät ja syysvehnälle. Just kaadoin n 7t/ha syysvehnää joka oli 100% pystyssä ja rikkoja ei ollu kun jossain kiilan päissä johon ei ruutta osunut. Muutama valvotti yritti jossain pintaan ja hukkia nolla. Savimaalla toimii hyvin. Meinasin ottaa ens kesäksi tuon Sekatorin kokeiluun kun nuo luohot alkaa keljuilemaan parilla lohkolla.

Tehoaako Sekator luohoon ? Monitorin ja Broadwayn teho on pääasiassa luohoa lyhentävä, mutta myöhäinen Puma Extra näkyy olevan tehokas, ja ainoa pohjavesialueelle kelpaava. Pienempikin annos poistaa sen punaisen heinän. Grasp oli vieläkin tehokkaampi, mutta sitä ei enaa ole myynnissä.

Luoho oli todella suuri ongelma hybridirukiissa tänä vuonna. Syysrapsista sen saa sentään Targasuperilla  vähän piiloon.

-SS-

skuutteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 34
Vs: Broadway
Mä oon kans käyttäny kevät ja syysvehnälle. Just kaadoin n 7t/ha syysvehnää joka oli 100% pystyssä ja rikkoja ei ollu kun jossain kiilan päissä johon ei ruutta osunut. Muutama valvotti yritti jossain pintaan ja hukkia nolla. Savimaalla toimii hyvin. Meinasin ottaa ens kesäksi tuon Sekatorin kokeiluun kun nuo luohot alkaa keljuilemaan parilla lohkolla.

Tehoaako Sekator luohoon ? Monitorin ja Broadwayn teho on pääasiassa luohoa lyhentävä, mutta myöhäinen Puma Extra näkyy olevan tehokas, ja ainoa pohjavesialueelle kelpaava. Pienempikin annos poistaa sen punaisen heinän. Grasp oli vieläkin tehokkaampi, mutta sitä ei enaa ole myynnissä.

Luoho oli todella suuri ongelma hybridirukiissa tänä vuonna. Syysrapsista sen saa sentään Targasuperilla  vähän piiloon.

-SS-

Kirjoittelin näköjään ihan puuta heinää. Eihän se Sekator mihinkään luohoon tehoa, mutta sitä saa ruuttaa ohralle myös, en ole Broadwaytä uskaltanut ohralle kokeilla. Luohoon piti siis tarjota jotain muuta kaveriksi kuten puma tai swipe. Onkohan sitä Hussar plussaa kukaan kokeillut, senhän piti tehota heinämäisiin?

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: Broadway
Alimmilla käyttömäärillä ei oikein tehoa. Kylänurmikan torjuntamäärillä ei ollut luohoakaan. Olikohan 150g/ha.
En muista tarkkaan.