Miten pankit ovat suhtautuneet vaikka 1 robotin navetan lainoittamiseen A, B ja C-alueilla ?
Oman kuuleman mukaan täällä C-alueella ei pankitkaan enää parhaana bisnesideana taida tuota 1 robon systeemiä nähdä?
Tuota minäkin olen kuullut ja nähnyt
Eiköhän pankit pitänyt yhden robon systeemiä ab:llä tuhoon tuomittuna jo jonkun aikaa... Sehän tästä tekeekin niin vaikeeta? Ei mitään mahdollisuuksia "vähittäisillä ja maltillisilla laajennuksilla" koska noi on rahoitettava käymällä muualla töissä vaan olisi pakko uskaltaa rysäyttää kerralla. Ja onko siihen sitten mahdollisuuksia eli saako so*****a pellot ja sitä rataa. Ja saa sitten vielä pankista rahaa...
Minä oon alkanu aattelemaan tätä hommaa, ihan niinku yks 2 robotin tilan tehny isäntä mulle sitä kerto. Heillä oli ennen laajennusta joku vajaa 50 lehmää parsinavetassa ja uutta alko tekemään mieli uudempaa laitosta ja vielä kun maatkin anto periks, niin sitten tekivät. Olivat tullu tähän 2 robon systeemiin päätyneeks, koska tuosta yhesta robosta olis tullu ns. vaan ja ainoastaan lisää velkaa -> tuotannon kasvu ei vielä niin merkittävä. Itelläni vähän vähemmän elukoita parsinavetassa ja vaikka kuin tekis mieli päästää lehmät väljempään asumaan, niin miljoonaa en kyllä oo 10-15 lehmän lisäyksen ja sen seurauksena saadun hyvinvoinnin paranemiseen oo valmis laittamaan. Olin vaikka Ä-tukialueella.
Peltoa tosiaan semmonen 80ha, joten 2 robottiin ei niitä katovuosia enää tarvittas ja lähettyvillä vapaa pelto aika hilkulla ja vaikka niitä saiskii, niin velkaahan siitäkii sais lisää, jollon pankki viimestään sanois, että pistähän poika kannon nokkaan ja tupakiks vähäks aikaa...