Tää kysymys menee samaan sarjaan kuin päivän koneviestin juttu world dairy exposta.... kones-boooonus-toimittaja ihmetteli, että oli vaatimaton näyttely koska koneosasto oli olematon.....

lehmiä olikin sitten 21000 tjsp.
Rapakon takana keskitytään oleelliseen, täällä sukutilatäppärit kuolaa maalatun metallin perään.
Tuleex se maito robosta vai lehmästä?

Ja kustannus-/"jaksamiskriisiä" pukkaa.....
Niii iiiin . Onkohan suuresti arvostettu UCD tilannut vahingossa väärän lehden . Lehtihän on KONEVIESTI ei eläinviesti . Jos haluaa lukea 21000tjsp lehmistä tilataan eläinviesti ja koneviestin kauppiaalle sanotaan , kiitos ei , en ymmärrä mitään koneista .
Mulla kun ei ole noita eläimiä , en kyllä ole käynytkään kuin kotimaisissa näyttelyissä , en tiedä/ymmärrä elukoista juuri mitään . Mä oon luullut , että niitä on näyttelyissä vain sitä varten , että kaupunkilaiset saa tulla ihastelemaan kuinka "iiihania" nuo eläimet on ja kuinka "iiihanaa" olis kun sais itsekkin olla joka päivä eläinten kanssa .
Kertokaa nyt , vaikka tää onkin koneet, laitteet ja tekniikka aiheinen palsta , mitä esim. UCD oppii näyttelyssä katselemalla 21000tjsp lehmää ??
Jännä asia sinänsä , että kyseenalaistetaan kumpi on tärkempi lypsyrobotti/lypsykone vai lehmä . UCD:n trendikkäästi muotoiltu kysymys
"Tuleex se maito robosta vai lehmästä" ?? Kai se maito tuleex lehmästä , mutta käsittääkseni se ei tuleex sieltä itsekseen ( saa korjata jos olen väärässä )
kyllä siihen tarvitaan se kuolattu rauta oli se sitten lypsykone tai ROBO , jos ei kumpaakaan ole , kyllä vanha isäntä ja emäntä on lujilla kun lypsää käsin 120 lehmää kun nuoripari on katselemassa 21000tjsp lehmää rapakon takana !! Kyllä siinä pukkaa vanhalle parille jaksamis kriisiä , vaan eipä tuu nuorelle parille kustannuskriisiä . Kyllä se kuulkaa on niin , että ei nykyään hoidettaisi pientäkään eläinmäärää ilman sitä kuolattua rautaa , ei edes yhtä lehmää.
Mitä tästä opimme , "sukutilatäppärit" (kuten UCD) myykää kuolattu rauta pois ja tilatkaa kuvakirja eläimistä ja kuolatkaa sitä .
Yksi tyhmä kysymys vielä . Mitä tuo TJSP tarkoittaa ?? Tuhannen Jyvän Siemenen Paino ?? Käytin sitä tuolla kirjoittaessani koska se tuntui niin hienolta . Kyllä nuo oppineet osaa .