Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käärijä  (Luettu 47769 kertaa)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Käärijä
Mä en vaan ymmärrä millä laskukaavalla saa kahden kuskin ja kahden koneen paalin hinnan alhasemmaks verrattuna että sen tekee yks kone ja yks kuski kerta-ajolla....

Mä kyllä maksoin combikoneesta paaljon vähemmän.... mut voihan niitä toki listahinnoillaki ostaa jos haluaa  :o

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Käärijä
Kovia poikia on kun 9000, 150:stä paalia kursii kokoon kesän aikana. Itte tehtiin äskettäin päätös että jatketaan samaan malliin eli 150 paalia pukataan kombilla ja asiakas kerää ne pellolta. Itse en näe ongelmana jos joku ei halua itse kerätä niin renki tai minä saa käydä jälkeenpäin kelkkomassa ne pellon laitaan raktorilla missä kulkee yksi edessä ja yksi takana. Investointina toki oli arvokas mutta hintoja päivitetään sopivasti ja vielläkin epäilen että halvemmalla pystytään toimimaan kun erikseen käärimällä. Se on nyt mietinnässä että ajetaanko tunti vai ha kustannuksena.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Käärijä
Tää on ihan hyvä jotta tulee eri näkökulmia asiaan.

Mun näkemys asiasta taas on seuraava:

Asiakas tilaa paalauksen ja käärinnän(paalit pellon laitaan tavalla tai toisella)

1.
yksikkö paalain ja traktori(n.140hv) + käärijä ja traktori(80hv vm.82)

2.
compipaalain ja traktori(+160) + traktori paalipihdeillä(ehkä n.80hv ja mielellään hyd.suunnanvaihto)


Jos noita kahta kone ketjua vertaa niin minun ajatus maailman mukaan combipaalilta pitää saada enemmän liksaa ??? Ja tätä mieltä oli myös paikallinen combiurakoitsija :-\


Ja mitä tuohon hinnan polenta kommenttiin tulee niin, näkyy nuo ajavan täällä kalliimmillakin koneilla halvemmalla. Mutta onneksi tilalliset ymmärtävät myös laadun päälle eikä tuijota pelkkää hintaa.

vm1: 220 welgeri tekee 120cm paaleja.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9736
Vs: Käärijä
Eikös 220 tee halkaisijaltaan 125 paalia?  :P

nilihaara

  • Vieras
Vs: Käärijä
Eikös 220 tee halkaisijaltaan 125 paalia?  :P
  Napero mikä napero kuitenkin. Muovintuhlausta.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Käärijä
Eikös 220 tee halkaisijaltaan 125 paalia?  :P

 Liian isoja kuitenkin...sopiva paalinkoko on 0,8-1,15m.  8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Käärijä
Mulla on combikoneen vedossa +200hv kone (alunperin 140) hyvässä heinässä polttoaineen kulutus oli 0.3l per paali
Veturi maksanut kolme vuotta aikaa 42k€ sis alv käytettynä
fendtillä varmaan pääsis si jo nolla kulutuksel kun noi valmetit on kuulemma niin pirun janosia  ;D

Ennen tehtiin erillisillä koneilla ja ongelmaksi muodostui käärijäkuskin vaikea saaminen.... ja osallaan myös hitaus
Nyt teen rehua toisinaan ihan yksinki jos on kyse vähän pienemmistä aloista

Mutta jokanen tehköön niin kuin omasta mielestä parhaaksen näkevät
Itellä kone tuli 90% omaan käyttöön joten urakkani saan valita

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Käärijä
Joo, tosiaan jokainen tekee niinkuin parhaiten näkee, mutta ehkä nuo meidän hommat on sitten jotenkin "erilaisia" enkä näe järkevänä hommata combia. Jos pelkästään itselleni paalaisin niin silloin valintana ehdottomasti tuubi tai combi.

Tuo 9000 paalin paalaus(combilla) ja kantaminen pellon reunaan ei vaan onnistu yhdellä traktorilla, pakko olla eri kone kantamaa.

Mutta palataan alkuperäseen aiheeseen, aika harvalla kaksivartisella käärijällä pystyy kantamaan toista paalia käärinnän aikana, ei äkkiseltään tule mieleen kuin Elho??.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Käärijä
Ei pysty elhollaka.... ainoat koneet millä pystyy kantamaan ovat sivulta paalin nostavia

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Käärijä
Varmasti markkinoiden nopein kone on mchalen 991 high speed
http://www.youtube.com/watch?v=JWDlHQCzfno

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Käärijä
Kovia poikia on kun 9000, 150:stä paalia kursii kokoon kesän aikana. Itte tehtiin äskettäin päätös että jatketaan samaan malliin eli 150 paalia pukataan kombilla ja asiakas kerää ne pellolta. Itse en näe ongelmana jos joku ei halua itse kerätä niin renki tai minä saa käydä jälkeenpäin kelkkomassa ne pellon laitaan raktorilla missä kulkee yksi edessä ja yksi takana. Investointina toki oli arvokas mutta hintoja päivitetään sopivasti ja vielläkin epäilen että halvemmalla pystytään toimimaan kun erikseen käärimällä. Se on nyt mietinnässä että ajetaanko tunti vai ha kustannuksena.
Älä uhoa isoo-erkille!  Hää painaa jo itelleeki ainaski kolmensadan hehtaarin paalit ja kuskaa ne melkein kaikki itekkin kotio kelillä kuin kelillä. Sit hälle jää vielä lomailu- ja biletysaikaakin. Mut häällä onkii makhaale, se vihree. Olin kerran semmosen vieressä ja kaveri sanoi, et naama heijastaa vihreetä kateudesta!  ;)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Käärijä
Kovia poikia on kun 9000, 150:stä paalia kursii kokoon kesän aikana. Itte tehtiin äskettäin päätös että jatketaan samaan malliin eli 150 paalia pukataan kombilla ja asiakas kerää ne pellolta. Itse en näe ongelmana jos joku ei halua itse kerätä niin renki tai minä saa käydä jälkeenpäin kelkkomassa ne pellon laitaan raktorilla missä kulkee yksi edessä ja yksi takana. Investointina toki oli arvokas mutta hintoja päivitetään sopivasti ja vielläkin epäilen että halvemmalla pystytään toimimaan kun erikseen käärimällä. Se on nyt mietinnässä että ajetaanko tunti vai ha kustannuksena.
Älä uhoa isoo-erkille!  Hää painaa jo itelleeki ainaski kolmensadan hehtaarin paalit ja kuskaa ne melkein kaikki itekkin kotio kelillä kuin kelillä. Sit hälle jää vielä lomailu- ja biletysaikaakin. Mut häällä onkii makhaale, se vihree. Olin kerran semmosen vieressä ja kaveri sanoi, et naama heijastaa vihreetä kateudesta!  ;)

Kyl sää si jumalauta jaksat vinkuu....

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Käärijä
Göwelin 5020 käärimessä vois olla konetta pitkäksi aikaa, maahantuojaa ei liene enää?

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Käärijä
Kovia poikia on kun 9000, 150:stä paalia kursii kokoon kesän aikana. Itte tehtiin äskettäin päätös että jatketaan samaan malliin eli 150 paalia pukataan kombilla ja asiakas kerää ne pellolta. Itse en näe ongelmana jos joku ei halua itse kerätä niin renki tai minä saa käydä jälkeenpäin kelkkomassa ne pellon laitaan raktorilla missä kulkee yksi edessä ja yksi takana. Investointina toki oli arvokas mutta hintoja päivitetään sopivasti ja vielläkin epäilen että halvemmalla pystytään toimimaan kun erikseen käärimällä. Se on nyt mietinnässä että ajetaanko tunti vai ha kustannuksena.
Älä uhoa isoo-erkille!  Hää painaa jo itelleeki ainaski kolmensadan hehtaarin paalit ja kuskaa ne melkein kaikki itekkin kotio kelillä kuin kelillä. Sit hälle jää vielä lomailu- ja biletysaikaakin. Mut häällä onkii makhaale, se vihree. Olin kerran semmosen vieressä ja kaveri sanoi, et naama heijastaa vihreetä kateudesta!  ;)

Kyl sää si jumalauta jaksat vinkuu....

Ei kannata provosoitua kun provosoidaan!  ;)    Vaan kiusaus on hiukan provosoida kun joku isottelee vaikka olisi aihettakin.  :)  Ota ihan huumorilla vaan!

Viimeksi muokattu: 24.11.11 - klo:21:59 kirjoittanut landehande

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Käärijä
Kovia poikia on kun 9000, 150:stä paalia kursii kokoon kesän aikana. Itte tehtiin äskettäin päätös että jatketaan samaan malliin eli 150 paalia pukataan kombilla ja asiakas kerää ne pellolta. Itse en näe ongelmana jos joku ei halua itse kerätä niin renki tai minä saa käydä jälkeenpäin kelkkomassa ne pellon laitaan raktorilla missä kulkee yksi edessä ja yksi takana. Investointina toki oli arvokas mutta hintoja päivitetään sopivasti ja vielläkin epäilen että halvemmalla pystytään toimimaan kun erikseen käärimällä. Se on nyt mietinnässä että ajetaanko tunti vai ha kustannuksena.
Älä uhoa isoo-erkille!  Hää painaa jo itelleeki ainaski kolmensadan hehtaarin paalit ja kuskaa ne melkein kaikki itekkin kotio kelillä kuin kelillä. Sit hälle jää vielä lomailu- ja biletysaikaakin. Mut häällä onkii makhaale, se vihree. Olin kerran semmosen vieressä ja kaveri sanoi, et naama heijastaa vihreetä kateudesta!  ;)

Kyl sää si jumalauta jaksat vinkuu....

 8) 8)