Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hömppäheinää  (Luettu 4695 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
Hömppäheinää
Muutaman isännän kanssa on pähkäilty ensi kevään kylvösuunnitelmia. Lähtökohtana on tutkimuslaitosten laskelmat, minkä mukaan edes hyvä sato ei tee viljanviljelyä kannattavaksi.  Tätä päätelmää myös omat laskelmamme tukevat.

Ensi kesänä laitetaan hömppäheinää maksimit,  lannoitemäärää viljoille vähennetään. Uutta varastotilaa tehdään, jotta viljan myyntiajankohtaa voidaan siirtää.

Kaikki huomio ja tarmo kiinnitetään maatalouden ulkopuolisten tulojen hankintaan.

Viimeksi muokattu: 22.11.11 - klo:07:27 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

  • Vieras
Vs: Hömppäheinää
Kotieläintila-statuksen tilat saavat viljalle 110 € korkeamman hehtaarituen viljapelloilleen!!!

Anttilan ja Korkeaojan "aikaansaannos", MTK takapiruna.

MTK vaati, että ministeri Koskisen v. 2002  neuvottelemaa 50 €/ha LFA-korotusta ei saa maksaa viljalle kuin 14 €, minkä vaatimuksen ministeri Korkeaoja esitti EU:lle...EU hyväksyi tuen pudottamisen 20 euroon.

Jokainen viljatila voi laskea menetyksensä tästä MTK- "edunvalvonnasta",  30 €/ha/vuosi, tähän mennessä seitsemän vuoden ajalta. 

minä-itte

  • Vieras
Vs: Hömppäheinää
Etelän maataloustuottajat eivät äänestä kepulaista Väyrystä, vannoutunutta "aluepolitiikka"- miestä.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Hömppäheinää
Luitko mini-(m)ii maastullista yleisönosaston kirjotuksen, jossa 30 hehtaarin viljatilallinen vakuutteli, että sillä pärjää ihan hyvin, kun ei turhia jaarittele? Joten mikä sinulla toiminnassasi mättää?
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66252
Vs: Hömppäheinää
et sitten yhdellä kertaa jaksanut käsitellä noin montaa ajatustasi!       vain kolme osallistumista!     

                  ihan kiva! :P

minä-itte

  • Vieras
Vs: Hömppäheinää
Luitko mini-(m)ii maastullista yleisönosaston kirjotuksen, jossa 30 hehtaarin viljatilallinen vakuutteli, että sillä pärjää ihan hyvin, kun ei turhia jaarittele? Joten mikä sinulla toiminnassasi mättää?

MTK-kepulainen provokirjoitus.

koponen

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1379
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
Vs: Hömppäheinää
Kaikki huomio ja tarmo kiinnitetään maatalouden ulkopuolisten tulojen hankintaan

Veikkaan että kuitenkin vihtorin osalta huomio ja tarmo kohdistuu täällä *****iluun ja toisten kahehtimiseen, oisikohan sinunkin kohdalla nuo harkinnat ollut syytä yehdä n.10 vuotta sitten:)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Hömppäheinää
Luitko mini-(m)ii maastullista yleisönosaston kirjotuksen, jossa 30 hehtaarin viljatilallinen vakuutteli, että sillä pärjää ihan hyvin, kun ei turhia jaarittele? Joten mikä sinulla toiminnassasi mättää?

MTK-kepulainen provokirjoitus.

No hyvä että tunnistat ongelmasi, jonka mainitset tuossa yllä. Koetappas vähän vähentää tuota provoiluasi, niin alkaa bisnekset taas luistamaan.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

minä-itte

  • Vieras
Vs: Hömppäheinää
MaasTul mielipidesivu:

Väyrynen äänesti viime presidentinvaalien toisella kierroksella Halosta. Muistakaa tämä kun äänestätte tulevissa vaaleissa. J. Kalervo

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Hömppäheinää
Jonkun Demarin provo...varmasti.

Miten muuten on. Mistä tunnistaa maastullissa provon? Jos esim. viljatilallinen AB-alueelta valittaa homman kannattamattomuutta? Onko tämä vain provo?
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

minä-itte

  • Vieras
Vs: Hömppäheinää
Luitko mini-(m)ii maastullista yleisönosaston kirjotuksen, jossa 30 hehtaarin viljatilallinen vakuutteli, että sillä pärjää ihan hyvin, kun ei turhia jaarittele? Joten mikä sinulla toiminnassasi mättää?

https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/taloustohtori/kannattavuuskirjanpito/aikasarja/Yrittajatulo_tuotantosuunnittain

Kattivaara

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Hömppäheinää
Ajattelin otsikon nähdessäni, että minä-itte on saanut erikoisluvan kasvattaa korkean THC-pitoisuuden hamppua...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Hömppäheinää
Luitko mini-(m)ii maastullista yleisönosaston kirjotuksen, jossa 30 hehtaarin viljatilallinen vakuutteli, että sillä pärjää ihan hyvin, kun ei turhia jaarittele? Joten mikä sinulla toiminnassasi mättää?

30 ha viljaa, 200 ha metsää, talvet muualla töissä ja vaimo lääkärinä  ;D

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Hömppäheinää
Luitko mini-(m)ii maastullista yleisönosaston kirjotuksen, jossa 30 hehtaarin viljatilallinen vakuutteli, että sillä pärjää ihan hyvin, kun ei turhia jaarittele? Joten mikä sinulla toiminnassasi mättää?

MTK-kepulainen provokirjoitus.
Sinun kannattaisi harkita MTK:n ja kepulien jäsenyyttä  ;)


AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Vs: Hömppäheinää
Luitko mini-(m)ii maastullista yleisönosaston kirjotuksen, jossa 30 hehtaarin viljatilallinen vakuutteli, että sillä pärjää ihan hyvin, kun ei turhia jaarittele? Joten mikä sinulla toiminnassasi mättää?

30 ha viljaa, 200 ha metsää, talvet muualla töissä ja vaimo lääkärinä  ;D

Niin, mitä vikaa tuosta puuttuu? Siihen kun lisätään että itse jos ei ihan niin lähes lääkärin palkkaluokan töissä ja pellot kaikki tontiksi kelpaavia lähellä taajaamaa 35 k-euroa hehtaari ja osa metsistäkin. Kyllä sillä pärjäilee kun nuukasti elää? Rajoittaa vaikka että ei käy Välimerellä purjehtimassa kuin kerran talvessa?

Mutta muuten siihen mielipidekirjoitukseen niin ensinnä kiinnitti huomiota velaton. Ja miten jotenkin tuli tunne että jos ei akaton niin ainakin lapseton. Jos 30 ha viljatila (ilman tuota 200 ha metsää) on ainoa tulonlähde niin vaikka miten olisi velaton niin sillä ei lapsiperheen elatusta kustanneta.